Tampereen kadonneet akvaarioliikkeet

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit

Re: Tampereen kadonneet akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja -riff- »

Koska Tampereen Akvaariokala ei ole saanut vielä ensimmäistäkään tilausta sisään, saati avannut, ainoa suositeltava liike harrastajalle on Viherkala. Lemmikkijuttuja ja Faunattaria on useampia eri puolilla, mutta eipä niissä yleensä ole mitään mielenkiintoista. Voihan niissä toki poiketa. Safarissa on mielestäni edelleen huono valikoima ja surkea laatu ja Europetin suosittelen kiertämään todella kaukaa. Tai ainakin sen kala-puolen, matelijoista tms. ei kokemuksia.
veksi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja veksi »

Asiakkaissa on vika, jos firma ei tuota. Just joo. Kyllä minä
ajan autolla vaikka 500km, jos tiedossa on kunnollinen akvaariokauppa.
Turha se on vinkua asiakkaista, jos valikoimaa ei ole ja se mitä on, on vanhentunutta,
kalat sairaita, akvaariotietämys rajoittuu hintaan yms. Kyllä tää markkinatalous menee
niin, että sieltä ostetaan mistä saadaan paras tavara ja palvelu ja paraaseen hintaan.
Asiakasta on helppo pettää kerran, mutta toinen kerta on dekadia vaikeampaa.
Applemiina
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Applemiina »

Muistaakos kukaan muuten aikaa, jolloin Siniriutta oli toiminnassa Tampereella? Miksi sen toiminta lopettiin? Olin silloin ala-asteikäinen vielä, mutta jos nyt koittaa olla jälkiviisas, niin mielestäni oli ihan pätevä liike (?)
>||||> http://kuvablogi.com/blog/13596/1/
140l, 54l, cockerspanieli ja kingcharlesinspanieli
Carmila
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Carmila »

Kun asioi oikeassa liikkeessä, näkee mitä ostaa. Onneksi meillä täällä pääkaupunkiseudulla on riittävästi asiantuntevia ja valikoimaltaan laajoja liikkeitä, jotta ei tarvitse olla nettiliikkeiden varassa.

Itse ostin taannoin (tamperelaisesta) hyvämaineisesta liikkeestä netin välityksellä erästä erikoisempaa kasvia (hinta kahdesta oli yli 30€). Lähetys tuli perille minulle sattuneen kömmähdyksen takia päivän viiveellä. Kalat voivat hyvin (vaikka sukupuolijakauma olikin ihan pielessä), mutta kasvit eivät ikinä toipuneet. Kerroin kauppiaalle kasviasiasta, ja hän kertoi kasvien olleen heikossa hapessa jo lähtiessä. Mietin itse jälkeenpäin, että itse olisi myynyt sen kuntoista tavaraa (ns. roskiskamaa) vaikka kylkiäisenä tulikin pieni pullo kasviravinnetta (meidän altaassa parin viikon tarvetta vastaava...). Tilasin kuitenkin noita kasveja, en ravinnetta... :?

Voi olla, että kysymys oli yksittäistapauksesta, mutta oli kyllä minun viimeinen asiointini tämän liikkeen kanssa. Jäi paha maku siitä, miten asia kuitattiin ylimalkaisesti ja hyvitetyksi kasvilannoitteella, joka ei alkuunkaan vastannut summaa, jonka tuotteesta olin maksanut. Eniten suututti se, että kauppa tiesi myyneensä huonokuntoista tavaraa! Asiallinen liike olisi toiminut toisin, eli esim. jättänyt lähettämättä tuotteen, mikäli se ei ollut myyntikuntoinen.

Tässä esimerkki siitä tiestä, joka hiljakseen johtaa liikkeen "katoamiseen".
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Tampereen Akvaariokala kirjoitti:Hei kaikki!

Kuten kuvasta näkyy olemme rakentamassa aivan uutukaista akvaarioliikettä Tampereelle, Tammelan torin kupeeseen. Liikkeen tarkoitus on palvella mahdollisimman kattavasti jo pidemmällekin ehtineitä alan harrastajia, että sitten myös aivan juuri aloittaneita akvaristeja. Myymälämme ei tule olemaan mikään kovin suuri, mutta sinne on saatu mahdutettua suuri määrä altaita. Itse liiketilan alapuolella meillä on oma lisätila tuontia varten, jossa valitettavasti piilossa asiakkailta (lähinnä turvallisuus ym. käytännön syistä) sijaitseekin suurin osa altaistamme. Osa erikoisemmista myyntikaloista (kuten esim. rauskut) jäävätkin kokonaan alatiloihin, joten vain "oikeasti kiinnostuneet" pääsevät niitä katsomaan. Alakertaan pääseekin siten vain henkilökunnan kanssa. Kannattaa siis kysyä, jos etsii jotain tiettyä - vaikka sitä ei myymän puolella olisikaan, sitä saattaa hyvinkin olla alavarastossa.

Kalasto tulee olemaan pääasiallisesti Etelä-Amerikkalaista. Erikoistumme peruskalan lisäksi lähinnä plekoihin, villeihin kiekkoihin & lehtikaloihin, veitsikaloihin, rauskuihin, erityisempiin monneihin sekä erityisempiin kirjoahveniin. Kaikissa alle 200l myynti- sekä tuontiakvaarioissamme on automaattinen vedenvaihtosysteemi, joka huolehtii siitä, että altaissa on aina tarpeeksi puhdasta vettä, jotta voimme ruokkia kalojamme runsaasti, sekä välttyä turhilta kalataudeilta. Sama vesi ei kuitenkaan kierrä missään vaiheessa altaasta toiseen tautivaaran vuoksi! Myymälän puolella on altaiden suhteen seuraavanlainen kokoonpano:

- 1500l makeavesi: "Etelä-Amerikan helmet" - Tämä allas toimii esimerkkiakvaariona. Ei myyntikalaa. Tule moikkaamaan vaikka 60cm pituista mosaiikkiantennimonnia, niin symppis, ettei sen luota viitsisi lähteä tuijottamasta. Altaassa myös isoja värikkäitä plekoja sekä sydämmen valloittava rausku.

- 720l Kasviallas: - Oma tuottaja kasveille.

- 2 x 450l: - Yleisiä myyntialtaita isommille kaloille, kuten villeille kiekoille, lippulehtikaloille, isoille plekoille jne.
- 6 x 140l: - Yleiset myyntialtaat
- 4 x 63l: - Selkärangattomat, ravut, kotilot.
- 36 x 112l: Yleiset myyntialtaat pikkukaloille.

Kuten kuvasta näkyy on liike vielä varsin keskeneräinen ja siellä vallitsee melkoinen sotku. Menee vielä jonkin aikaa ennen kuin saamme ovet altaisiin. Syksyllä viimeistään kuitenkin aukeavat ovet. Siitä ilmoitellaan kyllä täälläkin vielä.

Mikäli kysyttävää voit ottaa yhteyttä allekirjoittaneeseen sähköpostitse(!): ilkka.takala@yahoo.com

Ps. 720l käytetty elämää nähnyt giant akvaario myynnissä (200x60x60) hp. 200e.
Liitteet
COMING SOON..
COMING SOON..
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
bymoor
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja bymoor »

pleko_88 kirjoitti:Hei kaikki!
Ja ilmotteleppas sitten kans tänne woorumille, kun liikkeen aukeamisajankohta alkaa selviimään. :D
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

Applemiina kirjoitti:Muistaakos kukaan muuten aikaa, jolloin Siniriutta oli toiminnassa Tampereella? Miksi sen toiminta lopettiin? Olin silloin ala-asteikäinen vielä, mutta jos nyt koittaa olla jälkiviisas, niin mielestäni oli ihan pätevä liike (?)
joo sieltä ostin katinkultamonnit, näin ekat kääpiöpallokalat, sinineontetrat, ja monet muut sekä vein sinne kilometreittän kasveja ja ja....

MUTTA muistaako kun Koskikeskuksessa oli Simppu? kolmannessa kerroksessa?
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja -riff- »

Applemiina kirjoitti:Muistaakos kukaan muuten aikaa, jolloin Siniriutta oli toiminnassa Tampereella? Miksi sen toiminta lopettiin? Olin silloin ala-asteikäinen vielä, mutta jos nyt koittaa olla jälkiviisas, niin mielestäni oli ihan pätevä liike (?)
Oli varsin pätevä liike, mutta hinnat oli aikas suolaiset ainakin silloiselle lukiolaiselle. Omistaja oli kanssa melko värikäs persoona, ei ollut ehkä ihan kaikkien asiakkaiden mieleen. Mutta se oli ensimmäinen "oikea" akvaliike, missä olen käynyt. Kalojen laatu ja valikoima oli kuin toiselta planeetalta, verrattuna muihin Tampereen liikkeisiin.

Toiminta lopetettiin, koska omistaja kyllästyi ja vaihtoi käsittääkseni kokonaan alaa. Myös liikkeen kannattavuus ei ilmeisesti ollut kovin hyvä, varsinkaan loppuaikoina.
Jussi K
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jussi K »

Simpusta mulla ei ole mitään muistikuvaa mutta on Tampereella ollut 80-luvun alusta lukien muutama liike joissa on
tai on ollut hommissa henkilöitä joiden henkilökohtainen tietämys alasta on selkeästi nostanut liikkeen tasoa
alan erikoisliikkeeksi esim. verrattuna tän päivän faunattariin.

Akvaario Elo Aleksanterinkadulla (80-luku)
Akvaario Altum Satakunnankadulla (80-luku)
Tampereen Akvaario ja lintuliike City-käytävässä (90-luku)
Siniriutta
Coral aquarium
Viherkala

Leipäkaloja myyviä liikkeitä oli mm. Turtolan Citymarketissa, Teiskontie 10:ssä ja Anttilassakin oli joskus liike.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”