Vettä vaihdan viikottain 1/4-1/2, nyt muutaman päivän sisään on vettä vaihdettu tiuhaan ja koko vesimäärä on varmaan vaihtunut.. (vesiarvoja en muistanut mitata ennen tätä operaatiota, yleensä olleet NO3=10, NO2=0, GH=>4, KH= 3, ph=6,8 ja nuo siis mitattuna JBL:n 5in1 liuskoilla, muita testejä ei ole nyt.. )
Akvaario on 140 litranen, suodattimena on sisäsuodatin, AquaEl Unifilter 750, kaloja n. 24 kirsikkabarbia (poikasia noista sellanen 5-6), 1 partamonni ja (liian) paljon sukarapuja..
Pohja on soraa (raekoko n. 6-8mm), sitä olen laponnut viikottain, mutta koska pohja on niin täynnä ollut puuta ja kasveja en ole koko pohjan pinta-alaa saanut lapottua., voiko ongelma johtua siitä? Pohjassa on kierteisiä möyhimässä..
Olen hankkimassa siihen nyt ulkosuodatinta ja osan puista olen jo poistanut akvaariosta, en haluaisi kaikkia poistaa koska sitten se tyhjenee todella paljon..

Vinkkejä, mitä voin tehdä? onko pohja vaihdettava vai mikä avauksi? Sukarapuja on todella paljon, voiko niiden kakkailumäärä olla syy? Mikä ulkosuodatin olisi tuohon hyvä?
(ps, jos joku haluaa sukarapuja, vaaleita lähinnä, nii yv:llä yhteyttä)