Kosteushälyttimiä

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Alsshon
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Kosteushälyttimiä

Viesti Kirjoittaja Alsshon »

Tein tänään sellaisen havainnon, että Clas Ohlsonilta saa halpoja joka-akvaristin hermojensäästäjiä. Kävinpä itsekkin tällaisen ja tuntui toimivan. Nyt uskaltaa nukkuakkin yöllä ;)

Vai joko tällainen on kaikilla ja itse älysin näiden olemassaolon vasta nyt... :roll:
pasihe
Member
Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura

Re: Kosteushälyttimiä

Viesti Kirjoittaja pasihe »

Mutta älä nuku liian sikeästi :D . Itselläni oli tuollainen taannoin käytössä kun suodatin petti yöllä ja puski vettä lattialle n. 400 litraa, hälytin huusi pariston tyhjäksi ja minä poika senkun nukuin... Nyt on kolme kappaletta kaapissa käyttämättömänä.
Pj Oulun Akvaarioseura http://www.oulunakvaarioseura.net/
1080L Malawi
Monniliini
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Monniliini »

pasihe kirjoitti:Mutta älä nuku liian sikeästi :D . Itselläni oli tuollainen taannoin käytössä kun suodatin petti yöllä ja puski vettä lattialle n. 400 litraa, hälytin huusi pariston tyhjäksi ja minä poika senkun nukuin... Nyt on kolme kappaletta kaapissa käyttämättömänä.
Vika tosin ei tainnut olla hälyttimessä, vaan käyttäjässä :mrgreen:
Alsshon
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alsshon »

pasihe kirjoitti:Mutta älä nuku liian sikeästi :D . Itselläni oli tuollainen taannoin käytössä kun suodatin petti yöllä ja puski vettä lattialle n. 400 litraa, hälytin huusi pariston tyhjäksi ja minä poika senkun nukuin... Nyt on kolme kappaletta kaapissa käyttämättömänä.
Argh! Eihän tästä sitten olekkaan mitään apua :D Mulla kun nuo unenlahjat tuppaa olemaan välillä turhankin hyvät. Jostain syystä varsinkin silloin kun joku piipittävä laite yrittää herättää..
lazared
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: OAS

Viesti Kirjoittaja lazared »

Joo ja se on oikein kiva tulla kotiin kun suodatinkaapista kuuluu piippiip ja siinä ihmetellessä sukat kastuu...

Mutta kaikin puolin hintaansa nähden hyödyllinen laite jos sattuu olemaan kotona eikä nukukaan niin sikeästi.
Damae
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Damae »

No kyllä aika sikeästi saa nukkua jos tuohon ei herää! Minun Maxi-Makasiinista ostamani värkki pitää kyllä melkein palovaroittimeen verrattavaa ääntä. Ulkosuodattimen vieressä lattialla olen sitä pitänyt, en siis kaapissa.
Pessimisti ei pety.
janma
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja janma »

Itsellä tuo Clasun kosteushälytin ja siinä on todella surkea piipitys. En kyllä itsekkään heräisi moiseen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

http://www.suntuote.fi/product/121/gsm- ... sewater-4r

Onko jollain kokemuksia kosteushälytinjärjestelmistä? Ovatko hintansa väärttejä kuten tämä? Ajattelin ehkä vuokrakämppään viedä pari akvaariota ja lisäksi tälläinen järjestelmä toisi paremmat yöunet kotivakuutuksen lisäksi.

Elisaviihdekin löytyy, muttei Elisavahtia, johon saisi myös kosteusvahdin.

Minusta tärkeää on saada hälyt erityisesti puhelimeen. Väärä hälyytys kämpässä kun itse ei ole paikalla voisi ehkä aiheuttaa palokunnan tulon kämppään ja lisäksi oven säpälöinnin...toisaalta yöllä olisi näppärä, jos nukkuu ja akvaario alkaisi vuotaa.

Noo, kaikkeen ei voi varautua...
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”