Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista
Isukki kävi kylässä ja kysyi onko sininen taistelukalani kultakala 

Akvarismia 1992-2014
-
- Member
Sisko sano tossa just, että miks sä ostat kaloja koko ajan lisää? Kuoleeko sulta kokoajan vanhoja kaloja?
Täydennän siis parvia lähinnä mutta mistä tietämätön voi tollasta tietää..nytkin hakusessa kääpiönuoliaisia 200L akvaan.
Täydennän siis parvia lähinnä mutta mistä tietämätön voi tollasta tietää..nytkin hakusessa kääpiönuoliaisia 200L akvaan.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, Heinolan akvaarioseura
Heitinpä muutaman jääkaapissa seisoneen viinimarjan altaaseeni.
Kukaan monneista ei ymmärtänyt sen päälle mitään.
Tuli sinirapu paikalle, kaappasi marjan syliinsä ja hetken päästä rapu oli selällään ja kyljellään vuorotellen marja tiukasti hyppysissä
Oisiko se marja voinu olla käynyt ja rapu "humalassa" vai miksi se noin käyttäytyi?
Voiko ravut ylipäätään olla humalassa
Kukaan monneista ei ymmärtänyt sen päälle mitään.
Tuli sinirapu paikalle, kaappasi marjan syliinsä ja hetken päästä rapu oli selällään ja kyljellään vuorotellen marja tiukasti hyppysissä

Oisiko se marja voinu olla käynyt ja rapu "humalassa" vai miksi se noin käyttäytyi?
Voiko ravut ylipäätään olla humalassa

180 l Neonsateenkaarikaloja, tunnnistamaton pienehkö pleko. KALAT SAANEET KODIN
Omatekemiä Tittakoruja facebookissa...kantsii käydä kurkkaamassa ja tykkäämässä ;)
Omatekemiä Tittakoruja facebookissa...kantsii käydä kurkkaamassa ja tykkäämässä ;)
Keskustelua kaverin kanssa uudehkosta kotiloakvaariostani: "Syötkö sinä niitä sitten vai?" Joo, paistan voissa ja levitän leivän päälle, kyllä on hyvää nam nam.
Miksiköhän kaloja voi pitää lemmikkeinä, mutta kotilot voivat olla vain hyötyeläimiä...
-H

Miksiköhän kaloja voi pitää lemmikkeinä, mutta kotilot voivat olla vain hyötyeläimiä...

-H
-
- Member
Tossa meijän esikoinen reilu 2v puheli ja ihmetteli kun lusikka on akvaariossa. Poika ei vielä puhu kummosia mutta tää oli musta aika hassu
Lusikka....uimassa. sano 2vee.

Lusikka....uimassa. sano 2vee.
Mies kertoo sukulaisille minun viettävän paljon aikaa ikiomaa telkkaria katsellessa siis 480l akvaariota.
Joskus, kun oikein äidyn (viikonloppuaamuisin kahvikuppi kädessä) katselemaan kalasiani ja niiden touhuja, kysyy tämä samainen kullannuppuni, joko olen tilannut ajan lääkäriin
Innolla kuitenkin koko perhe katsotaan eläindokumentteja, miehen lemppareina valaat ja hait.
Joskus, kun oikein äidyn (viikonloppuaamuisin kahvikuppi kädessä) katselemaan kalasiani ja niiden touhuja, kysyy tämä samainen kullannuppuni, joko olen tilannut ajan lääkäriin

Innolla kuitenkin koko perhe katsotaan eläindokumentteja, miehen lemppareina valaat ja hait.
480l sekala, 60l +54l kovaa vettä:), kaksi kissaa ja koira
-
- Junior Member
Ei kun sitten vaan hommaamaan hai-akvaariotapgronb kirjoitti:Innolla kuitenkin koko perhe katsotaan eläindokumentteja, miehen lemppareina valaat ja hait.

Olisihan se pitänyt arvata...
Tuttu sanoi ensimmäiseksi nähtyään meidän uuden akvaarion (720l), että meillähän ois uima-allas, jos sen kaikki vedet valuis ulos 

Jokunen kuukausi sitten olin auttamassa erästä kaveria muutossa. Hän sitten rehkimisen jälkeen kiitti avusta ja kertoi tulevansa auttamaan, jahka meillä tulee muutto eteen. Vastasin, että apu tuleekin tarpeeseen, kun pitää raahata nuo altaat portaita pitkin alas kolmannesta kerroksesta. Kaveri oli hetken hiljaa ja totesi: "Kai niistä voi laskea ensin vähän vettä pois?"
250 l, 60 l
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
- Viesti:
No eilen kävi vähän outo juttu. Tyttöni tuli sanomaan, että yks punanoitamonni on tosi hassusti kannossa. Menin katsomaan ja se tosiaan oli pää kannon reiässä ja muu kroppa törrötti sieltä ulos vapaassa vedessä. Aattelin että onko se juuttunut siihen ja kokeilin varovasti. Heilutteli pyrstöään tyyliin että menes siitä. Ei siitä selkoa saanut onko jumissa vai muuten vain hiukan outo. Siinä ihmeteltyämme kääntelin kantoa ja huomasin, että vastakkaisella puolella kantoa oli toinen punanoitamonni, eli sen oma pää samassa reiässä vastassa !!! Mikä ihme kurkkimisleikki sitten noilla oli. Se noitis lähti pian paikalta ja se ensimmäinenkin sitten lähti. Enpä tiijä mitä siinä oli tapahtunut.
Mut sain nauhalle homman, kun näky oli niin erikoinen että otin kameran heti toiseen käteen.
Valitettavasti vaan filmin kuvanalaatu on aika huono tuolla Picassassa. Altaan kasvit kärsi lääkekuurista joten allas ei edustavassa kunnossa, kuten hammassärkyinen kuvaajakin
.
http://picasaweb.google.fi/marita.katar ... ukokuu2Osa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Mut sain nauhalle homman, kun näky oli niin erikoinen että otin kameran heti toiseen käteen.
Valitettavasti vaan filmin kuvanalaatu on aika huono tuolla Picassassa. Altaan kasvit kärsi lääkekuurista joten allas ei edustavassa kunnossa, kuten hammassärkyinen kuvaajakin

http://picasaweb.google.fi/marita.katar ... ukokuu2Osa#" onclick="window.open(this.href);return false;
527 l, 180 l, 107 l + 54 l sukarapulat, 2 kissaa ja tarantula.
-
- Junior Member
Tämä ystäväni kommentti taisi olla yleisesti koskien koko akvaarioharrastustani "Sä oot kumma.."
-
- Starting Member
Pikkuveljeni 9v. kysyi: Miksi tuo kala räpyttelee tuolla tavalla, tuo kala, jolla on mekko
Tarkoitti siis taistelukalaa ja varmaan sitä uinti liikettä ja sitä liikettä mikä tulee hulmuavasta pyrstöstä kun se ui.
Pappa tokaisi sukaravun nähdessään: Sillä on kyllä heinäsirkan näköä

Pappa tokaisi sukaravun nähdessään: Sillä on kyllä heinäsirkan näköä

-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: OAS
- Sukupuoli: Mies
Akvaariot on toistaiseksi vasta kypsymässä, joten niistä ei ole paljoa ehtinyt vielä tulla... mitä nyt isä avautui testien ja aineiden määrästä ja yleensä kypsytyksestä.
Paras kommentti vanhasta uudesta harrastuksesta tuli kuitenkin kaverilta, kun kerroin akvaariosuunnitelmista: "Se on taas pimahtanu"
Paras kommentti vanhasta uudesta harrastuksesta tuli kuitenkin kaverilta, kun kerroin akvaariosuunnitelmista: "Se on taas pimahtanu"

"You must cut down the mightiest tree in the forest... with... A HERRING!"
-
- Starting Member
Äsken kylässä ollut 2,5-vuotias kysyi:" Missä se sun lohikäärme on?". Tarkoitti käärmekalaa.
-
- Starting Member
Isä tuli käymään ja kysyi taistelukalasta: Oliks tää nyt tää tappajamonni? (joo monneissa ja taistelukaloissa on niin paljon samaa näköä) hah hah 
Monet sanoo kanssa, että oon ihan pimahtanu tai jotain sen tapaista. Miks akvaarioharrastajia sanotaan aina pimahtaneiks tai hulluiks..ainaki mua on monesti sanottu ja mitä tätä ketjuu nyt luin niin oli muitakin. Nämä ei akvaarioharrastajat eivät vaan ymmärrä vedenalaista kiehtovaa maailmaa.

Monet sanoo kanssa, että oon ihan pimahtanu tai jotain sen tapaista. Miks akvaarioharrastajia sanotaan aina pimahtaneiks tai hulluiks..ainaki mua on monesti sanottu ja mitä tätä ketjuu nyt luin niin oli muitakin. Nämä ei akvaarioharrastajat eivät vaan ymmärrä vedenalaista kiehtovaa maailmaa.
Katsoin juuri peilistä ja pelkää, että he ovat oikeassa. 

-
- Junior Member
- Viesti:
Yleisin kommentti meidän piikkisilmistä on: -Hyi! Miks sulla on tuollasia käärmeitä tuolla sun akvaariossas?
Karvaisia otuksia talo täynnä.
-
- Senior Member
- Viesti:
Siskoni 3,5.v ja 2,4.v tytöt sanoivat kun tulivat käymään. Saivat juuri ja juuri kengät jalasta ja sitten... "Kattoon kaloja" Ja ryntäsivät heti huoneeseeni katsomaan akvaariota. 
Ja sitten äitin hyvä ystävä, "Kyllä sinä olet ahkera ja kaunis kun hoidat noin hyvin tuota akvaariotasi!"
Miten akvani ja "kauneuteni" liittyvät yhteen. Enkä ole edes kaunis! Tai no vähän, mutta...

Kaloista ei kukaan ole hirveesti sanonut mitään...

Ja sitten äitin hyvä ystävä, "Kyllä sinä olet ahkera ja kaunis kun hoidat noin hyvin tuota akvaariotasi!"

![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)

Kaloista ei kukaan ole hirveesti sanonut mitään...

Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Joskus kun vielä pidin Luonto-Liiton luontokerhoa, joku kysyi että jos meiltä kuolee kala, niin tehdäänkö me niistä kalakeittoa. Joskus sukulaiset sanoi kääpiökynsisammakoista että ne näyttää siltä kuin niillä pitäisi olla pieni piano.
Ja usein ihmiset ihmettelee mun raitanuoliaisista että vieläkö ne on elossa (10 vuotta melkein mulla olleet). Myös kaikista rapujuhlista pilailtiin silloin kun mulla oli marmorirapu. Kaloista olen ehkä vähiten kuullut outoja kommentteja, muista eläimistä enemmän (yläkerrasta kuuluvaa maakonnan aiheuttamaa meteliä on verrattu puukenkään jne.).

Ja usein ihmiset ihmettelee mun raitanuoliaisista että vieläkö ne on elossa (10 vuotta melkein mulla olleet). Myös kaikista rapujuhlista pilailtiin silloin kun mulla oli marmorirapu. Kaloista olen ehkä vähiten kuullut outoja kommentteja, muista eläimistä enemmän (yläkerrasta kuuluvaa maakonnan aiheuttamaa meteliä on verrattu puukenkään jne.).
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
-
- Starting Member
Uskomatonta tietämättömyyttä.
Minulla oli muutama vuosi sitten akvaariossa muiden kalojen joukossa kuparimonnisia, partamonneja ja haarniskamonneja.
Minulla kävi silloin usein kylässä eräs tuttavapariskunta, jotka eivät tienneet akvaarioista mitään ja jotka olivat varmoja, että kuparimonniset ovat partamonnien poikasia tai että partamonnit ovat haarniskamonnien poikasia. Tästä syntyi välillä melkeinpä riitoja, kun he eivät suostuneet uskomaan, että kuparimonninen, partamonni ja haarniskamonni ovat eri kalalajeja ja jankuttivat, että olenko minä ihan varma, että kuparimonniset eivät ole partamonnien poikasia tai partamonnit haarniskamonnien poikasia. Usein sain kuulla heidän sanovan, että Ihan varmasti ne pienet kalat (kuparimonniset) ovat partamonnien poikasia tai että partamonnit ovat haarniskamonnien poikasia tai että kuparimonniset ovat haarniskamonnien poikasia. Aina he jaksoivat sanoa, että "Katso nyt, ihan selvästi nuo (partamonnit) ovat samannäköisiä kuin nuo (haarniskamonnit), pienempiä vain" enkä saanut heitä uskomaan asian oikeaa laitaa. Haluaisin kuulla, että onko teillä vastaavia kokemuksia akvaarioista tietämättömistä henkilöistä?
Minulla kävi silloin usein kylässä eräs tuttavapariskunta, jotka eivät tienneet akvaarioista mitään ja jotka olivat varmoja, että kuparimonniset ovat partamonnien poikasia tai että partamonnit ovat haarniskamonnien poikasia. Tästä syntyi välillä melkeinpä riitoja, kun he eivät suostuneet uskomaan, että kuparimonninen, partamonni ja haarniskamonni ovat eri kalalajeja ja jankuttivat, että olenko minä ihan varma, että kuparimonniset eivät ole partamonnien poikasia tai partamonnit haarniskamonnien poikasia. Usein sain kuulla heidän sanovan, että Ihan varmasti ne pienet kalat (kuparimonniset) ovat partamonnien poikasia tai että partamonnit ovat haarniskamonnien poikasia tai että kuparimonniset ovat haarniskamonnien poikasia. Aina he jaksoivat sanoa, että "Katso nyt, ihan selvästi nuo (partamonnit) ovat samannäköisiä kuin nuo (haarniskamonnit), pienempiä vain" enkä saanut heitä uskomaan asian oikeaa laitaa. Haluaisin kuulla, että onko teillä vastaavia kokemuksia akvaarioista tietämättömistä henkilöistä?
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Re: Uskomatonta tietämättömyyttä.
Minun mielestäni on uskomatonta, ettet ole saanut selitettyä, miten panssarimonnin ja imumonnin risteytys nyt vaan on silkka mahdottomuus! ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Kun meillä oli pari kuukautta sitten vanhempia sukulaisia kylässä kysyttiin peräti kahdesti albiinominnisista että ovatko ne kultakaloja.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
Kun asuin vielä vanhempieni luona, perhepäivähoitaja äitini hoitolapset olivat ihastuksissaan kun hankin ensimmäisen altaan (240l Juwel Rio) ja seurasivat tarkkaan projektin etenemistä.
"Ai sä otit kauniitakin kaloja." 4v tyttö totesi ihastuksissaan kun lehtikalat saapuivat. Sitä ennen siis partamonni, haarniskamonneja, leväbarbeja. Oli ollut ihan varma että mä hankin tarkoituksella vain "rumia" kaloja..
Pojat 3v katselivat kalojen uiskentelua ja äiti totesi siihen jotain vedestä joka on akvaariossa. Toinen poika katsoi äitiäni ja tokaisi ihan tosissaan "Sä yrität huijata, ei siel mitään vettä oo. Nehän lentää." Veden pinta kun ei näkyny, oli ihan inhimillistä olla huomaamatta sitä.
Muutenkin lapset jaksoivat yllättävän pitkiä aikoja istui katselemassa allasta. Alkaen siitä kun se oli vielä ihan tyhjä. Hetken katselun jälkeen tuli ensimmäinen kysymys: "Miks siellä on kirja?" Altaassa oli jotain oheis tavaroita, mm käyttöohje vihko.
Seuraavana päivänä taas ihmettelyä riitti kun siellä oli hiekka ja vesi. Jne. Lapset on ihan parhaita.
Aikuisten kommentteja on ollut: "Miten sun isä antaa tuoda tollasen sisälle?! Kun se hajoo, teidän lattia menee ihan pilalle!!" Ja "Voi kun se on kirkas vetinen, ei ne yleensä oo tollasia." Ööh...?? Toivon että kyseinen henkilö muutti mielipiteensä akvaariosta, että ne olisivat aina pieniä limalammikoita.
"Ai sä otit kauniitakin kaloja." 4v tyttö totesi ihastuksissaan kun lehtikalat saapuivat. Sitä ennen siis partamonni, haarniskamonneja, leväbarbeja. Oli ollut ihan varma että mä hankin tarkoituksella vain "rumia" kaloja..

Pojat 3v katselivat kalojen uiskentelua ja äiti totesi siihen jotain vedestä joka on akvaariossa. Toinen poika katsoi äitiäni ja tokaisi ihan tosissaan "Sä yrität huijata, ei siel mitään vettä oo. Nehän lentää." Veden pinta kun ei näkyny, oli ihan inhimillistä olla huomaamatta sitä.
Muutenkin lapset jaksoivat yllättävän pitkiä aikoja istui katselemassa allasta. Alkaen siitä kun se oli vielä ihan tyhjä. Hetken katselun jälkeen tuli ensimmäinen kysymys: "Miks siellä on kirja?" Altaassa oli jotain oheis tavaroita, mm käyttöohje vihko.
Seuraavana päivänä taas ihmettelyä riitti kun siellä oli hiekka ja vesi. Jne. Lapset on ihan parhaita.
Aikuisten kommentteja on ollut: "Miten sun isä antaa tuoda tollasen sisälle?! Kun se hajoo, teidän lattia menee ihan pilalle!!" Ja "Voi kun se on kirkas vetinen, ei ne yleensä oo tollasia." Ööh...?? Toivon että kyseinen henkilö muutti mielipiteensä akvaariosta, että ne olisivat aina pieniä limalammikoita.
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Mulla tuli ainakin tämmönen mieleen kun kaveri näki isopurjeplekon akvaariossa niin se säikähti ja sano et onpas se ruma ja pelottava:-D. Itse akvaariosta ei nyt ainakaan heti muista mitään ihmeellisiä sanontoja.
-
- Starting Member
Anoppi kävi kylässä ja ihasteli sinistä taistelukala ukkoani: "Voi miten kaunis, sininen, miten se on ton näköinen? Onko se monni?"
Joo joo kyllähän se monni siinä porskuttelee naureskelin vain
heh heh...jo toinen ihminen joka luulee taistelukalan olevan monni. Mielestäni monneissa ja taistelukaloissa on kuitenkin jonkin verran eroavaisuuksia

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)