Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
lala
Junior Member
Junior Member

Re: Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista

Viesti Kirjoittaja lala »

Kaveri kuunteli joskus aikoinaan intoiluani minulle silloin uusista tuttavuuksista, eli vihersukaravuista. Hän katseli hetken pienten hailun väristen ötököiden vipellystä, kääntyi minua kohti ja kysyi hyvin hitaasti, että "oletko oikeasti maksanutkin noista läpinäkyvistä katkaravuista jotain?" Minä siihen, että tottakai. Hänen ilmeensä kirkastui, hän nosti käden nyrkissä ilmaan ja totesi että "koska teille hulluille akvaarioihmisille voi näköjään myydä ihan mitä tahansa, niin tässä on pussillinen näkymättömiä kaloja hyvään hintaan!" :mrgreen:
sardiini_85
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja sardiini_85 »

aukustiina kirjoitti:Tänään yks keski-ikäinen naishenkilö kävi kylässä ja sanoi heti alussa vaivautuneesti että "sul on kai vahingossa pudonnut kurkku tonne akvaarioon...!".
Minullekin on pariin otteeseen sanottu vastaavasta asiasta. Kerrankin monnit olivat jo syöneet kesäkurpitsansa enkä ollut huomannut vielä nostaa lusikoita altaasta pois. Mieheni serkku tuli kahville ja katseli hetken allasta ja sanoi sitten "Lapset on tainnu heittää pari lusikkaa akvaarioon". Siinä aloin sitten oikomaan, että kyllä se olin minä joka heitti ne sinne ja niissä oli aikaisemmin kesäkurpitsaakin kiinni. Mieheni serkku oli ihan ihmeissään, että saako kaloille muka antaa ihmisten ruokia. :D
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
kallepetteri
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja kallepetteri »

Minä en ole kuullut ollenkaan hauskoja kommentteja akvaarioistani, koska kaikki kommentit ovat olleet lähinnä tälläisiä: "Hyi, miten sinä pystyt pitämään jotain kaloja lemmikkinä, minusta ne ovat ihan ällöttävän näköisiä nuo kalat ja nehän haisevatkin eikä niistä ole mitään hyötyä, tuolla ne vain akvaariossasi kyhjöttävät, päästäisit ne takaisin luontoon uimaan vapaisiin vesiin" [}:)] :frown: [:I] .
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

kallepetteri kirjoitti:Minä en ole kuullut ollenkaan hauskoja kommentteja akvaarioistani, koska kaikki kommentit ovat olleet lähinnä tälläisiä: "Hyi, miten sinä pystyt pitämään jotain kaloja lemmikkinä, minusta ne ovat ihan ällöttävän näköisiä nuo kalat ja nehän haisevatkin eikä niistä ole mitään hyötyä, tuolla ne vain akvaariossasi kyhjöttävät, päästäisit ne takaisin luontoon uimaan vapaisiin vesiin" [}:)] :frown: [:I] .
Kalatko muka haisee, empä ole ikinä todennu kalojeni haisevan. 8O :roll:
raijaaa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Pieniltä kummilapsilta kuulee jos jonkin näköistä, mutta parhaiten mieleen jäi naapurin pikkupojat jotka nimesivät verkkonuoliaisen painijakalaksi, mistä lie nimen keksi :roll:
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

Anoppi näki 600-litraisen olohuoneessa, kun se oli juuri nostettu jalustalle, ja totesi, että onpa teillä iso vitriini. :mrgreen:
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
netkissa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja netkissa »

Mä tässä viikko sitten oli tuttavan luona kylässä. Se ei oo viä nähny mun akvaarioita, mutta tietää niiden olemassaolosta. Mä sitten selitin sille mun kalojen ruokailukäyttäytymistä ja sen muuttumista yhden lajin lisäämisen jälkeen. Se totes siihe, että "Ai. Mä en tiennytkään, että akvaariossa voi tapahtua noin paljon."
Kylpyhuoneessa 165-litraa, makuuhuoneessa 84-litraa by Lidl ja eteiseen tilattu JuTa 270-litraa (toimitus elokuussa). Ja tietenkin kaksi kissaa joka paikassa.
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2biht+n ... rioni.html" onclick="window.open(this.href);return false;
piupau
Member
Member

Viesti Kirjoittaja piupau »

Mieheni; ootko sä ostanut jotkut verhot tai jotain.., kun kyselin että eikö hän ole huomannut mitään uutta,kun toin neljännen altaan asuntoomme,jonka laitoin heti ulko-oven luo,niin ettei sitä voi olla näkemättä, kun tulee kotiin,tai lähtee...
Voishan noita pikku hiljaa ruveta vaikka vähentämään, niin voit sitten ostaa sen oikein ison..
Vieraita; Ai, sulla on vielä täälläkin akvaarioita.. Tuli eteisestä olohuoneeseen, meillä kun on jo kaksi allasta eteisen puolella..
Samaan hengenvetoon todetaan; Onko teillä kotivakuutusta? -Oletko miettinyt ikinä vesivahinkojen määrää, kun altaat hajoaa.. Ihan kuin ne nyt tosta kaikki kerralla räjähtäis.. 8O -Miten te saatte nukuttua? Tätä en ole kyllä oikein koskaan tajunnut, eihän ne akvaariot siihen uneen vaikuta, vai??
Polttotöitä ja paljon muuta: polttopirtti.vuodatus.net
Alsshon
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alsshon »

"Eikö noita ahdista olla tuolla lasipurkissa kaiket päivät? Tuokin kala vain katselee lasin läpi ulos. Ootko varma ettei se nyt vaan halua vapauteen?"

.............. :roll:
Zuwih
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Zuwih »

Aika usein on pakastesurvarilevyn paloja luultu tummaksi suklaaksi... :mrgreen:
tilli85
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tilli85 »

Olin ostunut 2 omenakotiloa akvaarioon ja töissä kun kerroin että olen hankkinut omppuja akvaarioon miuta katottiin kuin hullua. Kysyttiin että siis ihan syötäviä omenoita eiks ne pilaannu siel vedessä Siinä sitten naureskellen selittämään että ei nyt sentään vaan ihan omenakotiloita eli ihan eläviä olentoja.
1 kääpiöluppa, 3 gerbiiliä, Sekä tietysti 150l vettä sekä mieheke
HannaManna
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja HannaManna »

Appiukkoni tokaisi akvaarioni nähdessään, että tohon vois mennä vaikka ongelle ja kysyi vielä, että nappaisikohan nuo koukusta jos yrittäis ? Partamonnista hän kysäisi, että onko tuo made? Ei taida oikeen ymmärtää tätä mun kalarakkautta kun itse on niin kova kalastamaan. Minä taas olen vähän huono kalastaja siinä mielessä, että kalastaminen on kyllä kivaa, mutta heitän yleensä saamani kalat takaisin veteen. Pieniä kaloja en edes syö, koska minusta tuntuu että söisin minun suloisia lemmikkikaloja. Appiukko ei ihan ymmärrä :)

Avopuolisoni tokaisi myös albiinopartamonnista, että tuollahan on krapula (punaiset silmät). Siitä lähtien on myös albiinomonnisia kutsuttu meillä krapulakaloiksi :)

Kerroin kerran ystävälleni, että monniseni kutevat ja yritän kerätä munia talteen ja kaverini tokaisi vaan: No hyi, heitä ne pois ! :)
HannaManna
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja HannaManna »

Joskus kun istun akvaarion edessä ja tuijotan kalojani avomieheni alkaa ihmetellä kun on niin hiljaista ja kysyy että mitä oikeen teen kun on niin hilljaista. Vastaan: "Katson akvaariota, täältä tulee avara luonto" :)
Zuwih
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Zuwih »

"Ai sä katot taas Suvi-telkkaria..." :mrgreen:
wiljam_i
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja wiljam_i »

Zuwih kirjoitti:"Ai sä katot taas Suvi-telkkaria..." :mrgreen:
Meillä noi kiput kulkee nimellä "Kissojen tosvi-tv".

t.w
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

Avomieheni katseli rapuvaarion touhuja illalla. Valot sammuivat ja mies tokaisi: "Telkkari sammu."
Aallotar
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Aallotar »

Ostimme naapurini kanssa yhtäaikaa haarniskamonneja altaisiimme. Jostain syystä ne kasvavat kovin eritahtiin; naapurini monnit ovat reilu viisisenttisiä, kun taas minulla ne on jo yli kymmenensenttisiä ja huomattavasti paljon paksumpia luonnollisesti. Naapuri tuli käymään meillä ja nähtyään haarniskat putosi sohvalle istumaan ja alkoi huutaa: Herran jestas,mitä noi on!?! Täähän on ihan kun katsois jotain kauhuleffaa kun noi on noin kamalan isoja! Noi ei voi olla ne samat kalat!
j_h
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja j_h »

Eli akvaario tuli edellisiltä asukkailta kun ostettiin talo. Oli hieman huonolla hoidolla ollut. Äitini tuli sitten kylään ja totesi. "Noilla on tapana hajota". Ei ole ikinä omistanut akvaariota. Akvaario on eteiskäytävällä syvennyksessä. Seuraava kommentti oli että "tohon sais jonkun kivan kaapiston tilalle".

Kun sitten saimme altaan kuntoon ja näyttämään hyvältä, istuu rakas äiti akvaarion edessä ja ihailee että kyllä se sitten on kaunis :D .
Liian puhtaassa vedessä ei ole kaloja.
- Ts'ai Ken T'an
Anastasia
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Anastasia »

"Onko toi kultakala?" -ystäväni albiinomonnisesta pari viikkoa sitten :roll:
Olisihan se pitänyt arvata...
tepis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tepis »

Eräs ystäväni kun aikoinaan näki ensimmäisen kerran akvaarioni ja kyseli sitten vilahdukselta näkemästään piikkisilmiästä, että mitä nuo kalat ovat nimeltään. Sitten kun myöhemmin piikkisilmät tulivat paremmin esille niin kaveri innoissaan huudahti että "Nyt toi..toi..sarvinaama tuli esiin!"

Sitten kuusiraitabarbeista hyvin monet miespuoliset vieraat kysyvät "Mitä ahvenia tuolla on?!?"
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Kuivaustekniikan ukko oli tarkistamassa vesivahinkoa (ei akvaariosta johtuvaa) ja totesi 650L altaan nähtyään:" Nuo on meille TODELLA hyvä bisnes"
/jari
Applemiina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Applemiina »

JJVi kirjoitti:Kuivaustekniikan ukko oli tarkistamassa vesivahinkoa (ei akvaariosta johtuvaa) ja totesi 650L altaan nähtyään:" Nuo on meille TODELLA hyvä bisnes"
Aika hyvä =p

Läheinen ihminen (ikää oli päälle 20 v.) katselleessaan akvaariotani on kysynyt: "Kakkaako kalat?" Olisi helppoa jos ei =D
>||||> http://kuvablogi.com/blog/13596/1/
140l, 54l, cockerspanieli ja kingcharlesinspanieli
punakaalimehu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja punakaalimehu »

Minulta aina kysellään että miksi mulla on tyhjä akvaario. (tai siis kalaton, pelkät kasvit..) No on siellä asukkaitakin.. sukarapuja ja 9 kääpiörasboraa ja litroja on 112..sinne häviää toi porukka aika kivasti.
jonn@
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jonn@ »

Rakennettiin joskus sellainen seinään upotettu akvaario, jota hoidettiin toisesta autotallista. Kun kerroin juttua töissä enkä ehtinyt autotallia vielä mainitsemaan, kysyi työkaveri et aukeeko se etulasi vai miten pystyt hoitamaan akvaarion. Blondi :) Vesihän on hyytelöä ja pysyy siellä ilman lasia.
sahrami
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sahrami »

Kaveri tulipuikkokalasta järkyttyneenä silmät lautasen kokoisina: Onko se käärme, ei käärmettä saa akvaariossa pitää, onko se myrkyllinen. 8O
Äiti ripsimonnista: ai sulla on tommonen viiksikala???? :mrgreen:
Sisko isopurjeplekosta: jumankauta sehän imaisee noi muut kalat tonne imukuppiin. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”