MItä kirjoahvenia suoositellaan n 250 litraiseen akvaarioon, mitat lonkalta l 100-s 45-k 55. Tällä hetkellä asukkeina neon-tetroja, platyja, partamonneja ja pandamonnisia, sekä kolme levä-barbia. Muut kalat voivat saada uuden kodin, mutta monniset ja pari partamonnia tahdon pitää jatkossakin.
Kiinnostuksen kohteina olleet; loistokääpiöahven, juovakääpiöahven, sinileukakirjoahven ja/tai palettikala. Muut jotka kiinnostavat minua ovat loistokiipijä sekä taistelukala. Mutta tuo taistelukala ei taida viihtyä ahvenien kanssa samassa altaassa?
Ohjeet ja vinkit otetaan mieluusti vastaan.
Tarkennukseksi vielä, tarkoitus on hankkia yksi ahvenlaji!
Mitä ahvenia seka-akvaarioon?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Re: MItä ahvenia seka-akvaarioon?
Itselläni on 200L ja mustaneoneja sekä inkkarinsulkia, monnisia sekä monneja. Kaksi seeprakirjoa on ja kaksi lehtikalaa. Sepikaiset pitävät kylä jöötä ja varsinkin kudettuaan ja poikasten uidessa ärhäköitä. Mainettaan parempia kuitenkin.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
My love: Chiclidae
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: MItä ahvenia seka-akvaarioon?
Sinileukakirjoahven pariskunta on itselläni samankokoisessa purkissa.Olen ainakin itse pitänyt niitä todellu mukavina kaloina joissa on paljon katsottavaa ja kutevat jatkuvasti 

-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Mitä ahvenia seka-akvaarioon?
Kiitos vinkeistä. Akvaariooni muutti eilen kaksi sinileukaa, toivottavasti ovat pariskunta...
Tuo taistelukala (uros) olisi vielä komea lisä, mutta katsotaan sitä sitten paremmalla ajalla. Täytyy myös pitää huoli että affenet kotiutuvat ensin.
Tuo taistelukala (uros) olisi vielä komea lisä, mutta katsotaan sitä sitten paremmalla ajalla. Täytyy myös pitää huoli että affenet kotiutuvat ensin.