Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

ljubov
Junior Member
Junior Member
Viestit: 63
Liittynyt: 08:17, 21.07.2008
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja ljubov »

350-litrainen upouusi Wromak ja sitten ainakin 15 vuotta vanha allas, jonka merkistä ei ole hajuakaan. Hyvin se on kuitenkin toiminut. Silikoneja ei ole tarvinnut vaihtaa kertaakaan (arvioisin, että parin vuoden sisään täytyy kyllä vaihtaa), vaikka oli tuossa välissä jotain kahdeksan vuotta tyhjillään.
350 l. ja 60 l. seura-akvat
Viktor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 93
Liittynyt: 20:55, 20.08.2008
Akvaarioseurat: Seuraton
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Raahe

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Viktor »

Tämän merkkisiä akvoja täältä löytyy:

- Juwel Rio
- Giant
- Waterhome

Ja muutamia akvoja jotka ovat nimettömiä.
heisku
Member
Member
Viestit: 310
Liittynyt: 21:00, 17.07.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja heisku »

Täältä löytyy JuTa:n 230l ja edellinenkin allas oli kyseisen valmistajan 150l
kiekkola+pohjan asukit
Adrian
Junior Member
Junior Member
Viestit: 123
Liittynyt: 20:17, 14.03.2003
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Adrian »

Giant 400 l, Giant 41 l ja Juwel 60 l. Pienempi Giant on ollut käytössä 80-luvun alusta, hyvin pitää vettä tänäkin päivänä.
_Tuulik_
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 11:00, 15.01.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja _Tuulik_ »

kaikki kolme wromakeja... 840,375 ja 52 ltr.
-Ilona-
Starting Member
Starting Member
Viestit: 32
Liittynyt: 07:35, 13.05.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Forssa

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja -Ilona- »

720 l Giant
91 l JuTa
38 l WaterHome
27 l itse tehty
optimistx
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:40, 05.08.2007
Paikkakunta: Espoo. Varoituksia:1

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja optimistx »

Teemu Salonen kirjoitti:
Mikäs muuten on hyvä allas/paras ? Ja miksi ?
Mitä mieltä olette aquarell-merkkisistä altaista?
Giant on tällä hetkellä suomen ehdoton ykkönen. Aquarelle taitaa olla hiukan laadukkaampaa kamaa kun puutorin skeida, mut päätyisin silti mielummin giantiin.
Edessäni on akvaarioita, useita.

Mistä tunnistan, mitkä ovat Puutorin ja mitkä eivät?

Mistä tunnistan, millä tavoin ne Puutorin tuotteiksi tunnistetut ovat skeidaa? (= kelvottomia aioittuun käyttöön)

Kun noin loukkaavin termein nimittelet tietyn valmistajan tuotteita, on kai kohtuullista, että perustelet väitteesi.
Hene
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 16:36, 21.07.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Hene »

Juwelin Rio 240L.
saipe75
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 20:51, 03.04.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja saipe75 »

JuTa 144L
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Tittis »

optimistx kirjoitti:
Teemu Salonen kirjoitti:
Mikäs muuten on hyvä allas/paras ? Ja miksi ?
Mitä mieltä olette aquarell-merkkisistä altaista?
Giant on tällä hetkellä suomen ehdoton ykkönen. Aquarelle taitaa olla hiukan laadukkaampaa kamaa kun puutorin skeida, mut päätyisin silti mielummin giantiin.
Edessäni on akvaarioita, useita.

Mistä tunnistan, mitkä ovat Puutorin ja mitkä eivät?

Mistä tunnistan, millä tavoin ne Puutorin tuotteiksi tunnistetut ovat skeidaa? (= kelvottomia aioittuun käyttöön)

Kun noin loukkaavin termein nimittelet tietyn valmistajan tuotteita, on kai kohtuullista, että perustelet väitteesi.
Itse kuulisin mielelläni myös perusteita :D Itsellä yksi huono puutorin 400l. purkki ollut, silikonit irtoili lasista, mutta takuuseen uusi tilalle kotiin kannettuna, jossa ei vastaavaa ongelmaa ole ollut. En silti väittäisi "skeidaksi" tämän perusteella. Myös toinen käytössä oleva allas on puutorilta, noin satalitranen 100cm allas, ei ongelmia. Syy miksi puutorilta on yksinkertasesti se, että valot on kivasti korkean yläkehyksen takana ja kansilevyjen alla piilossa. Kaikki on siis samojen kuorien sisällä siististi. Kun Giantilta alkaa saamaan samanlaista kohtuuhintaan, voin harkita sitäkin :)

Giantilla plussana kauniit kehykset. Miinuksena ainakin omissa 80 ja 128-litraisissa hirmu ohuet lasit. Aiemmat altaat sekä tyhjillään oleva 80l. kyseistä merkkiä. Hinta tietysti myös yksi miksi nykyiset altaa on eri merkkiä. Giantilta omaa nykyistä allastani vastaava 400l. kokonaisuus jalustoineen olis ollut kaksi kertaa kalliimpi kuin puutorin vastaava.
*laa la laa*
NoiR
Member
Member
Viestit: 440
Liittynyt: 16:44, 31.05.2007
Paikkakunta: Vihti

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja NoiR »

Teemu Salonen kirjoitti:
Mikäs muuten on hyvä allas/paras ? Ja miksi ?
Mitä mieltä olette aquarell-merkkisistä altaista?
Giant on tällä hetkellä suomen ehdoton ykkönen. Aquarelle taitaa olla hiukan laadukkaampaa kamaa kun puutorin skeida, mut päätyisin silti mielummin giantiin.

Perusteluja Giantin ylivoimaisuudesta?

Itselläni on ollut 180l Giantin allas ja piti kyllä vedet sisällään ihan hyvin. Silikoonit hyvässä kunnossa edelleen n. 10v käytön jälkeen. Miinuksena ohuehkot lasit ja keskituen kiinnitys ruostuvilla ruuveilla!! Tästä valmistusvirheestä on ollut enemmänkin juttua forumilla. Jos tuo valmistuksen laiminlyönti ei ole muuttunut niin on aika paha puute edullisissa ja muuten ihan OK altaissa.

Tällä hetkellä on kotona:
*100l JuTa allas (on mielestäni parempilaatuinen kuin Giant: tehty paksummasta lasista ja keskituen kiinnitys pop-niiteillä, ainakaan ei vielä ole ruostuneet/hapettuneet)
*450l MP:n kokolasiallas. Tähän olen erittäin tyytyväinen, vimosen päälle hyvää työtä tehty siklikonien ja hiontojen kanssa!
HomerXVI
Senior Member
Senior Member
Viestit: 597
Liittynyt: 20:19, 04.01.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tornio

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja HomerXVI »

Tuossa kun oli juttua siitä että uudessa altaassa silikonit irti,niin ihmettelen kyllä sitä miten sellanen yleensä voi olla mahdollista ja päästetään allas vielä asiakkaalle.
j_h
Junior Member
Junior Member
Viestit: 159
Liittynyt: 21:51, 25.01.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: kotka

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja j_h »

ei hajuakaan! Todennäköisesti teetätetty.
Liian puhtaassa vedessä ei ole kaloja.
- Ts'ai Ken T'an
Isenhard
Junior Member
Junior Member
Viestit: 219
Liittynyt: 20:19, 02.10.2006
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Orivesi

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Isenhard »

900L Juta
220L omavalmiste
100L omavalmiste
3 allasta
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Tittis »

HomerXVI kirjoitti:Tuossa kun oli juttua siitä että uudessa altaassa silikonit irti,niin ihmettelen kyllä sitä miten sellanen yleensä voi olla mahdollista ja päästetään allas vielä asiakkaalle.
Mikäli viittaat minun tekstiin jossain puhuin puutorin akvasta, niin kyse ei ollut uudesta akvasta jossa silikonit riekaleina valmiiksi.
Akva oli erittäin siisti haettaessa mutta vuoden käytössäolon jälkeen saumat alkoivat irrota lasista ja alle kasvaa levää. Jolloin siis toivat uuden altaan takuuseen.
*laa la laa*
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Juwel lido 120 ilmottautuu täällä.
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Täällähän onkin mainio räjähdysherkkä keskustelu. Mielipiteistähän ei sovi kinastella, mutta kun se on niin kovin kivaa [;)]

Minä olen kuullut, onko huhupuhetta vaiko faktaa,en tiedä, että Giant on tehnyt isoja altaita hieman liian ohuilla laseilla kun vertaa muihin valmistajiin.
Tietävätkö viisaammat kertoa onko tässä perää? Ja aivan turha on kysyä, että mistä olen moisen kuullut, ei harmainta hajua enää. 8O

Joka tapauksessa minulta löytyy olohuoneestani nyt altaita ihan luvaton määrä, mutta se vakiintunut määrä tulee olemaan kolme.

900-litrainen kiekkola, Juta
Jotakuinkin 600-litrainen lätäkkö, Giant.
Tuleva malawaario, ikuisuuprojekti, 540-litraa, Giant.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Lapinakka kirjoitti: Minä olen kuullut, onko huhupuhetta vaiko faktaa,en tiedä, että Giant on tehnyt isoja altaita hieman liian ohuilla laseilla kun vertaa muihin valmistajiin.
Tietävätkö viisaammat kertoa onko tässä perää? Ja aivan turha on kysyä, että mistä olen moisen kuullut, ei harmainta hajua enää.
Giant:n voi kyllä luottaa. Noi ohutlasiset altaat on tuttuja tuolta turun puolesta... Ei siis edesmenneen turun akvaarion:)
SIPI
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 15:06, 22.02.2007

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja SIPI »

Itse olen useamman akvaarion puutorilla teettänyt ja mitään valittamista ei ole ollut! Lasien paksuus, työnjälki, asiakaspalvelu yms.ovat kaikki oleet kunnossa.
Ainoa, mihin en voi ottaa kantaa ovat puutorin valokannet. Olen teettänyt aina "vanhanaikaisen" kansilaseilla varustetun altaan.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

SIPI kirjoitti:Itse olen useamman akvaarion puutorilla teettänyt ja mitään valittamista ei ole ollut! Lasien paksuus, työnjälki, asiakaspalvelu yms.ovat kaikki oleet kunnossa.
Montakos kymmentä vuotta ne altaat sitte on ollu toiminnassa? Minkä kokoisia ne on? Mitä tarkoittaa hyvä asiakaspalvelu?
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Deicide kirjoitti:4 x Giant käytössä. sekä yksi vanha, ilmeisesti itse väsätty. Olisiko kuusi kpl. tyhjää giantin pienempää allasta.
Päivitystä: 7 x Giant käytössä, sekä tuo nimetön... :mrgreen:
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
sim
Junior Member
Junior Member
Viestit: 131
Liittynyt: 16:14, 21.03.2004
Paikkakunta: Joensuu

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja sim »

3 x ohut lasista giant:ia käytössä
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Teemu Salonen kirjoitti:
SIPI kirjoitti:Itse olen useamman akvaarion puutorilla teettänyt ja mitään valittamista ei ole ollut! Lasien paksuus, työnjälki, asiakaspalvelu yms.ovat kaikki oleet kunnossa.
Montakos kymmentä vuotta ne altaat sitte on ollu toiminnassa? Minkä kokoisia ne on? Mitä tarkoittaa hyvä asiakaspalvelu?
Hyvä asiakaspalvelu mm. se että uskotaan asiakkaan sanaan ja pidetään takuusta kiinni. Joka muuten on 4v.ainakin omassa puujalustallisessa kokonaisuudessa. Ajan kestämisestä itse paha sanoa vielä, kun vasta pari vuotta tätä harrastusta vakavammin harrastanut. Mutta en voi sanoa myöskään mistään muustakaan merkistä, kun ei ole kokemusta :D Eka "iso" akva taisi olla 128l. Juta joka oli käytetty, ja silikonit melko pahasti rempallaan ja levääntyneet. Mutta iästä ei ollut tietoa siitäkään.

Mikäli tästä nykyisestäkin purkista (tai toisesta joka on myös puutorilta)tulee jotakin sanomista lähivuosien aikana, niin sitten voi olla, että mielipide muuttuu. Mutta yhden huonon "teknisen kokemuksen" takia en itse lähde koko valmistajaa haukkumaan. Tämäkin tekninen probleema toi esille erinomaisen asiakaspalvelun.

Itse pitäisin Giantin kehyksistä, mutta ainakin meillä olleessa 128-litraisessa oli todella ohuet lasit. Verrattuna vaikkapa edeltäneeseen Jutaan.

Edit: Kun jotakin tuotetta sanotaan huonoksi, olisi kiva kuulla perusteet tälle.
*laa la laa*
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Onko täällä kenelläkään oikeata faktaa kun vertaillaan ohuita laseja keskenään.

Tietääkö kukaan kuinka paksuilla laseilla valmistaa esim. 900-litraisia altaita, samoilla mitoilla siis, JuTa, Giant, Puutori jne. Nuohan alkavat olla niitä isoja altaita.
Entäpä kun vaatimukset kasvavat, kun altaan korkeus ylittää kriittisen 60cm? Jos puhutaan vaikka nyt 2 metrisestä altaasta, litrathan jälleen lisääntyvät. Tuolloinhan lasin paksuuden "pitäsi" olla hieman paksumpaa.
Tuolta ainakin http://www.akvaariokalat.net/teeseitse.htm" onclick="window.open(this.href);return false; löytyy taulukko, mitä valmistajien olisi hyvä noudattaa lasienpaksuuden suhteen. Noudattavatko, jaa-a sitäpä en ainakaan minä tiedä. Sehän selviää tietenkin sillä, jos kukanenkin mittailee altaidensa lasien paksuuksia.
Onko kellään oikeata faktatietoa, vai tapellaanko täällä mutu vs. mutu?

Mitähän lie vakuutusyhtiöt sanovat, jos tuota taulukkoa ei ole noudatettu, onko tästä taas kenelläkään faktatietoa?
Ihan vaan mielenkiinto herää...
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1508
Liittynyt: 10:33, 19.07.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Minkä merkkinen akvaario sulta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Jospa tähän ruutitynnyriin sitten sohaisisi :mrgreen:

Kuulin että eräälle harrastajalle Giant oli toimitettu 12mm lasilla, vaikka korkeutta oli yli 60 cm, eli normin mukaan tuon olisi pitänyt olla 15mm... en sitten tiedä oliko kysymätte tehty noin, jotta saadaan hintaa alas, vai oliko asiakas pyytänyt tieten tahtoen.

Mutta jos siihen kyssäriin kuitenkin vastaisin...

Meillä on olohuoneessa:
1200 JuTa (normien mukaisilla laseilla)
360 Giant, lasien paksuutta en lähde arvailemaan ja tuon älyttömän korkeaprofiilisen alumiinilistan takia sitä on hankalaa mitata.
325 Kalax, laseista ei tietoa...

Yläkerta:
250 Giant vuodelta nakki
240 tai jtn puutorin räpellys heidän "massiivipuu" jalustallaan.
128 Giant
125 merkitön kutukippo+
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”