Hehkupurjetetra
Valvoja: Moderaattorit
Hehkupurjetetra
Tuli ostettua 12 kappaleen parvellinen hehkupurjetetroja (Poecilocharax weitzmani). Meillä olevien kalojen väritys on selkeästi kirkkaampi ja punaisempi kuin kuvassa olevan yksilön. En vain ole vielä saanut kaloistani julkaisukelpoisia kuvia. Ovat vielä sen verran säikkyjä, että pakenevat pusikkoon, kun alan näpsimään kuvia.
Tuntuvat olen mukavan vilkkaita väriläiskiä akvaariossa. Kalat ovat luonnosta pyydystettyjä, mutta suostuvat syömään raemaista kuivaruokaa, vaikka joissain lähteissä varoitellaan etteivät välttämättä syö muuta kuin elävää ruokaa. Tarkoituksena olisi yrittää kudettaa kaloja niiden hieman vielä kasvettua.
Onko kenelläkään kokemuksia näistä kaloista?
Tuntuvat olen mukavan vilkkaita väriläiskiä akvaariossa. Kalat ovat luonnosta pyydystettyjä, mutta suostuvat syömään raemaista kuivaruokaa, vaikka joissain lähteissä varoitellaan etteivät välttämättä syö muuta kuin elävää ruokaa. Tarkoituksena olisi yrittää kudettaa kaloja niiden hieman vielä kasvettua.
Onko kenelläkään kokemuksia näistä kaloista?
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Hehkupurjetetra
Mites annisen tetrat voivat? Onko kutupuuhia näkynyt?
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
Ompas tyylikäs tämä, WTB listalla normi purjetetra korvaantui tällä. Ihan O.T onko näitä jossain oikeasti saatavilla? 

-
- Katalysaattori
- Viesti:
On näitä ainakin ollut.nastamuumio kirjoitti:onko näitä jossain oikeasti saatavilla?

Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
Kiitos, Kurjessa kuulemma tankillinen, pitääpä käydä tutustumassa perjantaina kun käymäs isoolla kirkolla.
-
- Advanced Member
Onko näistä hehkupurjeista jollakulla vielä kokemuksia?
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Minulla on näitä noin kolmisenkymmentä kurjesta hankittuina. Täytyy joo sanoa että on yksi komeimmista tetroista mitä olen nähnyt, varsinkin urosta komeampaa on vaikea löytää, myöskin näyttäisi olevan erittäin helppohoitoinen. Hankala vaan liikkeestä löytää jos ei vartavasten niitä etsi, sillä myyntialtaassa ei näytä oikeastaan miltään ellei kauppias mainosta vaikka kuvalla niitä. Näin juuri kurjessa.
In numbers of ten the power is in one.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Eikö urokset ota yhteen ollenkaan? Mulla on parikymmentä tavallista purjetetraa ja ukot ottaa yhteen välillä aika rajusti, jos sattuu olemaan voimiltaan samaa tasoa. Jokaisella ukolla on oma pieni reviiri jota ne puolustaa. Muut kalat saa olla rauhassa kylläkin.Tuukkis kirjoitti:Minulla on näitä noin kolmisenkymmentä kurjesta hankittuina. Täytyy joo sanoa että on yksi komeimmista tetroista mitä olen nähnyt, varsinkin urosta komeampaa on vaikea löytää, myöskin näyttäisi olevan erittäin helppohoitoinen. Hankala vaan liikkeestä löytää jos ei vartavasten niitä etsi, sillä myyntialtaassa ei näytä oikeastaan miltään ellei kauppias mainosta vaikka kuvalla niitä. Näin juuri kurjessa.
Tällähetkellä yksi ukko hoitaa muutamaa poikasta omassa altaassaan.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Enpä ole huomannut yhteenottoja tapahtuneen. Toisaalta allaskin on aika iso pienille kaloille (350ltr). Kasveja on kyllä aika peittävästi joten kaikkea en huomaakkaan.
In numbers of ten the power is in one.
Millaisia nämä ovat käytökseltään, vilkkaita vai rauhallisia? Sopivatko lasimonnien seuraan?