Tässäpä tämä: http://www.kalajuttu.fi/product_details.php?p=47" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt seuraakin liuta kysymyksiä ja olen kiitollinen, jos joku niihin viitsii vastata:
a) Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä nanoakvaariosta?
Kuinka hyviä mukana tulevat tarvikkeet ovat? Kestävätkö pitkään vai onko täyttä paskaa (halvalla ei kai hyvää saa?) entä mitä tulee vielä elukoitten, kasvien, soran ja koristeiden lisäksi hankkia?
Epäilyttää jotenkin, että tässä on kyse juuri meikälaisen kaltaisten innostuneitten köyhien ja aloittelijoiden rahastuksesta ja tällä akvaariolla ei tee mitään.
b) Miten kalat, kasvit tai muut eliöt viihtyy tuollaisessa purkissa? En haluisi mitään eläinrääkkäystä ja siksi tuollainen vähän arvelluuttaa. Mitä eliöitä suosittelisitte? Paria yksilöä enempää tuohon tuskin voi sijoittaa.
c) Kuinka paljon tuollaisen hoitaminen vaatii aikaa? Jotenkin vaikuttaa, ainakin näennäisesti helppohoitoselta, mutta onko se todella sitä?
d) Olen kuullut, että akvaario pitäisi sijoittaa hämärään paikkaan pois auringonpaisteesta. Onko katastrofi, jos se ei ainakaan koko päivää välttämättä onnistu.
e) Tuleeko noiden pakettien mukana yleensä mitään akvaarion hoito-ohjeita tai sitä mitä esikäsittelyä akvaario vaatii, ennenkuin sinne mitään rupeaa laittamaan. pH:t sun muut jutut pitäs varmaan saada hyvälle tasolle ennen elukoitten laittoa.
f) Kuinka kalliita tavallisimmat kasvit, kalat ja ravut noin keskimäärin ovat?
Enempää ei nyt juuri tule mieleen.

--------------------------
Niin, ja täsmennän vielä, ettei tarvitse mitään hoito-ohjeita, esikäsittely juttuja tai eri eliöiden ympäristövaatimuksia kertoa. Tiedän miten tylsää kokeneena on kertoa aloittelijalle kaikki mahdollinen perusteellisesti. Jos hankin tuon ja siinä ei ole ohjeita, niin otan niistä itse selvää.