Fluval FX5

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sahrami
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Fluval FX5

Viesti Kirjoittaja sahrami »

Eheimin proffa kolmos sarjan huonon hinta-laatu suhteen vuoksi olen päätynyt Fluval FX5 ulkosuodattimeen, mitä maksaa ja mistä olette ostaneet?
Minkäslaisia kokemuksia teillä on tuosta fx 5:sesta?
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Re: Fluval FX5

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 7#p6764867" onclick="window.open(this.href);return false;
sahrami
Junior Member
Junior Member

Kiitos linkistä VesiEläin, toi fluvalin 2008 hinta on näyttäny olevan 250€ kieppeillä mitähän maksaa nyt??
Olen miettinyt myös Eheimin classic sarjan 2260 mallia, mutta korkea hinta hirvittää? 8O
Suodatin tulee 540 litraseen altaaseen ainoaksi ulkosuodattimeksi, sisäsuodattimena pörrää eheimin powerline 2048, haen ulkosuodattimelta pitkää huoltoväliä, luotettavuutta (ei vuoda), ja tarpeeksi tehoa.
joppe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja joppe »

Oletko kuullut sanontaa ojasta allikoon? Ymmärrät viimeistään kun hankit sen fluvalin. Voi olla että on silti hyvä voi olla että ei. Osta mieluummin se classic. Siinä ei ole mitään teknistä kikkailua.
sahrami
Junior Member
Junior Member

Pistin tilaukseen JBL cristalprofi e1500 mallin onkos kellään tuollaista?
http://www.aquadiskont.com/shop/product ... ts_id/2301
Oli niin halpa että pakko kokeilla edes, tuolla näytti Eheimin classic 2260 maksavan 249€ jos JBL on "susi" niin tilaan ton eheimin sitten. :mrgreen:
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Deicide »

En olisi uskaltanut sijoittaa... [;)] Mulla käytössä molemmat FX-5 sekä 2260. FX-vitosen kanssa ollut jotain korinoita sekä virtaus heikentyy selvästi parissa kolmessa kuukaudessa. 2260:aan olen kurkannut yli puolivuotta sitten, ja virtausta riittää vaikka kuin. En sitten tiedä kuinka hyvin massojen läpi tuo vesi siellä kulkee, vai pääseekö jotenkin fuskaamaan? 2260:llan hinnalla saa toki melkein kaksi FX-vitosta, mutta on se vaan pirun hyvä suodatin.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
sahrami
Junior Member
Junior Member

Mä voin toimia aqua-webin "koekaniinina" ja esimerkkinä miten EI tule toimia ulkosuodatinta ostettaessa. :P 8-)
Halvalla ei saa hyvää mutta ihan mielenkiinnosta ton JBL:n tilasin!
burgen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja burgen »

Itsellä on ollut reilun vuoden käytössä 2 kpl noita JBL CristalProfi e1500 520L altaassa ja hyvin nuo on asiansa hoitanut.
sahrami
Junior Member
Junior Member

No sehän on kiva että ovat pelittäneet. :D Katsotaan nyt kun tuon suodattimen saan niin sit jos oon tyytyväinen siihen niin ostan toisen sille kaveriksi. :mrgreen:
Aattelin kyllä et yks olis riittäny kun meillä vaihdetaan vettä 2krt/vko runsaamman puoleisesti ja tuossa JBL:ssä on tehoja 1500l/h?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”