Pääkala(-pariskunta) 128l sekä kalojen määrä

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
peppilotta
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Pääkala(-pariskunta) 128l sekä kalojen määrä

Viesti Kirjoittaja peppilotta »

Akvaario on siis 128 l, lämpötila 26 astetta, vesi pehmeää, ph hitusen alle 7.

Akvassa on nyt
1 partisukko
6 kuparimonnista
9 intiaanisulkaa
14 kardinaalitetraa

Tiiän, että kaksi parvea on kauhea kalasoppa jonkun mielestä, mutta minä tykkään. Ajatus olisi jopa kasvattaa tuota tetraparvea, mutta ylärajaa määrälle mietin.

Pääasiassa pohdin kuitenkin nyt pääkalaa tuohon akvaan. Kiinnostaisi esim. kirjoahven tai sitten joku rihmakala, pari tai haaremikin ehkä kävisi. Mikähän olisi sopivan rauhallinen ja sopeutuisi hyvin noihin edellisiin asukkeihin ja vesioloihin? Akvaan on kotiutunut ikävästi postitorvikotiloita, kai sitten jonkun kasvin/kalan (voiko edes tulla kalan mukana) mukana, joskin kotiloita huomasin vasta parisen kuukautta viimeisimmän hankinnan jälkeen. Perhoskirjoahvenesta kai voisi olla hyötyä noiden hävittämisessä. Kotiloita löytyy onneksi vain muutamia kerrallaan, joten olen niitä napsinut sitä mukaa pois.
128 l
tanskandoggi ja ajokoira
lendu
Member
Member

Re: Pääkala(-pariskunta) 128l sekä kalojen määrä

Viesti Kirjoittaja lendu »

Minusta tuo ei kuulosta kalasopalta.Itse tykkään parvikaloista.

Ainakin keltakääpiöahven sopisi akvaarioosi, pariskunta tai haaremi. Yleensäkin kääpiöahvenet sopisivat.
Zuwih
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Zuwih »

Kun tuo kalasto minun silmääni näyttää vähän matalempiin vesikerroksiin painottuneelta, niin miksipä ei jokin pieni - keskikokoinen rihmakalahaaremi pintakerrosta koristamaan.

Esimerkiksi hunaja- kääpiö- tai kestosuosikkini huulirihmakalat menisivät tuohon. :)
peppilotta
Starting Member
Starting Member

Aika hyviä ehdotuksia, noita olen katsellut kaikkia itsekin. ;) Mutta mitä mieltä olette tuosta kalamäärästä. Jos nyt aattelee vaikka jotain rihmakalapariskuntaa, niin minkä verran noita tetroja voisi sen jälkeen olla? En halua, että tulee liikaa kuormitusta.
Ja tosiaan aika alapainotteista tuo kalasto on, että ylempäänkin kerrokseen olisi kiva jotain saada.
128 l
tanskandoggi ja ajokoira
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

peppilotta kirjoitti:Aika hyviä ehdotuksia, noita olen katsellut kaikkia itsekin. ;) Mutta mitä mieltä olette tuosta kalamäärästä. Jos nyt aattelee vaikka jotain rihmakalapariskuntaa, niin minkä verran noita tetroja voisi sen jälkeen olla? En halua, että tulee liikaa kuormitusta.
Ja tosiaan aika alapainotteista tuo kalasto on, että ylempäänkin kerrokseen olisi kiva jotain saada.
Ite kyllä jättäsin tuon tetramäärän tuohon mitä niitä nytten on, nuo tetrat on kuitenkii melko isokokosia, rihmakaloiksi suosittelen hunajarihmakala haaremia ukko ja sille pari eukkoo. [;)]
peppilotta
Starting Member
Starting Member

Niin, aika isojahan noista kyllä kasvaa, kummasti vääristää kun iso osa noista uusimmista on tosi pieniä vielä. Hunajarihma voisi kyllä olla ihan jees, täytyypä kipaista kaupan kautta joku päivä. :)
128 l
tanskandoggi ja ajokoira
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”