Altaan kypsytysarvot

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Hinanaa
Junior Member
Junior Member

Altaan kypsytysarvot

Viesti Kirjoittaja Hinanaa »

Olen kypsytellyt allasta 0-4 päivään asti ja arvot ovat pompsahtaneet jo aika huimiin lukemiin.
N02 10-15mg/l
N03 50-100mg/l
Ammoniumpitoisuua oli ensin 1mg/l mutta lisäsin sitten 1ml ammoniakkiliuosta joten lukema kohosi hieman.
Nitriitti lähti kohoamaan vuorokauden kuluttua ammoniakkilisäyksestä, samoin nitraatti.
Kuinka kauan minun pitää lisätä ammoniakkia, lukema tuli puolitettua heti kun nitriittiä tuli akvaan? Milloin vedenvaihto? Ymppinä minulla oli toimiva suodatin toisesta akvaariosta kun siellä oli niitä kaksi kappaletta.
firemoo
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Re: altaan kypsytys-arvot

Viesti Kirjoittaja firemoo »

Kyllä sitä saa syötellä sinne että bakteeristolla on jotain mutusteltavaa. Tavoite on että ammoniakki muuttuu nopeasti nitriitin kautta nitraatiksi ja N02 = 0. Vedenvaihdolla nyt ei kai ole mitään merkitystä koska pöntössä ei ole kukaan kärsimässä korkeista nitraattipitoisuuksista.

http://www.aquahoito.info/suomi/kypsytys/kalaton.php" onclick="window.open(this.href);return false;
200 + 100 + vaimoke
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”