Eli nyt kun sain ensimmäiset kiilakyljet 7kpl (EDIT: nähtävästi olin saanut yhden ylimääräisen ^^, eli niiitä onkin 8kpl) laitettua sinne, niin mitä sinne voisi seuraavaksi hankkia? Ajattelin, että varmaan hankin kiilakylkiä lisää, niin että olisi ~15? Sitten nuolimonnisia hankin kun niitä tulee paikalliseen liikkeeseen parin viikon päästä. Joten olisiko vielä jotain jota voisin hankkia tuossa välissä? Leväsukarapuja olen ajatellut hankkia sen 3 vai pitäisikö niitä olla enemmän? Niilla kun on aika suolainen hinta 7,5e. Tosin aika monetkin kalat taitaa olla kalliita. Mustaselkämonneja olen ehkä ajtellut hankkia, mutta onko mitään muuta?
Eli tälläistä olisin ajatellut:
15 (ehkä muutama vähemmän) kiilakylkeä
10 nuolimonnista
1 vähämehiläismonni, jos sellaisen vain jostain löydän
3? leväsukarapua
Joku pääkala? 1 taistelukala? Tai sitten vain mustaselkämonneja?
?Pieni parvi (6?) (kun ovat aika kalliita) mustaselkämonneja?
Uskaltaako tuonne vielä ottaa jonkun yhden lajin jotain vai meneekö jo liian täyteen? Entä olisiko joku parempi vaihtaa toiseen? Tällä hetkellä haluaisin jotain kavereita kiilakyljille mahd pian. Nuolimonneja kun saan vasta parin vko:n päästä, joten en ihan niin kauan jaksaisi odottaa seuraavia kaloja. Leväsukaravuista kun ei taida paljon iloa olla, kun piillossa taitavat olla aika paljon?

Mitä kaloja seuraavaksi 84l altaaseen?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Mitä kaloja seuraavaksi 84l altaaseen?
Nostetaanpa tämä nyt sitten ylös, jos vaikka joku viitsisi tällä kertaa vastata. Eli nyt on enää 7 kiilakilkeä (kun yksi meni ja kuoli jotenkin :S ). Eilen sinne tuli noille kaveriksi 3 leväsukarapua, joihin olen todella tyytyväinen. Näyttää siltä, että kiilakyljet eivät niitä juuri haittaa ^^
Mutta mitä tuonne seuraavaksi voisin ostaa? Ongelma on se että haluaisin nuolimonnisia, mutta kun niiden saatavuus tuntuu olevan aika heikkoa tällä hetkellä, joten ilmeisesti pitäisi keksiä jotain muuta tilalle. Ehdotuksia?

Mutta mitä tuonne seuraavaksi voisin ostaa? Ongelma on se että haluaisin nuolimonnisia, mutta kun niiden saatavuus tuntuu olevan aika heikkoa tällä hetkellä, joten ilmeisesti pitäisi keksiä jotain muuta tilalle. Ehdotuksia?
- 
				Miss_Molton
- Senior Member 
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Mitä kaloja seuraavaksi 84l altaaseen?
Itse kasvattaisin kiilakylkiparven siihen noin 15 päähän. Joko vaihtaisin minimonnislajia toiseen (kääpiö- tai pikkumonninen) tai sitten lajia kokonaan, esim. pieni parvi vaikka leopardimonnisia, tai vaikka niitä mustaselkämonnisia, jos niitä kerta haluat.
Monnisilla ja sukaravuilla alkaa olla aika lämmin siinä 27 asteessa, kun taisto saattaisi pitää vielä lämpimämmästä, kiilkyljelle ilmoitetaan maksimia 29. Taistoilijat tietänevät paremmin kuin minä, sopivasta lämpötilasta.

Monnisilla ja sukaravuilla alkaa olla aika lämmin siinä 27 asteessa, kun taisto saattaisi pitää vielä lämpimämmästä, kiilkyljelle ilmoitetaan maksimia 29. Taistoilijat tietänevät paremmin kuin minä, sopivasta lämpötilasta.