Pullahiiri kirjoitti:Voisithan tehdä vaikka tuosta 100-litraisesta kovan veden altaan, eli ota sinne niitä platyja (ei miekkapyrstöjä, liian pieni allas ja risteytyvät platyjen kanssa).
Mitäs muita sinne sitten voisi laittaa? Vai ei muita? Ja en tietenkään miekkapyrstöjä noin pieneen laittaisi, enkä varsinkaan platyjen kanssa
Mutta entäpäs jos en haluakaan luopua siitä taistosta, mitä sen seuraksi voi laittaa..? Eli jos platyja en ota sitten lainkaan..
200-litraisessa voisi sitten olla muita kaloja. Jos taistosta luovut niin voisit ottaa vaikka 8-10 kuparimonnista (yhteensä siis), 20 kirsikkabarbia (enempi naaraita), sitten jompi kumpi partis ja vaikka paratiisikalahaaremin, ainakin minun ymmärtääkseni menisi 200 litraan ja tykkää viileämmästä vedestä kuin muut labyrinttikalat noin muuten. Myös vaikka joku tetraparvikin menisi vielä, esimerkiksi sitruunatetra tai neontetra. Vaihtoehtoja on monia..
Nuo kirsikkabarbit on siis pakko saada, muista ei niin väliä. Eli hyvä vain että kuparimonniset viihtyis niiden kanssa
Neontetroja täytyy harkita.. Ne on jotenki vaan.. neontetroja
Joka tapauksessa ensi töiksesi hankkiudu eroon kultakaloista, eivät sovi oikein muuhun kuin lajiakvaarioon mun mielestä (ja paljon isompaan altaaseen kuin 200-litraiseen)
Juu, noista olen luopumassa, pelastin ne jostain 100-litrasesta. Eli tämä nykyinen koti on vain väliaikainen.
Ja tarkoitushan on siis lisätä kalastoa juurinkin vasta kun kultikset on poissa miulta.
Niin ja nuoliaisia saisit ottaa yhden lisää. Jotkut ilmeisesti syövät monnisten silmiä, itselläni on raitanuoliaisia monnisten kanssa eikä ole silmiä hävinnyt. Tosin raitanuoliaista ainakin aikoinaan kuvailtiin yhdeksi kilteimmästä nuoliaisesta.
Mietin kyllä josko verkkonuoliaisista luopuisin.. Tosin ne on toisen kissan lempikaloja, vain niitä aina vahtii
Mutta kai ne tuolla joukossa sitten menis, kun meni ne aiemminkin ihan sulassa sovussa kuparimonnisten kanssa.