Kuvia kiekkopoikueesta
Valvoja: Moderaattorit
Kuvia kiekkopoikueesta
Tässä muutama kuva nyt jo kuukauden vanhoista kiekoista.
http://kuvablogi.com/nayta/1772126/
http://kuvablogi.com/nayta/1772126/
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Kuvia kiekkopoikueesta
Voi kun söpöjä! Toivottavasti mullakin ois kohta....
Tosi söpöjä montakohan noita mahtaa olla?
Mihin aiot pistää niitä kun niitä oli niin kamalan paljon?
Mihin aiot pistää niitä kun niitä oli niin kamalan paljon?
Vaikea sanoa, monta noita tarkalleen on. Yritin yhdestä kuvasta laskea, mutta huonolla menestyksellä. Todennäköisesti niitä on 140-180kpl. Harmillista on se, että niitä oli alunperin noin sata enemmän, mutta olin kerran päivittäistä puhdistusta tehdessäni jättänyt tuon suodattimen imuputken pään hieman löysälle ja siitä oli imeytynyt iso joukko suodattimeen. Vieläkin harmittaa...
Tarkoitus on kasvattaa poikaset myyntikokoisiksi ja varmaankin laitan ne aikanaan tälle foorumille myyntiin.
Se ei tietenkään ole vielä ajankohtaista pitkään aikaan.
Tarkoitus on kasvattaa poikaset myyntikokoisiksi ja varmaankin laitan ne aikanaan tälle foorumille myyntiin.
Se ei tietenkään ole vielä ajankohtaista pitkään aikaan.
Siirsin poikaset eilen suurempaan kasvatusaltaaseen ja jaoin ne kahteen osaan. Selvästi pienemmät erilleen. Muutamia selvästi elinkelvottomia jouduin karsimaan pois. Tuli samalla laskettua tuo kokonaismäärä. Jäljelle jäi vielä 151 pirteää poikasta. Ilmeisesti ihan kohtuullinen määrä yhdestä kudusta.
Laitan taas joskus uusia kuvia, kunhan hieman kasvavat.
Poikueen koko on poikkeuksellisen suuri. Yleensä poikueet ovat 50-100 väliltä. Toki poikkeuksiakin on, kuten itse huomasit. Itselläni aikoinaan oli suurin poikue muistaakseni himpun alle 200 kpl jotenkin on takaraivoon jäännyt pyörimään luku 181 kpl.santeris kirjoitti:Siirsin poikaset eilen suurempaan kasvatusaltaaseen ja jaoin ne kahteen osaan. Selvästi pienemmät erilleen. Muutamia selvästi elinkelvottomia jouduin karsimaan pois. Tuli samalla laskettua tuo kokonaismäärä. Jäljelle jäi vielä 151 pirteää poikasta. Ilmeisesti ihan kohtuullinen määrä yhdestä kudusta.
- Pikkukakkonen on vaihtunut isoon III:seen -
-
- Advanced Member
Miten sitten poikasien myynnin kanssa? Saako noita helposti myytyä? Ostaako esim. akvaarioliikkeet niitä pois?
Vielä olisi kysymys kokeneemmille kiekon kasvattajille poikasten ruokinnasta. Poikaset ovat kooltaan tällähetkellä haitarilla 10c-20c kolikon kokoisia.
Olen syöttänyt niille elävää artemiaa, kuivia kuorittuja artemian munia ja myös muut kuivaruoat kelpaavat. Reilun viikon ovat saaneet myös pakastettuja hankajalkaisia (cyclops).Sydän mixiäkin olen kokeillut, mutta tahtoo vielä olla hieman karkeaa. Toki sitä yrittävät syödä, mutta jää turhan paljon jäljelle isompia palasia. Eli itse kysymys oli, että mikä olisi tehokkain ruokavalio nopealle kasvulle?
Olen syöttänyt niille elävää artemiaa, kuivia kuorittuja artemian munia ja myös muut kuivaruoat kelpaavat. Reilun viikon ovat saaneet myös pakastettuja hankajalkaisia (cyclops).Sydän mixiäkin olen kokeillut, mutta tahtoo vielä olla hieman karkeaa. Toki sitä yrittävät syödä, mutta jää turhan paljon jäljelle isompia palasia. Eli itse kysymys oli, että mikä olisi tehokkain ruokavalio nopealle kasvulle?
Tuosta sydänmixistä tuli mieleeni, että Akvaariolinnassa oli ainakin taannoin pakastettuna hienojakoista kiekkoruokaa, joka oli tarkoitettu juuri poikasille.santeris kirjoitti:Vielä olisi kysymys kokeneemmille kiekon kasvattajille poikasten ruokinnasta. Poikaset ovat kooltaan tällähetkellä haitarilla 10c-20c kolikon kokoisia.
* Huvinsa kullakin! *
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Mixinkin voi surauttaa yleiskoneella ihan tahnaksi, jolloin menee pienemmillekin.
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
-
- Advanced Member
Mites poikaset jakselee?
Olisiko jo uusia kuvia
?

Olisiko jo uusia kuvia

On jäänyt kiireiden takia päivittämättä tätä ketjua, mutta nyt olisi poikaset myyntikoossa, eli 7-9cm kokoisia. Menetyksiä ei ole matkanvarrella tullut. Itse ajattelin pitää vielä tässävaiheessa n. 50 kpl, mutta lopuista laitoin myynti ilmoituksen tuonne myytävänä osastoon. Yritän jossain vaiheessa vielä laittaa kuvia poikueesta, jos se vaikka innostaisi jotain yhtä hullua kuin itse olen, kasvattamaan oman kiekkopoikueen. Nyt kun on itse tullut kokeiltua, täytyy todella nostaa hattua niille, jotka kasvattavat poikueita toinen toisensa perään.