Yksi vai kaksi tetraparvea? (160-l)

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Syvaniem
Junior Member
Junior Member

Yksi vai kaksi tetraparvea? (160-l)

Viesti Kirjoittaja Syvaniem »

Hiihtoloman ratoksi muutin 160-litraisen altaan sisustusta ja samalla aloin pohtimaan sen kalastoa. Siellä on tällä hetkellä 20kpl ruusutetraa, 3 ottoa, puupleko (luult.L-002 tai L-271), partis, 7 leopardimonnista ja 4 lasitetraa.
Monnisia hankin joka tapauksessa lisää, mutta en osaa päättää, mitä teen lasitetroille. Luovunko niistä kokonaan vai kasvatanko parvea? Jäävät kovasti taka-alalle, ruusutetrat ovat niin vilkkaita ja ruokaillessa ahneita. Tietysti parven pieni koko vaikuttaa myös... Onko ehdotuksia?

Olen pyrkinyt pitämään altaan Etelä-Amerikkalaisena, tosin jaavansammalta ja sukarapujakin on sinne eksynyt. Olen monesti ihaillut erikoisemman värisiä ja näköisiä taistelukaloja, nyt tekis mieli hankkia sellainen tuonne :roll:

Apua valintaan, kiitos! :)
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Yksi vai kaksi tetraparvea (160-l)

Viesti Kirjoittaja marinum »

Minä laittaisin ehkä lasitetrat pois koska nuo ruusutetrat tosiaan käyttävät jo niin paljon tilaa. Itsellä on niitä vajaa 20 kpl 464 litraisessa ja ihan kivasti käyttävät tilaa jo sielläkin. Taistelukala sopisi minun mielestä ainakin tuonne [;)] .
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Syvaniem
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Syvaniem »

Hmm, kalasto olisi kyllä selkeämpi ilman noita lasitetroja... Ehkäpä ruusuja voisi ottaa vielä lisää, vaikkapa 5?
Kyllä sellainen taisto olisi komea, harmi vaan ettei täällä päin ole näkynyt noita erikoisempia. Sellainen musta tai vaaleanliila kun tulisi vastaan, niin olisin varmasti myyty :roll:
Niina80
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Niina80 »

En ottaisi noita ruusuja välttämättä lisää, jos otat sen taiston. Mutta kuulostaa kyllä selkeämmältä kalastolta tosiaan jos lasitetrat lähtevät. Näin esteettisesti siis.
@ruusu
Member
Member
Akvaarioseurat: Lapin Akvaristit
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja @ruusu »

Jos allas olis mun, niin ottaisin lisää lasitetroja, ne on minusta kivan näköisiä ja kivasti vielä erinäköisiä kuin ruusut. Niin ja unohtaisin taiston :mrgreen:

Mutta mielipiteitä on ehkä muutama eriävä muutamaan suuntaan :roll:

Ps. Jos lasitetroista haluat luopua, niin vinkkaa mulle. Saat vaihdossa taiston 8-)
720l sekola + 2 pientä kissua pitämässä kaloille seuraa

Elämä on onnellisten maa!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”