Voiko ahvenristeymä olla mahdollinen?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Joanna00
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Voiko ahvenristeymä olla mahdollinen?

Viesti Kirjoittaja Joanna00 »

Osaako joku viisaampi kertoa, että voiko sinileukakirjoahven ja seeprakirjoahven kutea keskenään?
Meillä on nyt sellanen tilanne, että sinileukakoiras ja seeprakirjonaaras hoivaavat molemmat altaaseen kuoriutuneita poikasia.
Altaassa on myös kaksi muuta seeprakirjoahventa (sukupuolista ei ole tietoa). Sinileukakoiras on ainut lajinsa edustaja.
Kyllä tuntuu kummalliselta, kun nuo molemmat poikasia hoitavat, eikä muilla kaloilla ole asiaa lähellekkään vaaveja.
Joanna
Miirula
Junior Member
Junior Member

Re: Voiko ahvenristeymä olla mahdollinen??

Viesti Kirjoittaja Miirula »

Kyllä nuo Cryptoheros lajit risteytyvät keskenään melko helposti.
Poikaset kannattaa hävittää, markkkinoille niitä ei saa päästää.

Vaikka risteymien pitäisi olla steriilejä, niin ainakin itselläni Cryptoheros risteymät ovat lisääntyneet keskenään. Altaassa polskii tällä hetkellä raitakirjoahven/seeprakirjoahven risteymä pariskunnan parikuisia poikasia.
Itse olen silkasta mielenkiinnosta noita risteymiä kasvatellut, mutta omasta altaasta ei eteenpäin lähde yksikään. Jotkin näistä Cryptoheros risteymistä näyttävät erehdyttävästi joidenkin Cryptoheros lajien edustajilta, joten sekaantumisen riski on olemassa.
Hullulla on halvat huvit...tällä asteella kaikki on ilmaista!
Joanna00
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Voiko ahvenristeymä olla mahdollinen??

Viesti Kirjoittaja Joanna00 »

Kiitos vastauksesta. Aika ymmälläni olen koko asiasta. Ehkä on sitten parasta poistaa sinileukakoiras altaasta kokonaan, ettei moista enää pääse tapahtumaan.
Poikasia en kuitenkaan raaski lopettaa. Saavat elää ja olla tuolla sitten keskenään. :D Tuskin sentään risteytyvät partamonnien kanssa. :D

Edit: Lisätty isot alkukirjaimet ja välilyönnit välimerkkien jälkeen. Poistettu ylimääräiset välimerkit.
-Ylläpito
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”