(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset
Tetra76 - jos saat miitingin järjestettyä niin tullaan sinne, minä voin lykätä omaani. Jos menee kovin lähekkäin niin osanottajamäärä kärsii. Sulla oli etuajo-oikeus ja pitäshän se suodatinkin saada putsattua. Kupareja otan vastaan ja voin jopa maksaa, että saan parven täyteen, jos se helpottaisi eroamisen tuskaa. En joutanutkaan tällä viikolla käymään, kun meillä kaikkien lomat peruttiin, kun yksi katkaisi koipensa ja makaa huhtikuuhun asti kotona. Lisäksi meille tuli vaihto-oppilas Unkarista, niin en viitsi illallakaan lähteä karkuun.
Orkidealaatikko on alustavasti löytynyt Helsingin seudulta, nyt vaan viilataan logistiikka kuntoon...
Sanna-m - uusi tuttavuus, vai olenko missannut jotain? Mielelläni tuotan Kurjesta pakasteita. Milloin olet tulossa lomaltasi poispäin? Laitan yksäriä kunhan saan inventaarion tehtyä pakastimessa "kalan ruokaa - kalan ruokaa - kissan ruokaa - kalan ruokaa - ihmisruokaa..."
Paxy - Minulle kans pariskunta / sakki punatimantteja. Niillä on juuri tuossa yksi reviiri vapaana, kun toinen lehtikalanaaras potkaisi tyhjää. Tarvitsisiko kukaan "Perun lippulehtikala" leskipoikaa?
Orkidealaatikko on alustavasti löytynyt Helsingin seudulta, nyt vaan viilataan logistiikka kuntoon...
Sanna-m - uusi tuttavuus, vai olenko missannut jotain? Mielelläni tuotan Kurjesta pakasteita. Milloin olet tulossa lomaltasi poispäin? Laitan yksäriä kunhan saan inventaarion tehtyä pakastimessa "kalan ruokaa - kalan ruokaa - kissan ruokaa - kalan ruokaa - ihmisruokaa..."
Paxy - Minulle kans pariskunta / sakki punatimantteja. Niillä on juuri tuossa yksi reviiri vapaana, kun toinen lehtikalanaaras potkaisi tyhjää. Tarvitsisiko kukaan "Perun lippulehtikala" leskipoikaa?
Jos niitä kuparimonnisia on riesaksi asti, voisin tuohon omaan parveeni ottaa muutaman "tuoretta verta"... Mulla on niitä nyt 10 tai 11, joten varmaankin max 5 menisi vielä. Jos mun konnanputkelle ei tapahdu jotain, niin sitäkin voin tuoda tarvitseville. Mua taas kiinnostaisi joku keihäslehti, jos löytyy (maksaakin voin tai vaihtaa johonkin muuhun kasviin).
Nyt niitä pikkumonnisia sitten jostain syystä kuolee; eilen siivosin karanteenia ja kaksi hengetöntä löytyi.
Peruspessimisti nyt sitten vaan odottelee, koska ne kuolee koko loppukin porukka... Saman altaan noidat on sentäs hengissä (olivatten kalliita). Vesiarvoista ei mun testeillä löytynyt vikaa, mutta täytyy nyt sitten vaan vaihdella vesiä päivittäin ja toivoa parasta. 
Nyt niitä pikkumonnisia sitten jostain syystä kuolee; eilen siivosin karanteenia ja kaksi hengetöntä löytyi.

Be merrier with a terrier!
Mielelläni ottaisin ne tetrat sieltä tuohon parveeni. Tänään on kupariset kuteneet oikeen urakalla ja munia on jo varmaan 100 tallessa, että jospa noille entisille sitten uuden kodin hommaisin
Suodattimen olen saanut putsattua omin voimin. Se alko jotain korista samana iltana, kun siitä aijemmin kyselin, niin ei ollut vaihtoehtoja, muuta kuin alkaa perehtyyn..Minäkin olisin innokas ostamaan pakasteruokaa!

-
- Starting Member
Kyllähän minä olen täällä AW:ssä pyörinyt jo jonkin aikaan. En ole vaan mikään hirveän aktiivinen kirjoittelemaan tänne.Tai ainakaan vielä.. Kurjessa käyn ainakin ihan varmasti! Kuulemma hienoimmat kiekot, joten täytyyhän itsekkin sitten pari mukaan ottaa
Lähden 15.3 Helsinkiä kohti, sitten 2 vko Thaimaassa ja tulen taas kohti Kokkolaa 31 päivä. Selvintä varmasti olisi jos itse soittaisitte liikkeeseen ja varmistatte saatavuuden mitä nyt otattekaan ja varmasti olisi helpoin jos maksatte suoraan liikkeeseen ja minä sitten kuskaan ne kohti Kokkolaa. Joten minun tyköä saapi hakea ne, tai sitten teemme treffit johonkin tiettyyn paikkaa. Ihan miten vain. Ehdottaa saa että miten asia olisi selvin!
Tiedän kokemuksesta miten vaikeaa ainakin täältä on saada KUNNON pakastetta+kaloja joten siksi ajattelin kysäistä että josko täällä olisi kohtalotovereita jotka tarvitsevat apua

Tiedän kokemuksesta miten vaikeaa ainakin täältä on saada KUNNON pakastetta+kaloja joten siksi ajattelin kysäistä että josko täällä olisi kohtalotovereita jotka tarvitsevat apua

Pikkumonniset vaan on niin herkkiksiä, että raatoa saat varautua keräämään useamman kerran. Mulle tuli kokonaiset 2 kappaletta tilatuista 10:stä, ja nekin kuolleena. Jotenkin olin jo menettänyt toivoni noiden suhteen, mutta tänään näin tuolla altaassa elävän poikasen.
Kas kun tuosta altaasta on kuolleet imunuoliaisetkin ilman mitään näkyvää syytä, vesitesteillä ei ainakaan ole syytä löytynyt. Tuo tynkäparvi pikkumonnisia on kyllä kutenut ja olen niitä poikasen raatoja tuolta pohjalta imuroinut, mutta että joku sitkeä sissi hengissä?
Mulla kelluu tuota kääpiökeihäslehteä ja tuo yks miekka...

Mulla kelluu tuota kääpiökeihäslehteä ja tuo yks miekka...
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAS
Ninni, ettei vaan olis se musta hiekka syyllinen?? Mun epäilyt kohdistuis siihen..
Se musta hiekka on munkin mielestä aiheuttanut joillain kalakuolemia (ja joillain ei ole ollut mitään ongelmia...). Kokeile haulla löytäää.
Mää en ainakaan vielä ole löytänyt uusia raatoja (ne on tosin niin pieniäkin, ettei välttämättä löydykään), täytyy jatkaa vielä päivittäisiä vedenvaihtoja. Siinä purkissa on likoamassa 2 uutta moorajuurakkoa, joten voihan niistäkin kai jotain liueta?
Lamppuprojekti ei etene...
Ensi viikolla olis aikaa puljata, kun on hiihtolomakin, mutta saas nähdä. Yhden jämävalaisimen oon siihen ensiavuksi viritellyt, että näkee edes jotain. Huomenna ajattelin jotain noita rikkaruohoja sinne lykätä ja testijoukkoihin muutaman sekasukaravun. Jos sekaiset pysyy hengissä, en varmaankaan malta olla ensi viikolla olla laittamatta sinne kaloja. Että ehkäpä tuon vanhan purkin saa tässä joskus tyhjättyäkin (allablazelle vink vink
).

Lamppuprojekti ei etene...

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Junior Member
Meikä tässä suunnittelee mahdollista kalatilausta Viherkalaan tai Helsingin Akvaariokeskukseen tai molempiin. Elis kaikki nyt innolla kalalistoja tutkimaan josko löytyis jotain mielenkiintoista.. 

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
No niin, ei muuta kun muutama upea kiekko sieltä matkatavaroihin. Tiedän kavereita, jotka ovat tuonneet mukanaan.sanna_m kirjoitti:2 vko Thaimaassa ja tulen taas kohti Kokkolaa 31 päivä.
Löytyy todella upeita, eivätkä ole hinnan kiroissa

Itse en ole rohjennut kaloja tuoda, mutta muuta akvaariotarviketta kannattaa haalata mahdollisuuksien/tarpeen
mukaan. On muuten halpaa, esim. 900 l/h sisäsuodatin 10 e ilmapumppu 2 e jne..
Jos niitä kuparimonnisia jollain oli ylimääräisiä, niin mielelläni voin ottaa muutamia ja vaikka tarvittaessa
antaa jotain korvaukseksikin.
Vieläkö Tuulahelenan kutsu on voimassa vai oonko mää missannut jotain?
Hiihtolomantynkä meni rattoisasti sairastaessa flunssaa
Uudessa altaassa on nyt kuitenkin valo ja asukkaina muutama sekasukarapu + 3 noitamonnia. Saas nähdä oliko noitien siirtäminen vikatikki... Niitä on 1 naaras + 2 poikaystävää. Naaras oli niin sikalihava, että joko se on kipeä tai sitten erittäin täynnä mätiä. Karanteenissa ei ole mitään edes likimain sopivaa koloa kutua ajatellen, joten ajattelin, että rohkea rotan syö ja nakkasin porukan uuteen altaaseen...
Vesihän pitäisi teoriassa (ja mun mittailuiden mukaan) olla samaa molemmissa ja vanhoista altaista tulleiden kantojen + kasvien mukana on toivottavasti tullut riittävästi bakuja hoitamaan 3 noidan jätökset myrkyttömiksi. Kolmikko tietysti hävisi kuin pieru sahraan tuohon uuteen, joten katsellaan nyt mitä tuleman pitää...
Karanteenissa on vissiin taas kuollut 1 monninen, prkl! Männäpäivänä laskin 14 kpl syömässä... Pysyis nyt nuo hengissä niin olisi jonkinmoinen parvi edes. Kunhan saan ne lopulliseen kotiinsa, niin täytyy yrittää niitä jotenkin kudettaa. Mitkä Ninnin altaan vesiarvot on mahtanut olla, kun pikkuiset kerran kutee? Mun testien mukaan pH olis jotain piirun päälle 7, kh n. 3 (gh testi vanhentunut) ja nitraattia joku 10 mg/l. Ilmeisesti jollain pitäisi saada hilattua tuota pH:ta alaspäin.
Uudessa altaassa samat vesiarvot (nitriitti ja nitraatti 0), joten laitoin kiljun pulputtamaan. Vario (levitin) pottuilee, mutta täytyy tänään tutkia mikä sitä riepoo. Mikä ihme täällä pitää tuon pH:n seiskan päällä? Mun mielestä se ei laske edes vedenvaihtojen välillä juuri mihinkään. Jos toi hiilari ei auta, täytyy kai opiskella jonkun litkujen käyttöä.
Hiihtolomantynkä meni rattoisasti sairastaessa flunssaa

Karanteenissa on vissiin taas kuollut 1 monninen, prkl! Männäpäivänä laskin 14 kpl syömässä... Pysyis nyt nuo hengissä niin olisi jonkinmoinen parvi edes. Kunhan saan ne lopulliseen kotiinsa, niin täytyy yrittää niitä jotenkin kudettaa. Mitkä Ninnin altaan vesiarvot on mahtanut olla, kun pikkuiset kerran kutee? Mun testien mukaan pH olis jotain piirun päälle 7, kh n. 3 (gh testi vanhentunut) ja nitraattia joku 10 mg/l. Ilmeisesti jollain pitäisi saada hilattua tuota pH:ta alaspäin.
Uudessa altaassa samat vesiarvot (nitriitti ja nitraatti 0), joten laitoin kiljun pulputtamaan. Vario (levitin) pottuilee, mutta täytyy tänään tutkia mikä sitä riepoo. Mikä ihme täällä pitää tuon pH:n seiskan päällä? Mun mielestä se ei laske edes vedenvaihtojen välillä juuri mihinkään. Jos toi hiilari ei auta, täytyy kai opiskella jonkun litkujen käyttöä.
Voi tätä akvaristin elämää. Käytiin Vaasassa kylpemässä ja poikettiin samalla kalakauppaan. Haarniskoita tarttui mukaan ja kuola valuen katselin appelsiiniplekoa. No jätin plekon ostamatta ja nyt ottaa pahasti aivolohkosta. Jos joku käy vaasassa kalaostoksilla ennen miitinkiä niin tuokoon mulle sen plekon (ruhtinaallista korvausta vastaan).
Vinkkinä vaan että siellä oli myös syötävan suloisia pandamonnisia.
Mullakin allasprojekti etenee hiljalleen. Allas on, vettä on, suodatus on, kuuvalot on, päivävalaistus EI. Voisko joku ennemmän ymmärtävä kertoa miksi tuo minun ingenjööri ei ruuvannut niitä lampun kiinnittimiä kattoon ennen kuin allas nostettiin paikoilleen.
Mä lähden nyt ihailemaan mun uusia viiksivalluja.
Vinkkinä vaan että siellä oli myös syötävan suloisia pandamonnisia.
Mullakin allasprojekti etenee hiljalleen. Allas on, vettä on, suodatus on, kuuvalot on, päivävalaistus EI. Voisko joku ennemmän ymmärtävä kertoa miksi tuo minun ingenjööri ei ruuvannut niitä lampun kiinnittimiä kattoon ennen kuin allas nostettiin paikoilleen.
Mä lähden nyt ihailemaan mun uusia viiksivalluja.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
tällä Pietarsaaressa löytyis nyt..
5kpl noin 25cm punapiraija
1kpl noin 25cm oskari
1kpl noin 25cm sitruunakirjoahven
...kalat ei maksaa mitään kunhan saat hyvän uuden kotin...
ja jos joku olis malawit niin otetaan vastaan kyllä... =)
ja jos joku on ylimäärästä laavakiviä niin kiinnostais !!!!
5kpl noin 25cm punapiraija
1kpl noin 25cm oskari
1kpl noin 25cm sitruunakirjoahven
...kalat ei maksaa mitään kunhan saat hyvän uuden kotin...
ja jos joku olis malawit niin otetaan vastaan kyllä... =)
ja jos joku on ylimäärästä laavakiviä niin kiinnostais !!!!
7800L (koi lamikko) 1400L (kulmaprojekti) 840L (tanganjika) 450L (malawi) 660L (jack dempsey) 120L (tetra) 64L (rapu)
-
- Starting Member
Mulla olis enemmän kuin ylimääräisiä miekkapyrstön ja miljoonakalan poikasia.
Ja aikuisiakin löytyy, oon aatellut jättää akvaarioon ainoastaan mustamollit. Jos nyt sitten niitäkään...
Myynnissä olis parikymmentä kiloa uutta mustaa hiekkaa, Viherkalasta tilattua...
Ja aikuisiakin löytyy, oon aatellut jättää akvaarioon ainoastaan mustamollit. Jos nyt sitten niitäkään...

Myynnissä olis parikymmentä kiloa uutta mustaa hiekkaa, Viherkalasta tilattua...
-
- Junior Member
Joo tervetuloa vaan meille 22.3. oisko vaikka klo 13.00 passeli?
Piipahdin eilen Tetra76:lla hakemassa kuparimonnispenskoja (Kiitos niistä, kovasti ovat eläväisiä kavereita) ja tultiin siihen tulokseen, että pidetään tapaaminen meillä - yksärillä ajo-ohjeita ken tarvitsee.
Anna*: sun lainaämpäri on nyt Pyhäjoella puolimatkassa...
Sanna-m: Tässä näyttää tulevan omaakin asiaa Helsinkiin, joten en tarvitsekaan kyytiapua pakasteille, mutta kiitos tarjouksesta.
Nyt hyökkään altaiden kimppuun ja harrastan loppupäivän, kun muu sakki on hävinnyt kuin pieru Saharaan - rauha maassa...
Piipahdin eilen Tetra76:lla hakemassa kuparimonnispenskoja (Kiitos niistä, kovasti ovat eläväisiä kavereita) ja tultiin siihen tulokseen, että pidetään tapaaminen meillä - yksärillä ajo-ohjeita ken tarvitsee.
Anna*: sun lainaämpäri on nyt Pyhäjoella puolimatkassa...
Sanna-m: Tässä näyttää tulevan omaakin asiaa Helsinkiin, joten en tarvitsekaan kyytiapua pakasteille, mutta kiitos tarjouksesta.
Nyt hyökkään altaiden kimppuun ja harrastan loppupäivän, kun muu sakki on hävinnyt kuin pieru Saharaan - rauha maassa...
Ainakin näillänäkymin mulle passaa hyvin tuo 22.3. eli tulossa ollaan.
Kävi niin kuin ajattelinkin: uuteen altaaseen laitetut kasvit on nyt vihreän rihmalevän vallassa...
Vanhassa olisi vielä ylijäämänä kääpiövallua (kapealehtisempi ja ehkä aavistuken lyhyempi normaalia versiota), mahdollisesti jotain pientä miekkakasvia (sirosuokki?) ja argentiinanvesiruttoa --> kertokaa jos joku tarvitsee. Ja sitten tietysti niitä suht värittömiä sekasukarapuja olisi taas tarjolla...
Mitä ilmeisimmin 240-litrainen allaskin on vailla kotia pikapuoliin. Kertokaa jos kiinnostaa niin voin YV:llä tarinoida enemmän. Oon koko viikon reissussa, joten vastailen sitten vasta perjantaina / viikonloppuna.

Kävi niin kuin ajattelinkin: uuteen altaaseen laitetut kasvit on nyt vihreän rihmalevän vallassa...

Mitä ilmeisimmin 240-litrainen allaskin on vailla kotia pikapuoliin. Kertokaa jos kiinnostaa niin voin YV:llä tarinoida enemmän. Oon koko viikon reissussa, joten vastailen sitten vasta perjantaina / viikonloppuna.
-
- Starting Member
Perhossa etsii tulipyrstö uutta kotia, hän on nyt 80 (!) litrasessa, sain akvan mukana.. Saa tulla hakemaan! Ja jos jollain olisi n.250 litranen akvaario ylimääräisenä tekniikoineen, niin täältä löytyisi ostaja. Tulipyrstönkin voisin silloin ehkä pitää, hän on vain niin tulinen tapaus että haluaisi varmaan oikeen kunnon altaaseen
Lehtikala on tuolla myös, joten akvalla olisi "pieni" kiire. (:

pöö
Jos mukaan vielä mahtuu niin täällä olisi yksi innokas akvaarioihminen lisää porukkaan Ylivieskasta. Kalajoella tulee muutenkin kuljettua melko ahkeraan joten aikatauluun saisi varmasti mahdutettua tuon tapaamisen tuulahelenan luona. Täällä olisi tarvetta ainakin erinäisille kasveille, tilalle voin tarjota pintakasveja ja uutta isompaa kotia etsii myös 3 sinirihmaa.
Kaiku: Tuu hakeen multa niitä pikkumonnisia lisää. Mä oon ihan masentunu noihin, kun ne kuolee. Mulla niitä muutama vielä on hengissä, vaihtoivat kutemisen kuolemiseen. Pyydystän loput altaasta ämpäriin tänään.
Samoin mua masentaa kuparimonniset ja nuo leopardimonniset. Niillekin uusi koti etsinnässä. Kupareita on jotain suunnilleen 15 ja leopardeista ei mitään hajua... Pelastakaa ne pois multa. Muutama allaskin vois olla pelastettavissa...
Samoin mua masentaa kuparimonniset ja nuo leopardimonniset. Niillekin uusi koti etsinnässä. Kupareita on jotain suunnilleen 15 ja leopardeista ei mitään hajua... Pelastakaa ne pois multa. Muutama allaskin vois olla pelastettavissa...
Ninni mä voin tulla pelastamaan ne leopardit ihan koska vaan, omien pääluku oli pudonnut muutamalla vuoden aikana.
Juu ja tapaamiseen olen ehdottomasti tulossa. Susserwasseria on tolkuttomasti, haluaako joku.
Tuulahelena: laitatko ajo-ohjetta mulle, mä olen siivonnut liian tehokkaasti yksärikansiota.
Juu ja tapaamiseen olen ehdottomasti tulossa. Susserwasseria on tolkuttomasti, haluaako joku.
Tuulahelena: laitatko ajo-ohjetta mulle, mä olen siivonnut liian tehokkaasti yksärikansiota.
-
- Junior Member
Meitsikin pääsee tulemaan.
Mulle kelpaa pintakasvit (limaskaa lukuunottamatta) ja susserwassersysserskin kelpaa.. Ninniltä voin hakea monnisia tonne isoon altaaseen, kaipais lisää niitä jos kukaan muu ei kerennyt ensin tai tahdo ehdottomasti välttämättä kupareita.. Tarvetta olis myöskin kaikenlaisille ja kokoisille juurakoille jos joltain löytyis ylimääräisiä myydä niin tänne vaan. Jokin iso miekka ja jaavansammalta ja -saniaista tartteis kans, voisin kokeilla tuonne vähän edes vihreää sekaan..
Multa löytyy ylimääräisenä vaikka ja mitä myyntiin tai vaihtoon tai lahjoitukseen kunhan kerkeisin käydä läpi noi akvakamat. Näillä näkymin ainakin kasviravinteille ei ole käyttöä, on Satekin pohjapellettejä ja PMDD:tä 1 litra.
Mulle kelpaa pintakasvit (limaskaa lukuunottamatta) ja susserwassersysserskin kelpaa.. Ninniltä voin hakea monnisia tonne isoon altaaseen, kaipais lisää niitä jos kukaan muu ei kerennyt ensin tai tahdo ehdottomasti välttämättä kupareita.. Tarvetta olis myöskin kaikenlaisille ja kokoisille juurakoille jos joltain löytyis ylimääräisiä myydä niin tänne vaan. Jokin iso miekka ja jaavansammalta ja -saniaista tartteis kans, voisin kokeilla tuonne vähän edes vihreää sekaan..
Multa löytyy ylimääräisenä vaikka ja mitä myyntiin tai vaihtoon tai lahjoitukseen kunhan kerkeisin käydä läpi noi akvakamat. Näillä näkymin ainakin kasviravinteille ei ole käyttöä, on Satekin pohjapellettejä ja PMDD:tä 1 litra.
Mulla on pintakasviksiakin, tuu hakemaan...
Mä en pääse miitinkiin, oon taas vaihteeksi töissä. *hajoaa*
Mä en pääse miitinkiin, oon taas vaihteeksi töissä. *hajoaa*
-
- Junior Member
Laittelen ajo-ohjeita tässä jonain päivänä tulemaan, kun selviän kurataudin kynsistä. Ja arvatkaas mitä, iso akvaario meni kaupaksi ja haetaan maaliskuun lopulla. Tapaamisessa viimeinen tilaisuus tutkia sitä allasta. Pikkuhiljaa laitan sitten tuon pikkualtaankin menemään ja koko harrastus loppuu. Tässä vaiheessa haetaan koteja Perun lippulehtikaloille, ruusutetroille, mustatetroille ja parille keltabarbille. Myöhemmin myyntiin tulee rusomonniset, pandamonniset, petokotilot, kuparitetrat ja kardinaalitetrat. Minulle ei siis tarvitsekaan tuoda partamonnia ja punatimantteja.
-
- Junior Member
Mulle kelpais ne mustatetrat, voisin kasvattaa parvea. Ja mikäli otan fisulta keltabarbeja niin myös ne..
Noita punatimantteja nyt sitten olis tarjolla jos joku haluaa. Sukupuolet pystyy arvailemaan muttei vannomaan..
Noita punatimantteja nyt sitten olis tarjolla jos joku haluaa. Sukupuolet pystyy arvailemaan muttei vannomaan..
-
- Advanced Member
Voe Ristus! Arvatkaa onko kuukausi siitä kun olen tätä viimeksi avannut! Hitto, en muistanutkaan miten kiire työssäkäyvällä voi välillä olla!
Tapaaminen olisi nyt enemmän kuin poikaa!! Mikäli en ole nakitettu tuolloin sunnuntaina Seinäjoelle raveihin, olen paikalla. Mikäli en ole paikalla fyysisesti, kaikki akvaroinani ainakin on, sitä olisi ylimääräisenä vaikka mitä!
Altaita olisi 20-50 litraisia kulmikasta ja korkeaa ja matalaa ja suoraa! Valolla ja ilman. Että kuka haluaa?? Kaikulla ainakin oli tarvetta, että minkäkokoista saisi olla? Ja jos joku haluaa, niin voisin myydä tuon 95 litraisen altaankin, valaisinkannella ja omalla suotimella ja lämmittimellä. Se ei tosin ihan ilmaiseksi lähde, kun on lähes käyttämätönkin vielä... Mutta tilaa pitäisi vähän saada varastoihin... Niin ja faunaboksi paxyn taiteilemalla penkereelläkin olisi tarjolla, litroja n 30 ja kansikin saattaa siihen jostain löytyä...
Styrokslaatikoita kalojen lähetykseen ja kuljetukseen on myös, jotain ylimääräistä ruokaa, kaksi kirsikkabarbia (akkoja), muutama leopardimonninen, omppuja ja kimalaisarvikotiloita, sekasukkia, se heijastin joka on pitänyt suskoolle jo vaikka kuinka kauan viedä... Blaah...
Tapaaminen olisi nyt enemmän kuin poikaa!! Mikäli en ole nakitettu tuolloin sunnuntaina Seinäjoelle raveihin, olen paikalla. Mikäli en ole paikalla fyysisesti, kaikki akvaroinani ainakin on, sitä olisi ylimääräisenä vaikka mitä!
Altaita olisi 20-50 litraisia kulmikasta ja korkeaa ja matalaa ja suoraa! Valolla ja ilman. Että kuka haluaa?? Kaikulla ainakin oli tarvetta, että minkäkokoista saisi olla? Ja jos joku haluaa, niin voisin myydä tuon 95 litraisen altaankin, valaisinkannella ja omalla suotimella ja lämmittimellä. Se ei tosin ihan ilmaiseksi lähde, kun on lähes käyttämätönkin vielä... Mutta tilaa pitäisi vähän saada varastoihin... Niin ja faunaboksi paxyn taiteilemalla penkereelläkin olisi tarjolla, litroja n 30 ja kansikin saattaa siihen jostain löytyä...
Styrokslaatikoita kalojen lähetykseen ja kuljetukseen on myös, jotain ylimääräistä ruokaa, kaksi kirsikkabarbia (akkoja), muutama leopardimonninen, omppuja ja kimalaisarvikotiloita, sekasukkia, se heijastin joka on pitänyt suskoolle jo vaikka kuinka kauan viedä... Blaah...
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Mulle mahtuisi nyt oikein hyvin lisää monnisia vaikka kuinka paljon, ainakin leopardeja on haussa lisää. Ja jos tuulahelenan monniset kerran on varattavissa niin huudan oitis itselleni ainakin pandat.
Ja jos on pakko tilanneniin voin majoittaa myös keltabarbit, tosin en ala itkemään vaikka en niitä saisikaan.
Paxy: mulle luultavasti tuli niitä timantteja kaksi poikaa ja yksi tyttö eli toinen tyttö sopii porukkaan jos satut kiinni saamaan.
Ja jos on pakko tilanneniin voin majoittaa myös keltabarbit, tosin en ala itkemään vaikka en niitä saisikaan.
Paxy: mulle luultavasti tuli niitä timantteja kaksi poikaa ja yksi tyttö eli toinen tyttö sopii porukkaan jos satut kiinni saamaan.