Hei ! Ajattelin kysellä ihan vain kalojen ruokinnasta/ruokavaliosta . Jokainen akvaarion omistaja pohtii, tai on pohtinut varmasti kalojen ruokintaa . Haluaisin tietää minkä merkin ruat ovat parhaita kaloille, ja onko laatu merkkikohtaista ? Onko esm. Bestfriendin halpa kalanruoka yhtä laadukasta kuin Tetran ? Riittääkö jos laitan normaali tabletteja monnisille joilla on kasviruokavalio ? Laitan toki myös spiruliina tablettaja, mutta vain n. kerran viikossa . Riittääkö se ? Onko välttämätöntä ostaa vitamiini tippoja (ruokaan sekoitettavia) jos kyseessä on halpa kalan ruoka joka toisten mielestä tarkoittaa vähä vitamiinipitoisuutta ? Kuinka monta kertaa on suositeltavaa ruokkia kaloja päivässä ? onko 2 x liian vähähän ?
Kiitos jo etukäteen !
Kalojen ruokavalio
Valvoja: Moderaattorit
-
DiamondFish
- Starting Member

- Akvaarioseurat: -
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kalojen ruokavalio
Koodi: Valitse kaikki
DiamondFish-
Sinirihma
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Kalojen ruokavalio
Itse ruokin mm. Tetra Menü ruoalla, luotettavaa, esim. kirkastaa värejä. Sitten käytän mm. Sera Vipania, Tetra PRO'a ja pohjakaloille Tetra Pleco Min.
Itse huomaan joitakin eroja Tetran ja Best Frendin ruuissa. Tetran ruoka on piristävämpää, ja sisältää esim. hieman enemmän vitamiiniä(?). Hyväksi olen kuitenkin huomannut lisätä ruokaan n. kolme kertaa viikossa Seran Fishtaminia, ihan vain labyrinttikalojeni reikätaudin estämiselle.
Kerta viikossa riittää antaa tabletteja, jos kyseessä on monniset, ne syövät pohjalta myös hiutaleita ahkerammin ja jos kyseessä on monnit, ne syövät ahkerasti levää. Itse kuitenkin laitan yhden tabletin kerran päivässä. Kaksi kertaa päivässä riittää riittää ruokinnaksi, mikäli ruokit riittävästi.
Itse huomaan joitakin eroja Tetran ja Best Frendin ruuissa. Tetran ruoka on piristävämpää, ja sisältää esim. hieman enemmän vitamiiniä(?). Hyväksi olen kuitenkin huomannut lisätä ruokaan n. kolme kertaa viikossa Seran Fishtaminia, ihan vain labyrinttikalojeni reikätaudin estämiselle.
Kerta viikossa riittää antaa tabletteja, jos kyseessä on monniset, ne syövät pohjalta myös hiutaleita ahkerammin ja jos kyseessä on monnit, ne syövät ahkerasti levää. Itse kuitenkin laitan yhden tabletin kerran päivässä. Kaksi kertaa päivässä riittää riittää ruokinnaksi, mikäli ruokit riittävästi.
300 litran seura-akvaario: 3 x sinirihmakala, 18 x neontetra, 2 x albiinomonninen, 2 x piikkisilmä, 1 partamonni
145 litran akvaario, tarkoitus tehdä Keski-Amerikan biotooppiakvaario tai tavallinen seurala.
145 litran akvaario, tarkoitus tehdä Keski-Amerikan biotooppiakvaario tai tavallinen seurala.
-
ÄmHoo
Hei
Tänään postiluukusa tipahtaneessa Akvaristi-lehdessä on useampikin juttu kalojen ruokinnasta. Minusta aika täsmällistä ja hyvää tietoa. Suosittelen. Lehti varmaan löytyy vaikka Ärrältä, jos et ole tilaaja.
Tänään postiluukusa tipahtaneessa Akvaristi-lehdessä on useampikin juttu kalojen ruokinnasta. Minusta aika täsmällistä ja hyvää tietoa. Suosittelen. Lehti varmaan löytyy vaikka Ärrältä, jos et ole tilaaja.
-
miljoonakala84
- Elite Member

Tulipa tässä vaan mieleen, että en tiijä onko liikaa, kun ruokin 128L akvassa olevia kaloja kolmesti päivässä ja monnisille annan kolmesti päivässä pohjatabletteja.
Tosin pidän kyllä kaloille viikossa myös pari paasto päivää ja kerta annos määrän oon koettanu pyrkiä pitämään mahdollisimman pienenä.
Tosin pidän kyllä kaloille viikossa myös pari paasto päivää ja kerta annos määrän oon koettanu pyrkiä pitämään mahdollisimman pienenä.