Neontetratauti
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Neontetratauti
Joo, näyttääpi siltä, että altaassa on neontetratauti. Se tarkoittaa näillä resursseilla altaan tyhjentämistä ja myyntiä. Tai sitten hävitän vain kalat ja jatkan kasvien kasvattelua... Mulla olisi aiheesta yksi minulle tärkeä kysymys:
Leviääkö/tarttuuko kasvien kautta?
Leviääkö/tarttuuko kasvien kautta?
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Seura
- Sukupuoli: Nainen
Re: Neontetratauti
Oh,olen vähän urpo.... Mikä on neontetra tauti ?
Google tietää
En viitti tähän luennoida...

-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
http://aquahoito.info/suomi/taudit/neontau.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Akvaristi vuodesta -77.. välillä (puoli)pakollisia taukoja. Suolaista ja makeaa.
The confidence of amateurs is the envy of professionals.
The confidence of amateurs is the envy of professionals.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Seura
- Sukupuoli: Nainen
Joo nyt tajusin. Ei vaikuta kivalta taudilta 

Nii, eipä täällä mieli taivaissa nyt ollakaan 

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Ei kait tuo liiskuskele kasvien mukana?
Siis eikö tuo leviä ruoan tai kuolleiden kalojen mukana?

Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Se mulla nyt kiinnostaakin. En löytänyt aiheesta tietoa. Yhdelle henkilölle olen ehtinyt viime aikoina myydä kasveja altaasta jossa tuota tod.näk. oli... Ei kylläkään vielä silloin puhjenneena. Eli on kyllä aika epätodennäköistä, että olisi kasvien mukana ehtinyt levitä. Kaloja ei ole siitä altaasta koskaan myyty. Tietty kiinnostaa myös se, voinko myydä tuosta altaasta kasveja alunassa liotettunakaan, jos tuosta nyt luovun.
(Selvennökseksi sekavaan tekstiin, mulla siis oli 2 allasta. Myin toisen. Laitoin kalat myydystä altaasta tuohon joka mulle jäi. Nyt noista siirretyistä kaloista yhdellä on hyvin selvät neontetrataudin oireet. Tauti puhkesi siis vasta siirron jälkeen. Mahdollisesti tarkistan asian vielä lähettämällä kalan tutkittavaksi.)
(Selvennökseksi sekavaan tekstiin, mulla siis oli 2 allasta. Myin toisen. Laitoin kalat myydystä altaasta tuohon joka mulle jäi. Nyt noista siirretyistä kaloista yhdellä on hyvin selvät neontetrataudin oireet. Tauti puhkesi siis vasta siirron jälkeen. Mahdollisesti tarkistan asian vielä lähettämällä kalan tutkittavaksi.)
Osaisko joku asiasta tietävä nyt yhtään neuvoa? Edes sen verran, että mikä olisi hyvä desinfiointiaine kehysaltaan ja vesipumpun puhdistukseen? Että ne voisi sitten laittaa myyntiin hyvillä mielin.
Ja tietty olisi vielä kuulla tuosta että leviääkö kasvien mukana.
Pliis...
Ja tietty olisi vielä kuulla tuosta että leviääkö kasvien mukana.
Pliis...
Virkon S.muiscu kirjoitti:Edes sen verran, että mikä olisi hyvä desinfiointiaine kehysaltaan ja vesipumpun puhdistukseen? Että ne voisi sitten laittaa myyntiin hyvillä mielin.