Taistelukala kiekkolaan?

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Taistelukala kiekkolaan?

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

Olisihan kiekkolassa tuolle paremmat lämmöt ja pienempi virtaus kuin nykyisessä asumuksessa, mutta tuleeko mieleen jotain syytä, miksi sitä ei voisi sinne laittaa?
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
CrystalCat
Junior Member
Junior Member

Re: Taistelukala kiekkolaan?

Viesti Kirjoittaja CrystalCat »

Kiekot ovat ahvenia ja ahvenilla on tapana syödä kaikkea kiinnostavaa. Eli todennäköisesti taistokoiras pääsee liehuvista evistään ja varsinkin jos evät sattuvat olemaan punaiset (=surviaissääskentoukkia kiekoille). Eli ainakaan koirasta en suosittele laitettavaksi. Naaras saattaa selvitä jonkinaikaa jos pinnalla on hyvät piilot, eli kasvipöheikköä paljon.
Hullu saa olla, muttei tyhmä.
Massi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Massi »

Ei kiekot käy minkään kalan kimppuun. Liian laiskoja siihen. Ainoat kalat mitä olen nähnyt kiekkojen napsivan, ovat vasta uimaan lähteneet partamonnin poikaset.
Bucket
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bucket »

Massi kirjoitti:Ei kiekot käy minkään kalan kimppuun. Liian laiskoja siihen. Ainoat kalat mitä olen nähnyt kiekkojen napsivan, ovat vasta uimaan lähteneet partamonnin poikaset.
Se vähän riipuu.

Villit hyökkä kyllä kimpuun 8O
Olen Tanskalainen, joten pyydän anteeksi jos mun suomenkieli ei ole parhasta :)
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Itselläni oli kuuden "karamellin" kanssa samassa altaassa 1 taisto-koiras ja 2 naarasta, ei ongelmia, itse asiassa taistot lisääntyivät tässä altaassa yhtenään ja poikasia myiskentelin tällä foorumilla tiuhaan tuolloin. Altaassa oli paljon pintakasvillisuutta sekä pintaan saakka kasvaneita köynnöstäviä kasveja, joista löytyi hyviä taistojen kutupaikkoja.

Vielä villeistä sen verran, että itseltäni niitä löytyy toisesta altaasta ja eivät koske edes sukarapuihin. Menevät vain tuijottamaan niitä näkyessä, mutta näyttää siltä, että enemmänkin kyseiset viiksivallut vähän pelottaa niitä ja tilannetta on jatkunut nyt noin 3 vuotta, joten ei ole mitään "uutuuden" karsastusta.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”