Tetratec EX2400
Valvoja: Moderaattorit
Re: Tetratec EX2400
Tetratec:n sijasta mä kyllä päätyisin tähän: http://www.hagen.com/uk/aquatic/product ... 2180030101
Hinta näky taitaa pyörii siin about 300€:n pinnassa...
Mutta tosiaan, ihan kiva on kuulla kokemuksia siitä isosta tetratec:stä.
Hinta näky taitaa pyörii siin about 300€:n pinnassa...
Mutta tosiaan, ihan kiva on kuulla kokemuksia siitä isosta tetratec:stä.
Voin mitata tarkat mita huomenissa. Nuo mainitut mitat on pöntön mitat, mutta letkujen kanssa tarttee enemmän tilaa korkeus suunnassa. Letkut on sisämitaltaan 28mm ja melkoisen jäykät.Jacke kirjoitti:Mielestäni hinta/laatusuhde melko hyvin kohdallaan. Asteikolla 1-10 annan 7, koska ei ole vielä tiedossa esim. puhdistusväliä yms.
Suolaista, mutta niin makeaa...
Tuo 52cm taitaa olla korkeus ilman hanoja. Itse sain korkeudeksi lähes 60cm + letkut päälle.Deicide kirjoitti:Ulkomittoja! http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... 4218174276" onclick="window.open(this.href);return false;
korkeus n. 52 cm
pituus n. 32 cm
leveys n. 32 cm
Suolaista, mutta niin makeaa...
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Siitä en tiedä, kun kopsasin vain sen tuolta sivulta!
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Mites, kuinkas korkea tämä laitos on letkuineen?Jacke kirjoitti:Voin mitata tarkat mita huomenissa. Nuo mainitut mitat on pöntön mitat, mutta letkujen kanssa tarttee enemmän tilaa korkeus suunnassa. Letkut on sisämitaltaan 28mm ja melkoisen jäykät.Jacke kirjoitti:Mielestäni hinta/laatusuhde melko hyvin kohdallaan. Asteikolla 1-10 annan 7, koska ei ole vielä tiedossa esim. puhdistusväliä yms.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
62 cm lattiasta siihen kohtaan letkuja ,kun ne suostuvat taipumaan vaakatasoon.
-
- Advanced Member
Nyt kun tämä laitos on pari viikkoa nurkissa pöhissyt ajattelin laittaa tänne vähän kokemuksia. Paketista ulos otettaessa tuli todettua että pirun massiivinen laitos tuli ostettua, mahtui kuitenkin jalustan sisään melko kivutta.
Sain jonkin aikaa ihmetellä mistä suodatin pissi alleen kunnes tajusin siirtää katseeni itse pöntön sijaan siihen kierrettävään korkkiin ulostulopuolen ylimenoputkessa. Tämä korkki ilmeisestikään saa olla aivan kireällä koska alkaa jotenkin vuotamaan sitten. Sama koskee imupuolen korkkia, jos sen laittaa liian kireälle, suodatin imee ilmaa sen kautta. Huvittavinta on kun ohjekirjoissa ei ollut mitään mainintaa kyseisistä korkeista vaan kaikki täytyi itse päätellä.
Ääntähän tuo pitää keskiverto-ulkosuodatinta vähän enemmän, mutta tehoa on senkin edestä, jouduin pari päivää ihmettelemään mistä ja miksi suodatin imee ilmaa, syy löytyi tukkeutuneessa imusiivilässä, joka kerääkin tehokkaasti kasvinosia (omassa tapauksessa Eusteralis stellatan lehtiä, istuttaessa niitä lähti _paljon_ irti) kiinni itseensä.
Jos jollain on kysymyksiä suodattimesta niin vastaan mielelläni!
Sain jonkin aikaa ihmetellä mistä suodatin pissi alleen kunnes tajusin siirtää katseeni itse pöntön sijaan siihen kierrettävään korkkiin ulostulopuolen ylimenoputkessa. Tämä korkki ilmeisestikään saa olla aivan kireällä koska alkaa jotenkin vuotamaan sitten. Sama koskee imupuolen korkkia, jos sen laittaa liian kireälle, suodatin imee ilmaa sen kautta. Huvittavinta on kun ohjekirjoissa ei ollut mitään mainintaa kyseisistä korkeista vaan kaikki täytyi itse päätellä.
Ääntähän tuo pitää keskiverto-ulkosuodatinta vähän enemmän, mutta tehoa on senkin edestä, jouduin pari päivää ihmettelemään mistä ja miksi suodatin imee ilmaa, syy löytyi tukkeutuneessa imusiivilässä, joka kerääkin tehokkaasti kasvinosia (omassa tapauksessa Eusteralis stellatan lehtiä, istuttaessa niitä lähti _paljon_ irti) kiinni itseensä.
Jos jollain on kysymyksiä suodattimesta niin vastaan mielelläni!

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
Olipa Muffe hyvä että mainitsit noista korkeista. Odottelen ko. suodatinta saapuvaksi näillä näppylöillä, ja olisin varmaan pyöritellyt päätäni asennusvaiheessa (nimim. blondo). 

If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
Kyseinen suodatin on tännekkin ensiviikolla tulossa
. Oletko Muffe täyttänyt suodattimen mukana tulleilla massoilla vai oletko lisännyt tai vaihtanut jotain massoja?

-
- Advanced Member
Aktiivihiilipussit otin pois ja laitoin tilalle kaksi pussia Easy-Lifen Symbionttia.vege kirjoitti:Kyseinen suodatin on tännekkin ensiviikolla tulossa. Oletko Muffe täyttänyt suodattimen mukana tulleilla massoilla vai oletko lisännyt tai vaihtanut jotain massoja?
-
- Junior Member
Moi Muffe!
Minkälaista ääntä vehkeesi pitää? Kuuluuko naapurihuoneeseen kun ovet on kiinni? Vai onko ääntä ollenkaan?
Kysyy Aukustiina
Minkälaista ääntä vehkeesi pitää? Kuuluuko naapurihuoneeseen kun ovet on kiinni? Vai onko ääntä ollenkaan?
Kysyy Aukustiina

-
- Junior Member
Mulla kun on noita pönttöjä kaksin kappalein, niin toisessa vuoti kumpikin ylimenoputki ja toisessa toinen. Ja vaikka kuinka kiristelin ja "löysentelin" niin ei auttanut mikään. Toinen otti ilmaa ja toinen vuoti vettä. Niimpä maahantuojalta kipasin hakemassa uudet ylimeno putket. Ja sieltä sanottiin että noi on kyllä vialliset jos ne vuotaa noin vain,ei niitä mitenkään kuulma pitäisi tarvita "säädellä". Sen takia ei ohjekirjassakaan mitään mainita. Nyt toimii suoraan ilman mitään säätelyjä.Muffe kirjoitti: Sain jonkin aikaa ihmetellä mistä suodatin pissi alleen kunnes tajusin siirtää katseeni itse pöntön sijaan siihen kierrettävään korkkiin ulostulopuolen ylimenoputkessa. Tämä korkki ilmeisestikään saa olla aivan kireällä koska alkaa jotenkin vuotamaan sitten. Sama koskee imupuolen korkkia, jos sen laittaa liian kireälle, suodatin imee ilmaa sen kautta. Huvittavinta on kun ohjekirjoissa ei ollut mitään mainintaa kyseisistä korkeista vaan kaikki täytyi itse päätellä.
455l vettä talossa kahdessa altaassa
-
- Junior Member
Mullakin vuoti ylimenoputket, molemmat. Säädin vähän löysempään ja loppui. Tuskin on valmistusvika.
-
- Advanced Member
Kyllähän tuo melkoista ääntä pitää suhteessa muihin ulkosuodattimiin, nyt tosin hiljentynyt melkoisesti kun on loputkin ilmat poistuneet suodattimesta. Itse ääniherkkänä ihmisenä nukun viereisessä huoneessa, enkä ole huomannut mitään ääntä huoneeseen asti.aukustiina kirjoitti:Moi Muffe!
Kysyy Aukustiina

Jaa ei muka tarvitsisi ollenkaan säädellä noita.Marjuska kirjoitti:Mulla kun on noita pönttöjä kaksin kappalein, niin toisessa vuoti kumpikin ylimenoputki ja toisessa toinen. Ja vaikka kuinka kiristelin ja "löysentelin" niin ei auttanut mikään. Toinen otti ilmaa ja toinen vuoti vettä. Niimpä maahantuojalta kipasin hakemassa uudet ylimeno putket. Ja sieltä sanottiin että noi on kyllä vialliset jos ne vuotaa noin vain, ei niitä mitenkään kuulma pitäisi tarvita "säädellä". Sen takia ei ohjekirjassakaan mitään mainita. Nyt toimii suoraan ilman mitään säätelyjä.Muffe kirjoitti: Sain jonkin aikaa ihmetellä mistä suodatin pissi alleen kunnes tajusin siirtää katseeni itse pöntön sijaan siihen kierrettävään korkkiin ulostulopuolen ylimenoputkessa. Tämä korkki ilmeisestikään saa olla aivan kireällä koska alkaa jotenkin vuotamaan sitten. Sama koskee imupuolen korkkia, jos sen laittaa liian kireälle, suodatin imee ilmaa sen kautta. Huvittavinta on kun ohjekirjoissa ei ollut mitään mainintaa kyseisistä korkeista vaan kaikki täytyi itse päätellä.

-
- Junior Member
Siis meinasin sitä että mulla ne vuoti vaikka sääteli kuinka kireälle tai löysälle, mikään ei auttanut. Ne korkit oli jotenkin "liian löysiä", vaikka vaihdoin niihin tiivisteenkin. Mä sain sit ilmeisesti jotain "maanantai kappaleta". Kun ohjeissakaan ei lue että niitä pitää mitenkään säädellä. Kun kävin hakemassa uudet niin sanoivat että ei niiden pitäs noin vain vuotaa, tiiä sitten... (öö selitinköhän nyt jotenkin huonosti?
)

455l vettä talossa kahdessa altaassa
No niin, tänään sittein sain tuon ex2400:sen ja täytyy sanoa että aika massiivinen laite mutta niin on äänikin. Ehkä tuo ääni ajan kanssa hiljenee ja tarkoitus on tehdä oma kaappi tolle suodattimelle. Mitään vesi vuotoja ei ole esiintynyt.
-
- Senior Member
Mua alkaa vähän jänskättämään tuo ääni
Mulla on kyllä kaappi, mutta siinä ei ole takaseinää, se on siis rautakehikko, joka on verhoiltu vaan edestä ja sivuilta, joten ääni kyllä kuuluu takakautta kun on kuitenkin letkujen ja johtojen takia hiukan seinästä irti.

Mulla on kyllä kaappi, mutta siinä ei ole takaseinää, se on siis rautakehikko, joka on verhoiltu vaan edestä ja sivuilta, joten ääni kyllä kuuluu takakautta kun on kuitenkin letkujen ja johtojen takia hiukan seinästä irti.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAY
Mistä olette suodattimen ostanut? Mietin vain saako niitä ihan täältä Turusta suoraan liikkeestä vai pitääkö lähteä tilailemaan jostain? Meillä on 980 litraisessa ulkosuodattimena proffa 3 2080. Tuo ei yksinään riitä, mutta en haluaisi heti lähteä sitä poiskaan vaihtamaan, että jos rinnalle ostaisi näin aluksi tuon tetratecin.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
Puutorin akvaariossa on ainakin myynnissä tuota suodatinta : http://www.tuchosoft.net/akv/tuotteet/tuote.php?id=630" onclick="window.open(this.href);return false;
140 litrainen sekala ja 4 litrainen rapula
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAY
Hyvä, ettei ollut puutorin akvaariossa vaan uudessa akvaariossa. Asioin ennemmin siellä. Mutta hyvä, että löytyy. Jos tulee ongelmia hoituu takuu asiat mukavammin, kuin netin välityksellä.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
-
- Advanced Member
Uudessa akvaariossa tosiaan, eipäs sekoitella niitä nimiä.irkku82 kirjoitti:Hyvä, ettei ollut puutorin akvaariossa vaan uudessa akvaariossa. Asioin ennemmin siellä. Mutta hyvä, että löytyy. Jos tulee ongelmia hoituu takuu asiat mukavammin, kuin netin välityksellä.

-
- Senior Member
Öööh...
Mä tässä juuri kyseistä laitosta aloin kasailemaan, ja mietin, että olikohan jollain muulla ongelmaa saada toi vekotin auki?
Mekanismi on kyllä vanhasta pienemmästä suodattimesta tuttu, mutta mä en saa tota *keleen masiinaa käsivoimin auki rikkomatta klipsuja. Enkä uskalla käyttää työkaluja. Siinä on jotkut ruuvit klipsujen alla, mutta kai käyttöohjeessa mainittaisiin, jos jotain ruuveja kuuluisi avata?!
Pika-apua please!
Mä tässä juuri kyseistä laitosta aloin kasailemaan, ja mietin, että olikohan jollain muulla ongelmaa saada toi vekotin auki?
Mekanismi on kyllä vanhasta pienemmästä suodattimesta tuttu, mutta mä en saa tota *keleen masiinaa käsivoimin auki rikkomatta klipsuja. Enkä uskalla käyttää työkaluja. Siinä on jotkut ruuvit klipsujen alla, mutta kai käyttöohjeessa mainittaisiin, jos jotain ruuveja kuuluisi avata?!
Pika-apua please!
Jos se on kovinkin uusi laite, niin saattaa olla todella tiukat ne salvat. En kyllä oikeen osaa sanoa miten saat sen auki, mutta älä nyt ala mitään ruuveja aukomaan 

140 litrainen sekala ja 4 litrainen rapula
Kyllä se kansi oli mullakin tosi tiukassa, voimaa sai käyttää mutta auki se lähti eikä mikään hajonnut. Kumpikin klipsu auki ja sitten vedin vain toiselta puolelta, näin ainakin mulla aukesi.
-
- Senior Member
Kiitos vege, aukesi! Yllättävän paljon vaati voimaa tämmöseltä tavan naikkoselta