200l ja kaksi ahvenparia

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
akvariini_
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

200l ja kaksi ahvenparia

Viesti Kirjoittaja akvariini_ »

Elikkä, oisin kyselly että mahtuukos ton kokoiseen ku 200 litraiseen rusokääpiöahven pari (tosin, ottaisin aluks vaiks 4 rusoa, jos sattuisi edes yksi pari syntymään) ja sit oisin kysyny et mahtuuko joku toinen affen pari (töyhtökääpiöahven tai keltakääpiöahven -pari) sinne, vai meneekö tila liian ahtaalle. Entäs pystyykö enää sit ottaan mitää pohjakalaa (tarkoitan esim. pientä parvea monnisii) (toi akva alkas olla valmiina ja kalastoa siihen olen koittanu miettiä.)

fiksummilta =) tietoa!!!
sintti66
Junior Member
Junior Member

Re: 200l ja kaksi ahvenparia

Viesti Kirjoittaja sintti66 »

Eikös noita rusoja voi pitää pienessä parvessakin? Entäs jos laittaisit puolentusinaa rusoa, ne mahtuisivat hyvin 200-litraiseen. Itse en ehkä sitten lähtisi sekoittamaan pakkaa enää muilla ahvenoilla. :) Ja kyllä sinne mielestäni hyvin menisi parvi monnisiakin!
akvariini_
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja akvariini_ »

kiitos sulle vastauksesta!!! Enpäs tuota ajatellutkaan, että voisin tota samaa lajii koittaa saaha useemman parin. Mitens aikuisena? Sopisko noit rusoi aikuisenakin pitämään siis sit pari pariskuntaa, jos niit ny sattus syntymään? Siks oikeastaan tota toista affenta sinne olin tunkemas, kun mietin että noi ois pienempiä ehkä...tai jotain. =)

kiva et laitot "vinkkiä" =)
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Mulla on tuossa vastaavankokoisessa altaassani kaksi rusokirjoahventa ja keltakääpiöahvenpari. Hyvin ovat menneet keskenään, koska niiden lisääntymistavatkin ovat aivan erilaiset. Eivät ole tosiaan edes riidelleet. Enemmän jahtausta on esiintynyt rusojen välillä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”