aquaristikshop

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

juhal
Starting Member
Starting Member

aquaristikshop

Viesti Kirjoittaja juhal »

Laitetaas tänne vähän kokemuksia tuosta nettikaupasta. Tilasin syyskuun lopussa tavaraa n. 300€ edestä, no tilausta ei näy ei kuulu ja sähköposteihin ei vastata.
Lasku tuli luottokunnan kautta joulukuun alussa 170€???, mutta luottokunta selvittää asiaa eikä sitä tarvi maksaa. Eli tilatkaa tavaranne jostain muualta!!
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Re: aquaristikshop

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

Heh... Oon tilannut kyseisestä kaupasta noin 700 euron edestä kamaa, jota odottelen parhaillaan. Niillähän on kyllä vakuutus sitä varten, jos tavara ei tule 30 päivän sisällä, mahdoitko käyttää kyseisen vaihtoehdon?
Mulla ainakin tilauksen seuranta näyttää, että paketti on jo lähtenyt Saksasta, ja koska seuranta on DHL:n, eikä Aquaristikshopin, luotan siihen.

Puhelimeen ne kyllä vastaa heti, sähköposteihinkin mulle on aina vastattu samana päivänä tai seuraavana viimeistään. Mikset soita sinne?

Ja jos ne laskutti sulta 170 €, todennäköisesti tilaus ei siis sisältänyt kaikkea tilaamaasi, ts. joku oli loppu.
Oletko katsonut sieltä tilauksen seurannasta missä sun paketti menee?

Muoks. Tsekkasin vielä varmuuden vuoksi pakettini, koska olen ollut viikon poissa himasta. Näyttää, että 5.12 on saapunut kohdemaahan (joka ei siis ole tässä tapauksessa Suomi), ja täällä on ollut viikon kansalliset pyhät, eli olen melko luottavainen, että paketti saapuu ensi viikolla. Toivottavasti. On se ainakin matkalla.
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
Aallotar
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Aallotar »

Minulla on ihan päinvastaiset kokemukset ko. kaupasta. Olen sieltä tilannut tavaraa neljä tai viisi kertaa, ja aina on paketti tullut alle kahdessa viikossa. Lisäksi tilauksen seurannan kautta on helppo seurata paketin kulkua.
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Tuo kauppa on meidän osaltammekin boikotissa, sillä se on jättänyt tilauksesta usein tavaraa pois mitään ilmoittamatta ja aina se on ollut juuri se tuote jonka takia tilaus on tehty. Toisekseen takuuasiat eivät tuon putiikin kanssa toimi lainkaan. En suosittele.
patu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: FOMA #6
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Saksasta aiemmin paljonkin tilanneena olen lopettanut homman tyystin, Suomesta löytyy jo nettikauppoja joista saa kaiken tarvittavan kilpailukykyiseen hintaan, samalla jää kaikki sähläily pois, takuu ja hyvitykset toimii ainakin Akvaarioon.fi:n kanssa.

Viime viikolla tutkin KZ zeovit reaktorin tilaamista, Saksassa tuo reaktori maksaa n~260 euroa ja mukana tulee kaikki alkuun tarvittavat vermeet, sama paketti Ruotsissa nyky kruunun kurssilla 160€ ja paljon halvemmilla postikuluilla.
WaterBoy78
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja WaterBoy78 »

Aquaristikshop on täälläkin boikotissa. Tavara puuttui lähetyksistä ja kukaan ei vastannut s-posteihin. Löysin toisen hyvän kaupan Saksasta josta nykyisin teen suurimman osan ostoksistani. Hintataso suomessa on tällä hetkellä niin naurettavan korkea että hohhojjaa. Kävin eilen Tukholmassa Tritonakvarium:issa. Tässä vähän esimerkkejä:
Salarias Fasciatus. Näin viimeksi tilaustavarana merivesilistalla, 48-50€. Tritonissa 160 SEK
Turbokotilo 7€, Tritonissa 25 SEK
Fire shrimp 59€, Tritonissa 180 SEK
LS oli Tritonissa 140 SEK/Kg....hinta suomessa 25€?
(yllö olevat hinnat eri kaupoissa suomessa missä olen viimeksi nähnyt/kysellyt niitä)

Ei taida enää tulla kauheesti uusia harrastajia näillä hinnoilla. Surullista.

Meni jo pahasti OT:lle, pahoittelen.
Thompson
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Thompson »

Nythän on lama ja jyvät erotellaan akanoista. Ei kiskurit kauaa sätki vaikka aina on joku joka vannoo Suomalaisuuden nimiin ja ostaa täältä vaikka väkisin.
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member

No tuohan on ihan normaalia, että jos tavaraa paketista puuttuu, sen saa selville kun avaa paketin. Sen ei pitäisi olla boikotin syynä; jos tavaraa ei ole hyllyssä, sitä ei vaan ole, jolloin sitä ei voi lähettää, eikä edes mikää Suomen HobbyHall ilmoittele, että sorry kun sun kalsarit jäi veke..

Toisekseen, mistä joku saksalainen liike voi tietää, minkä tuotteen takia joku tekee tilauksen? Mun mielestä vähän turhaa kakanjauhantaa. Yo. teksti uudelleen tähän väliin.

Niin, takuuasia kuuluu aina maahantuojalle, ja jos tuotteen ostaa Saksasta, takuuasiatkin on hoidettava sitä kautta. Jos ostat saksalaisen tuotteen Saksasta, vaikka joku Gigantti myy samaa tavaraa suomessa, et voi viedä sitä rakkinetta giganttiin korjattavaksi, vaan se pitää lähettää myyjälle.

Ehkä mä pidän nyt vaan kynsin hampain kiinni ko. kaupan imagosta, kunnes pakettini on perillä. Ilmoitan sitten kuinka kävi. Ja mulla ei muuten ole hirveästi edes valinnanvaraa, kun en asu Suomessa :roll:
Thompson
Advanced Member
Advanced Member

Vesipeukalo kirjoitti:Niin, takuuasia kuuluu aina maahantuojalle, ja jos tuotteen ostaa Saksasta, takuuasiatkin on hoidettava sitä kautta. Jos ostat saksalaisen tuotteen Saksasta, vaikka joku Gigantti myy samaa tavaraa suomessa, et voi viedä sitä rakkinetta giganttiin korjattavaksi, vaan se pitää lähettää myyjälle.
Homma voi toimia sielä vinkuintiassa noin, mutta EU:ssa ei.
akvaarioprojekti
Member
Member
Akvaarioseurat: SMAS, TAS

Viesti Kirjoittaja akvaarioprojekti »

Vesipeukalo kirjoitti:No tuohan on ihan normaalia, että jos tavaraa paketista puuttuu, sen saa selville kun avaa paketin. Sen ei pitäisi olla boikotin syynä; jos tavaraa ei ole hyllyssä, sitä ei vaan ole, jolloin sitä ei voi lähettää
Jolloin liike voi myös lähettää sen jälkitoimituksena.
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Nythän on lama ja jyvät erotellaan akanoista.
Ot:ksi menee tämäkin ja pahasti.

Jyvät todellakin erotellaan akanoista. Ne selviävät, jotka pystyvät vastaamaan kasvavaan kysyntään. Edellinen lama osoitti että rahan käyttöä hillitään kaikessa ei niin välttämättömässä hankinnassa, mutta omaan itseen ja lemmikkiin satsataan entistä enemmän.
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Vielä enemmän menee Ot:ksi mutta pakko kysyä mistä se lama tulee? Hokemalla siitä vai millä? Ite en ainakaan saa euroakaan hautaan mukaan enkä ala niitä hautomaan, hakekoon sitten vaikka vouti kämpän alta ja asuinmuoto teltaksi mutta akvaariot jää, tosin sillon pitää miettiä kalasto uusiksi 8O
Thompson
Advanced Member
Advanced Member

Oliskohan se lama sitä sitten kun esim. naapurifirman 1200 työntekijää laitetaan jonoon keväällä, otetaan jako kolmeen ja yks näin syntyneistä ryhmistä saa lopputilin? No okei, ne tienaa työttömänäkin enemmän kuin mä töissä ja 280h ylitöitä tehneenä, mut jos on tottunu saamaan 4000€/kk ja se tippuu 3000€/kk on mietittävä mitä tekee ja saattaa harmittaa että asuntolainaa on vielä 248 000€ vaikka asunnon arvo on enää 200 000€. Näin mä tän jutun olen ymmärtäny?
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Tämä höpötys lamasta ja taantumasta on keino tehostaa toimintaa kun on "lupa" vähentää porukkaa.
Mitäs sitä isoa laumaa syöttämään jos puolella porukasta saa saman homman tehtyä. Työllistämiskustannukset tässä maassa ovat sitä luokkaa että itse en ainakaan duunareita palkkaa. Teen sitten pitempää päivää ja viikonloput.
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Jorg kirjoitti:Tämä höpötys lamasta ja taantumasta on keino tehostaa toimintaa kun on "lupa" vähentää porukkaa.
Mitäs sitä isoa laumaa syöttämään jos puolella porukasta saa saman homman tehtyä. Työllistämiskustannukset tässä maassa ovat sitä luokkaa että itse en ainakaan duunareita palkkaa. Teen sitten pitempää päivää ja viikonloput.
Näinhän se menee, esim.paperi duunarit hommasivat itelleen sen verran hyvät liksat ajan saatossa että saavat nyt siitä maksaa, se on palkka siitä kun mikään ei riitä, kuinkahan moni nuistakin paikoista ois tallessa ku ei ois alettu ahneeksi? Surkeeta vaan ku ihmiset nostaa lainaa just sen hetkisille tuloille ajattelematta yhtään tulevaisuutta, vedetään niin tiukille että ku tulot tippuu jonku satasen niin elämä loppuu siihen. Tosin kukin taaplaa tavallaan, jatketaan oikeasta aiheesta :)
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

Voi yhen tähen...

Itse olen ko. kauppaan tyytyväinen. Jos jotain on jäänyt puuttumaan niin sitä ei ole laskutettu, ja jos jotain todella tarvitsen niin kysyn etukäteen maililla tai soittamalla onko sitä hyllyssä. Takuun otan joka tilaukseen. Niin se homma vaan toimii tuolla suuressa maailmassa.

Ja jos joku tuote on must pakko saada heti käteen niin marssin paikalliseen kauppaan!
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member

Thompsonille vaan sen verran, että homma toimii ihan EU:ssakin niin, olen työskennellyt aikanaan maahantuontialalla useamman vuoden.
Pikku typo tuossa tekstissäni oli kuitenkin, eli tuote palautetaan myyjälle, ei maahantuojalle. Jos siis vaikka tilaat Saksasta tavaraa, joka hajoaa, suomalaisella myyjällä tai maahantuojalla ei ole mitään velvoitetta ottaa tuotetta vastaan (eri asia on tietysti, jos haluavat ottaa), vaan sen takuuasia pitää hoitaa myyjän kanssa Saksassa (ellei asiaan ole muutaman vuoden aikana tullut uusia käänteitä). Myyjä toimittaa tuotteen takuun puitteissa valmistajalle, joka sitten tekee viime kädessä korvauspäätöksen.
Thompson kirjoitti:
Vesipeukalo kirjoitti:Niin, takuuasia kuuluu aina maahantuojalle korjaus: siis myyjälle , ja jos tuotteen ostaa Saksasta, takuuasiatkin on hoidettava sitä kautta. Jos ostat saksalaisen tuotteen Saksasta, vaikka joku Gigantti myy samaa tavaraa suomessa, et voi viedä sitä rakkinetta giganttiin korjattavaksi, vaan se pitää lähettää myyjälle.
Homma voi toimia sielä vinkuintiassa noin, mutta EU:ssa ei.
.

Toisekseen, kommenttisi oli melko alentavaan sävyyn kirjoitettu, mikä ei ollut ollenkaan tarpeellista.
akvaarioprojekti kirjoitti:
Vesipeukalo kirjoitti:No tuohan on ihan normaalia, että jos tavaraa paketista puuttuu, sen saa selville kun avaa paketin. Sen ei pitäisi olla boikotin syynä; jos tavaraa ei ole hyllyssä, sitä ei vaan ole, jolloin sitä ei voi lähettää
Jolloin liike voi myös lähettää sen jälkitoimituksena.
Niin voi, jos niin on sovittu. Mitään velvoitetta ei ole, ja jokainen myyjä tekee omanlaisensa toimitusehdot.

Mä suuresti ihmettelen, miksi ette ota tällaisista asioista selvää ennenkuin tilaatte. Mä soitin Aquaristikshopiin toimitusehtojen lukemisen jälkeen, ja kysyin jälkitoimituksesta, jolloin he sanoivat, että tuote ei mene automaattisesti jälkitoimitukseen vaan on tehtävä uusi tilaus. Ei jäänyt mitään epäselvää.
Selvitin myös toimitusajat sun muut, jotka jäivät epäselväksi, ennen tilausta. Tällä hetkellä kaikki on aivan aikataulussa.
Mutta nähtäväksi siis vielä jää, minkälaisena paketti tulee perille.

Ei se nyt herranjestas ole liikkeen vika, jos asiakas ei viitsi lukea toimitusehtoja tai ottaa asioista selvää ennen tilausta.
Jan76
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jan76 »

Itsellä toistaiseksi pelkkää positiivista sanottavaa.
Elokuun jälkeen tilattu noin ~900€ edestä tavaraa. Kerran jäi muutama yksikkö tulematta.
Ainoa miinus tuleekin tästä. Eivät ilmoita, jos tavaraa ei ole, vaan laittavat paketin heti tulemaan. Silloin oletin että se oli siiinä,
kunnes satuin vahingossa vilkaisemaan Visa gredittiä, niin olikin velottu loppu summa. Laitoin meiliä, johon vastasivat, että paketti oli lähtenyt muutama päivä sitten.
Ja aina toimitus on tullut viikossa-kahdessa.

Kotimaisten toimittajien ostoja en ole ynnännyt, mutta ketuttaa yhtäkalliit postitus maksut ja kestää aina yhtä kauan.
Jos jotain todella tarviin, niin ajan sen 200km. että sen myös saan.

-J-
Itte ku tekee, ni tulee sellanen ku sattuu tulemaan.
1000L Amazon
WaterBoy78
Junior Member
Junior Member

Pitäisi kuitenkin lähteä siitä että hyvä kauppa pystyy palvelemaan asiakaat asianmukaisella tavalla. Jos tilaan 1000€ tavaraa nettikaupasta edellytän että saan myös s-posteihini vastausta ja että saan 1000€ tavaraa. MItä järkeä siinä on että saa aina puolet tilaamastaan tavarasta? Hyvällä kaupalla on myös varastossa tavaraa.

Yleensä täällä ei saa keskustella kaupoista joten vaurautukaa siihen että tulee kansi päälle ja koko viestiketju häviää. Tä on tätä neuv... krhmm, nykysuomea.
WaterBoy78
Junior Member
Junior Member

Siitä takuujutusta vielä. Jos ostat esim Tunzen tuotteita joudut joka tapauksessa lähettämään niitä takaisin Saksaan korjattavaksi. Jos ostat ne suomesta voit toki viedä ne takaisin kauppaan joka lähettää ne puolestasi. Minulla on matkaa n.100km lähempään kauppaan joka myy Tunzen tuotteita joten postimaksu Saksaan on tässä tapauksessa halvempi kun bensakulut suomikauppaan,
juhal
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja juhal »

Aquaristik.netistä on tilattu joskus niin sieltä vastataan sähköposteihin ja ilmoitetaan etukäteen jos jotain puuttuu. Samoin seame.comista.
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member

Ymmärrän kyllä pointin, että on ikävää, jos aina tulee vain puolikas paketti. Yleisimmillään kaupoilla ja tukuilla on sitä eniten myyvää tavaraa aina hyllyssä, ja on ihan normaalia, että Suomessakin erikoisemmat vekottimet on tilaustavaraa.
Mutta sitä mä en edelleenkään ymmärrä, miksette soita ja kysy varastotilannetta ennen tilausta?
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS

Viesti Kirjoittaja Micke »

Eiköhän niihin tilauksiin saa kirjoitettua jotakin viestiä tai ohjeita jos on jotain erikoisvaatimuksia.
Isommista kaupoista kannattaa lähettää ihan tarjouspyyntö sähköpostilla.
Tarjouspyyntöön tarkat tiedot tuotteista ko. kaupan artikkelinumerolla ja nimellä.
Omat tiedot yms. ehdot tarkasti määriteltynä. Maksuvaihtoehdot yms.....
Toimitusaika kannattaa pyytää varmistamaan ja se miten toimitaan jos tuotetta ei ole varastossa.
Puhelin yhteys vaikka Skypellä saksaan ei maksa maltaita ja englannilla pärjää jos ei saksa taivu.

Vesipeukalo: Onko kirjettä kuulunut??
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Jorg kirjoitti:Tämä höpötys lamasta ja taantumasta on keino tehostaa toimintaa kun on "lupa" vähentää porukkaa.
Lisää OT-osastoa.

Onhan se noinkin, mutta tässäkin asiassa on toinenkin puoli... firman toiminnan pitää olla tehokasta suhteessa myyntiin, eli jos myynti laskee, niin tehokkuus ei voi laskea. Jos tuotteita ei mene kaupaksi, niin ei ole tekijöille töitä. Tämä vain verhotaan tuohon muodissa olevaan toimintojen tehostamiseen, sillä se kuulostaa paljon paremmalta kuin totuuden myöntäminen, eli "meillä menee huonosti". :roll:
Suomessa työllistämiskustannukset ovat korkeat, mutta vastapainoksi työntekijöistä pääsee todella helposti eroon jos vertaa vaikkapa ruotsiin tai saksaan.

Vielä kuitenkin kommentti tuohon alkuperäiseen kauppaan:
Hyvää siinä on Eheimin varaosien helppo löytyminen ja niiden halvemmat hinnat jos vertaa esim aquaristic.net -verkkokauppaan. Muutoin jälkimmäisen hinnat ovatkin järjestään makeanveden puolella halvemmat.
Genuinex
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Genuinex »

Koska olen käyttänyt muita saksalaisia putiikkeja en pysty kommentoimaan kyseisen liikkeen toimia. Omat tilaukseni tulleet 2vk sisällä ja kaikki tarpeellinen aina mukana. Yhdessä paketissa oli UV-C sterilisaattorin lamppu mennyt rikki. Laitoin s-postia kuvan kanssa ja seuraavalla viikolla kädessäni oli uusi lamppu.

Ottaakseni kantaa tuohon takuu asiaan. Tosin nämä kokemukset tulevat lähinnä tuolta järjestelmäkamera puolelta: Eli tapaus riippuu käsittääkseni siitä onko tuotteessasi maakohtainen, EU vai globaali takuu. Mikäli sinulla on vain maakohtainen takuu, ei suomalaisilla liikkeillä/maahantuojilla ole mitään velvollisuutta ottaa tuotetta vastaan. Jos taas tuotteen takuu on EU tai globaali suomen maahantuojan on otettava tuote vastaan ja huollettava se. En ole varma koskeeko tämä myös liikkeitä jotka kyseistä tuotetta myyvät mutta ainakin maahantuoja on velvollinen korjaamaan tuotteen. Kuluttaja-asiamieheen kannattaa siis olla yhteydessä jos on ongelmia jättää EU:n tai globaalin takuun piiriin kuuluva tuote huoltoon. Kuluttaja asiamieshän ei voi PAKOTTAA liikettä/maahantuojaa ottamaan tuotetta vastaan, mutta yritys joutuu mustalle listalle ja sehän tekee maineelle hyvää.

Ja kuten joku aikaisemmassa viestissä totesi:
Siitä takuujutusta vielä. Jos ostat esim Tunzen tuotteita joudut joka tapauksessa lähettämään niitä takaisin Saksaan korjattavaksi. Jos ostat ne suomesta voit toki viedä ne takaisin kauppaan joka lähettää ne puolestasi. Minulla on matkaa n.100km lähempään kauppaan joka myy Tunzen tuotteita joten postimaksu Saksaan on tässä tapauksessa halvempi kun bensakulut suomikauppaan
Kannattaa siis miettiä mitä tilaa, mistä tilaa. Ennenkaikkea tulee olla tietoinen siitä minkä takuun piiriin tuote kuuluu. Ulkomailta tilaaminen on aina riski. Jokainen miettiköön kohdallaan mitä on siitä riskistä valmis maksamaan. Ulkomailta tilatessa tulee olla myös se oma valmius lähettää tuote sinne takuuseen. Itse olen valmis näin toimimaan, koska esimerkiksi kalliit kameran objektiivit saan jenkeistä veroineen ja tulleineen 25% halvemmalla kuin suomesta.

Mielestäni on kuitenkin turhaa tulla itkemään jos tilaus ei ole mennyt niinkuin elokuvissa. Riskit pitää tiedostaa ja niiden kanssa sitten eletään. Kyllähän se varmasti harmittaa, mutta se että olet tilannut ulkomailta = olet halunnut säästää = olet ottanut riskin = asiat eivät suju yhtä helposti kuin kotimaisen kauppiaan kanssa. Siis MIETTIKÄÄ ihmiset ennenkuin painatte sitä tilaus nappia. Itse tulen sitä nappia painamaan jatkossa hyvinkin hanakkaasti. Suomessa kun hinnat ovat mitä ovat ja palvelukaan ei monissa valtavirran liikkeissä ole asinamukaista, voin ihan hyvin kiikuttaa roposeni ulkomaille. Eikä se mielestäni ole suurikaan vaiva tuotteen rikkoontuessa, laittaa se takaisin laatikkoon -> mennä lähipostiin -> kirjoittaa kaupan osoite -> vamos posti hoitaa loput. Jos sinulla ei ole aikaa/mielenkiintoa odotella/puuhastella ELÄ TILAA ULKOMAILTA MITÄÄN!!!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”