Mikähän verkkonuoliaiselleni tuli?

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
jeko
Starting Member
Starting Member

Mikähän verkkonuoliaiselleni tuli?

Viesti Kirjoittaja jeko »

Ehti tämä otus olla vaan muutaman kuukauden mulla. Eka kun tuli kaupasta niin oli aika vilkas ja veikeä kuitenkin pian rauhottui ja ui vaan silloin tällöin sit lopuks nyt vaan makoili ja muut kalat sai uida päältä eikä reagoinu. Oli siis varmaan jo aika kauan sairas. Maha oli jotenki pullea ja kun löysin kuolleena oli kääntyny melki 90 asteen kulmaan ja värit haalistunu. Eilen oli viä elävä tänään aamusta kuollut.
Mulla vähä samalla tavalla yks partiskin kuollu tästä samaisesta altaasta...eihän olis mitään tautia...ja yks taistelukalakin kuoli ku ui toisella kyljellä vaan ja sit kuoli. TÄstä jo kyllä pian 1.v. aikaa
Vesiarvot on pehmeet ja lämpö 24-25. Veden pinnassa näkyy nyt bakteeri kalvoa mitä sille tekis...
ehdotuksia mikä kalaa vaivaa...
Elämä on...
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Mikähän verkkonuoliaiselleni tuli?

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Muuten olen aika amatööri vastaamaan mut taisto on tainnut kuolla liian kylmään lämpötilaan..
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”