Pari kuvaa kiekoista
Valvoja: Moderaattorit
Re: Pari kuvaa kiekoista.
Kimsl: mikä toi ylemmän kuvan oranssi kiekko on värimuodoltaan(jee).
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Se on kyyhkysenveri (tai ainakin minun mielestäni)...
Katselisin mielelläni lisää kuvia kauniista kiekoistasi...vege kirjoitti: Kiitos. Kiekot on tilattu paikallisen kauppiaan avustuksella Suomen akvaariotukusta ja "merkiltään" Uatuma
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Todella kauniita kiekkoja plentyllä! Minkä kokoisia yllä olevat yksilöt ovat noin suurinpiirtein?
"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
-
- Advanced Member
Plenty, kauniita ovat kiekkosi ja ihanan "fressejä" ja tarkkoja kuvia. Taitaa olla passeli kamerakin?
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
-
- Advanced Member
Hienoja kiekkoja ja kuvia plenty!!
Kyllä nuo suurimmat ihan kivan kokoisia läpysköjä jo alkavat olla. Se klassinen cd-lvey taitaa sopia kokoarvioon ihan passelistiChisantha kirjoitti:Todella kauniita kiekkoja plentyllä! Minkä kokoisia yllä olevat yksilöt ovat noin suurinpiirtein?

Kamera on ihan tavan taskumallin Sony. Helppo noista veijareista ei ole kyllä kuvaa saada. Mulla vielä heijastuu valo altaassa niin, että jos kala on ihan etulasilla (niinkuin ne syöpöt tietysti ovat kuvatessa, kun luulevat jotain saavansa!) niin kylki näyttää tosi tummalta. Täytyy siis aina tarjota jotain "keskiveteen" jotta ylipäätään saan jonkinlaista kuvaa kavereistaTaitaa olla passeli kamerakin

On ihan kiva fiilis muuten taas, kun on hetken aikaa ollut matalasesonki harrastuksessa, ja nyt sain taas intoa sisustaa uusiksi ja alkaa päivittämään valaistusta ym.
* Huvinsa kullakin! *
No tässä olisi muutama kuva kiekoista sekä kiekkojen kodistaMorpho kirjoitti:Katselisin mielelläni lisää kuvia kauniista kiekoistasi...vege kirjoitti: Kiitos. Kiekot on tilattu paikallisen kauppiaan avustuksella Suomen akvaariotukusta ja "merkiltään" Uatuma

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
-
- Advanced Member
vege, hienoja kiekkoja sinulla... Ja akvaario!!!!!
Tykkään tällaisista altaista ja kiekoista paljon, jotenkin kaikki sulautuu hienosti yhteen.vege kirjoitti:
No tässä olisi muutama kuva kiekoista sekä kiekkojen kodista
http://i59.photobucket.com/albums/g304/ ... 204002.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i59.photobucket.com/albums/g304/ ... 217026.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i59.photobucket.com/albums/g304/ ... 217010.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Itsellä oli alkujaan Ganin High Blue:ta, Watleyn turkoosia, keltaista pigeonia ja jotain lilahtavaa Snakeskiniä.
Silloin oli tärkeää haalia mahdollisimman monia hienoja kiekkovärimuotoja samaan isoon altaaseen, mutta jossain vaiheessa alkoi tuntua että ei kuitenkaan ollut saavuttanut sitä esteettisen näkymän tavoitetta johon oli harrastuksessa pyrkinyt.
Tässä altaassa se on kuitenkin löytynyt eikä kyse ole villeistä kiekoista vaan siitä että kokonaisuus ei rasita silmiä.
Yhtä hyvin olisi voitu käyttää vaikka turkoosikiekkoa.
vege, hienoj kiekkoj sulla.
-
- Senior Member
Tätä samaa asiaa rupesinkin miettimään. Kuolaan kaikkia erivärisiä kiekkoja, mutta kokonaisuuden kannalta siitä tullee sekava. Mä mietin, että voisi tulla hyvä kokonaisuus, jos laittaisi vain blue diamondeja ja super red pigeon bloodeja. Tulisi hyvä väriläiskä valkoiseen olohuoneeseen, mutta allas olisi silti esteettisesti miellyttävä. Sini- ja punaturkooseista pidän myös, mutta epäilen että ne näyttäytyvät luonnottoman tummina mustalla hiekalla ja taustalla.Morpho kirjoitti:Itsellä oli alkujaan Ganin High Blue:ta, Watleyn turkoosia, keltaista pigeonia ja jotain lilahtavaa Snakeskiniä.
Silloin oli tärkeää haalia mahdollisimman monia hienoja kiekkovärimuotoja samaan isoon altaaseen, mutta jossain vaiheessa alkoi tuntua että ei kuitenkaan ollut saavuttanut sitä esteettisen näkymän tavoitetta johon oli harrastuksessa pyrkinyt.
Olisko teillä muita väriehdotuksia?
Kaupan valikoimista löytyy:
- Siniturkoosi
- Punaturkoosi
- White face melon
- Red map chai
- Blue diamond
- Red white
- Super red pigeon blood
- Red pearl maze
- Leopard snake skin
- Brilliant blue
- Snow white
- Cobalt blue
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
Kiitos kaikille kehuista

No suunnilleen näin alkoi minunkin kiekko harrastus ,oli monenväristä kiekkoa altaassa. Pian kuitenkin sekalainen seurakunta alkoi tympimään ja pikku hiljaa ajatus samanvärisestä parvesta rupesi kiinostamaan. Tarkoitus oli hommata viljeltyjä Ruskokiekkoja mutta sattuma puuttui peliin ja tulikin nämä villit, enkä kyllä ole katunut päivääkään ovat sen verran vekkulia väkeä.Morpho kirjoitti: Silloin oli tärkeää haalia mahdollisimman monia hienoja kiekkovärimuotoja samaan isoon altaaseen.
Tietysti jokaisella on omat värimieltymyksensä eikä voi sanoa että joku toinen on parempi väri kuin toinen joten kannattaa ottaa semmoista väriä josta itse tykkää. Itseäni kyllä esim. Meloneissa ja Pigeoneissa vaikka kauniin värisiä ovatkin, häiritsee nimen omaan se että eivät pysty näyttämään mielialojaan esim. tummentamaan itseään .Vesipeukalo kirjoitti:
Tätä samaa asiaa rupesinkin miettimään. Kuolaan kaikkia erivärisiä kiekkoja, mutta kokonaisuuden kannalta siitä tullee sekava. Mä mietin, että voisi tulla hyvä kokonaisuus, jos laittaisi vain blue diamondeja ja super red pigeon bloodeja.
-
- Senior Member
Mitkä kaikki yllämainituista väreistä ovat sellaisia, jotka eivät pysty tuohon?vege kirjoitti:Tietysti jokaisella on omat värimieltymyksensä eikä voi sanoa että joku toinen on parempi väri kuin toinen joten kannattaa ottaa semmoista väriä josta itse tykkää. Itseäni kyllä esim. Meloneissa ja Pigeoneissa vaikka kauniin värisiä ovatkin, häiritsee nimen omaan se että eivät pysty näyttämään mielialojaan esim. tummentamaan itseään .
En todellakaan ole mikään asiantuntija mutta sanoisin että seuraavat listallasi olevat kiekot eivät tähän pysty: White face melon, Red map chai, Red white, Super red pigeon blood, Red pearl maze ja Snow white. Joku korjatkoon jos olen aivan väärässä. Jos minun pitäisi valita itselleni kiekot sinun listalta niin joko Leopard snake skin tai Punaturkoosi.Vesipeukalo kirjoitti:
Mitkä kaikki yllämainituista väreistä ovat sellaisia, jotka eivät pysty tuohon?
-
- Senior Member
Mä olenkin sitä miettinyt, että vaikka tuolla on hienoja kiekkoja, haluaisin kuitenkin päästä ns. sisälle niiden sielunelämään. Ja siihen taas kuuluu aika olennaisesti tuo värien vaihtuminen.
Toisaalta olen kyllä sen verran pinnallinen, etten halua kiekkojen katoavan taustaankaan, ja vaikka vaalea hiekka tämän ehkä estäisikin, pitäydyn mustassa.
Toisaalta olen kyllä sen verran pinnallinen, etten halua kiekkojen katoavan taustaankaan, ja vaikka vaalea hiekka tämän ehkä estäisikin, pitäydyn mustassa.
Vesipeukalo kirjoitti:Toisaalta olen kyllä sen verran pinnallinen, etten halua kiekkojen katoavan taustaankaan, ja vaikka vaalea hiekka tämän ehkä estäisikin, pitäydyn mustassa.

Siinä on ranskalaisen "harrastajan" purkki, kiekot ovat Äijän omia luonnonkiekkojen F1 poikasia kooltaan 18 cm ja yli.
Mies käy kalastamassa joka vuosi kiekkoja suoraan Amazonilta ja hiekka altaassa on Amazonilta Rio Negrosta Heckelien elinalueelta.
^ Ovatko kalat vain tilapäisesti tuossa altaassa? Paljonko on tuon altaan tilavuus?
Voisikohan sitä sittenkin ottaa vielä lisää kiekkoja..(nyt 8kpl/540-l)

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Lapin Akvaristit
Juuh... samaa mietin, että aikas "mojova" parvi. Kyllä tässä vaan kuola valuu ja ajatukset "karkkien" vaihdosta villeihin puskevat yhä hanakammin pintaan, kun katselee noita erinäisiä kuvia villeistä kiekoista.
f_isu kirjoitti:^ Ovatko kalat vain tilapäisesti tuossa altaassa? Paljonko on tuon altaan tilavuus?
Altaan tilavuus oli jotain 1150L tms. ja kiekkoja on paljon mutta helkutin hyvin ovat hoidettu kasvavat isoiksi aina 20cm asti ja lisääntyvät vähän väliä.
Kudetetaan kuitenkin varmasti toisessa altaassa.
540 litran altaassa voi pitää 25-27kpl yli 20cm kokoista kiekkoa jos vettä vaihdetaan säännollisesti(usein) ja käytössä on tehokas valuutus-suodatin.
Jos kyseessä on kasviakvaario jossa käytetään hiilidioksiidi lannoitusta valuutussuodattimen tilalla, 6kpl noita isoja yli 20cm kiekkoja on optimi (kasvit kasvavat ja kiekot viihtyvät, mutta jäävät pienemmiksi).
Tämä ei ole mututietoa vaan perustuu ammatimaisten kiekkojen kasvattajien käytännön kokemuksiin.
f_isu kirjoitti:^ Ovatko kalat vain tilapäisesti tuossa altaassa? Paljonko on tuon altaan tilavuus?
Nå voi voi

400Litrainen akvaario
ja se toimii loistavasti

Olen Tanskalainen, joten pyydän anteeksi jos mun suomenkieli ei ole parhasta 

-
- Junior Member
Jaahas, semmosia purkkeja ihmisillä.
Tässä kuva mun villilästä -> http://kuvablogi.com/nayta/1609450/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pikkusen päässy lasit huonoon happeen kun oli toi kesä kärpäset ja kaikki pyöräilyreissut häiritsemässä... No nyt on taas lumen verran aikaa keskittyä tosissaan kiekkoiluun.
Tässä kuva mun villilästä -> http://kuvablogi.com/nayta/1609450/" onclick="window.open(this.href);return false;
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)