AGA:n 2008 tulokset viikonloppuna
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
AGA:n 2008 tulokset viikonloppuna
http://showcase.aquatic-gardeners.org/2008.cgi" onclick="window.open(this.href);return false;
Odottavan aika on pitkä. Onko suomalaisia tänä vuonna mukana, uskaltaako kukaan tunnustaa näin etukäteen?
Odottavan aika on pitkä. Onko suomalaisia tänä vuonna mukana, uskaltaako kukaan tunnustaa näin etukäteen?
Re: AGA:n 2008 tulokset viikonloppuna
En ole mukana, mutta tuloksia odotan kieli pitkällä. Ehkä jonain vuonna itsekin... 

Kolme pientä kalallista kasviallasta
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Mur. Sivusto on ikäänkuin avattu, mutta minä en pääse aloitussivuja pidemmälle. Mun päässäkö vika? Pääsettekö muut kilpailualtaiden kuviin käsiksi? (minäkö malttamaton??)
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Ei toimi ei. :S
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Ja pelaa - eikun nautiskelemaan 

-
- Katalysaattori
- Viesti:
Aika kova taso tänä vuonna
Mutta hiljalleen alan kyllä kyllästymään NatureAquarium -tyyliin, olisi kiva nähdä jotain omaperäistä vaihteen vuoksi. Onko se vain minä, vai onko siinä jotain pikkasen perverssiä, että koko maailma koittaa kopioida yhden miehen tyyliä? Siis todella kova osaaja Amano on ja kuolattavan hyviä altaita hän tekee, mutta eikö maailmassa ole mitään muuta? Ihan ilolla katsoikin vaihtelun vuoksi esim paludario-osiota...

Mutta hiljalleen alan kyllä kyllästymään NatureAquarium -tyyliin, olisi kiva nähdä jotain omaperäistä vaihteen vuoksi. Onko se vain minä, vai onko siinä jotain pikkasen perverssiä, että koko maailma koittaa kopioida yhden miehen tyyliä? Siis todella kova osaaja Amano on ja kuolattavan hyviä altaita hän tekee, mutta eikö maailmassa ole mitään muuta? Ihan ilolla katsoikin vaihtelun vuoksi esim paludario-osiota...
-
- Advanced Member
Alix vei jalat suusta.
Alkaa noi Amano copycat:ien kokoontumisajot tylsistyttää. En jaksanut katsoa kuin palut ja muiden kategorioiden voittajat.
Alkaa noi Amano copycat:ien kokoontumisajot tylsistyttää. En jaksanut katsoa kuin palut ja muiden kategorioiden voittajat.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
Olenkohan mä ymmärtänyt jotain väärin, kun käsittääkseni akvaarion tilavuus lasketaan pituus*korkeus*syvyys/1000?
Sen perusteella osa altaiden tilavuudesta on annettu väärin. Eihän siinä muuten mitään, mutta jos tilavuus heittää annetusta 16 litrasta mittojen mukaan 25 litraan, niin on siinä jo sisustuksellisesti melkoinen ero
Eikö niitä kukaan laskemalla tarkista tuomarointivaiheessa? Vai heittääkö heidän kaavansa galloneista litroihin muuntamisessa?
Selailin vanhojakin vuosikertoja ja ilokseni huomasin, että siellähän oli yhden tämänkin foorumilaisen upea allas
Kuinka moni täältä onkaan osallistunut kyseiseen tapahtumaan? Miten sinne osallistutaan; pitääkö olla AGA:n jäsen? Maksaako osallistuminen jotain?
En löytänyt tuolta sivuilta sääntöjä, ja mun kone jostain syystä lataa noita sivuja tosi hitaasti, niin en sitten jaksanut joka linkin alta etsiä..
Joka tapauksessa hienoja altaita, mutta myös minua vaivaa tuo Back To Nature-tyyli. Akvaarion pitäisi edustaa vedenalaista maailmaa eikä mitään vuoristomaisemaa. Olen siitä ennenkin maininnut ja saanut ihmisiä puolustuskannalle, mutta se onkin vain oma mielipiteeni![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sen perusteella osa altaiden tilavuudesta on annettu väärin. Eihän siinä muuten mitään, mutta jos tilavuus heittää annetusta 16 litrasta mittojen mukaan 25 litraan, niin on siinä jo sisustuksellisesti melkoinen ero

Eikö niitä kukaan laskemalla tarkista tuomarointivaiheessa? Vai heittääkö heidän kaavansa galloneista litroihin muuntamisessa?
Selailin vanhojakin vuosikertoja ja ilokseni huomasin, että siellähän oli yhden tämänkin foorumilaisen upea allas

Kuinka moni täältä onkaan osallistunut kyseiseen tapahtumaan? Miten sinne osallistutaan; pitääkö olla AGA:n jäsen? Maksaako osallistuminen jotain?
En löytänyt tuolta sivuilta sääntöjä, ja mun kone jostain syystä lataa noita sivuja tosi hitaasti, niin en sitten jaksanut joka linkin alta etsiä..
Joka tapauksessa hienoja altaita, mutta myös minua vaivaa tuo Back To Nature-tyyli. Akvaarion pitäisi edustaa vedenalaista maailmaa eikä mitään vuoristomaisemaa. Olen siitä ennenkin maininnut ja saanut ihmisiä puolustuskannalle, mutta se onkin vain oma mielipiteeni
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Minua alkavat ottaa pikkuhiljaa pannuun nuo "purot" ja takalasia kohti johtavat kujat. "Vuoristot" sitten hyvänä kakkosena, on niiiiin nähty juttu jo. Sen sijaan tuo pehmeänmuotoisen ruskean kiven ja puun liitto, joka näkyi sijoittuneen hyvin tänä vuonna, näyttää ainakin omaan silmääni tuoreelta ja virkistävältä. Kaikki turhanaikainen puritanismi materiaalivalinnoissa joutaa minusta muutenkin romukoppaan.
Pikkualtaiden kolmanneksi sijoittunut melalehtimaailma on jotenkin söpösti vaatimaton ja rehellinen.
Pikkualtaiden kolmanneksi sijoittunut melalehtimaailma on jotenkin söpösti vaatimaton ja rehellinen.
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Et ole ymmärtänyt väärin. Heillä ei ole ihan kaikki mitat hanskassa, tässäkin altaassa on "jotain" häikkää mitoissaVesipeukalo kirjoitti:Olenkohan mä ymmärtänyt jotain väärin, kun käsittääkseni akvaarion tilavuus lasketaan pituus*korkeus*syvyys/1000? Sen perusteella osa altaiden tilavuudesta on annettu väärin. Eihän siinä muuten mitään, mutta jos tilavuus heittää annetusta 16 litrasta mittojen mukaan 25 litraan, niin on siinä jo sisustuksellisesti melkoinen ero![]()

http://showcase.aquatic-gardeners.org/2 ... =-1&id=162" onclick="window.open(this.href);return false;
Myös small- ja medium -kategorioiden voittaja-alaat hämäsivät. Piti ihan avata nuo vierekkäisiin ikkunoihin...
Onhan muutamakin AW-läinen osallistunut ja jopa hyvällä menestykselläVesipeukalo kirjoitti:Selailin vanhojakin vuosikertoja ja ilokseni huomasin, että siellähän oli yhden tämänkin foorumilaisen upea allas![]()

-
- Senior Member
Täytyisiköhän ensi vuonna osallistua. Olisi tässä kokonainen vuosi aikaa sisustaa 
Pettymys oli muuten nuo biotoopitkin. Tympeää, ettei osallistujia rankata mitenkään etukäteen, ja kun sarjassa on altaita kokonaista 5, joutuu 3. palkinnon antamaan altaalle, joka ei edes ole biotooppi! Olisi siinä jo tuomareillakin kyllä oikeus jättää palkitsematta.
Grrr.. ärrinmurrin..

Pettymys oli muuten nuo biotoopitkin. Tympeää, ettei osallistujia rankata mitenkään etukäteen, ja kun sarjassa on altaita kokonaista 5, joutuu 3. palkinnon antamaan altaalle, joka ei edes ole biotooppi! Olisi siinä jo tuomareillakin kyllä oikeus jättää palkitsematta.
Grrr.. ärrinmurrin..

No, mikäs vuodatus täällä on meneillään. Tuollainen määrä upeita altaita, eikä yhden yhtä kivan näköistä löydy?
Taitaa painaa kaamos päälle
.
Taitaa painaa kaamos päälle

~~~~~~~~~~
The Life Aquatic
The Life Aquatic
-
- Senior Member
Täällä Turkissa ei ole kaamosta, vaan melko tasaisesti 50/50 ympäri vuoden, joten en voi syyttää sitä.
Mä vaan olen ollut aina sellainen, että pistää silmään kaikki pikkujutut ja niistä sitten kasvaa vähän isompi ketutus (löydän päivän lehdestäkin aina kaikki kirjoitusvirheet, ja olenkin miettinyt, että eikö toimittajien enää nykyään tarvitse osata edes omaa äidinkieltään)
Mutta joo, ettei itse asia unohdu, niin oli siellä paljon aivan käsittämättömän upeita altaita, joista tarttui ideoita mukaan
Mä vaan olen ollut aina sellainen, että pistää silmään kaikki pikkujutut ja niistä sitten kasvaa vähän isompi ketutus (löydän päivän lehdestäkin aina kaikki kirjoitusvirheet, ja olenkin miettinyt, että eikö toimittajien enää nykyään tarvitse osata edes omaa äidinkieltään)

Mutta joo, ettei itse asia unohdu, niin oli siellä paljon aivan käsittämättömän upeita altaita, joista tarttui ideoita mukaan

Minua ei kyllästytä kauniiden altaiden katsominen, vaikka edustaisivatkin samaa tyylisuuntaa. On muuten aika paljon vaadittu, että pitäisi osata keksiä kokonaan uusi sisustustyyli niin, että se kuitenkin hivelee tiettyihin esteettisiin normeihin kouliintuneiden tuomareiden ja katsojien silmää. Varsinkin, kun moni kilpaan osallistuja vasta yrittää edes jotenkuten "hallita" tuon japanilaisen nature aquarium-tyylin. Itse en esim. osaisi tehdä edes kaunista perus-iwagumia kunnolla, joten jo pelkästään siinäkin riittäisi opeteltavaa ja haastetta loputtomiin. Puhumattakaan noista monista muunlaisista japanilaistyylisistä altaista. Minulle ainakaan esim. tuuhea neulaheinäheinikko ei ole mikään vanhanaikainen juttu vaan vielä toteutumaton aluevaltaus - mikä siinä onkin, että tuo ruoho vaan kituuttaa vaikka mitä tekisi.
Mutta totta on, että kovin moni kilpailuallas toistelee jotain yhtä tiettyä layoutin peruskaavaa, kuten juuri noita tie altaan poikki, vuoristo jne. Tilanne taitaa yksittäisen harrastajan kohdalla olla se, että juuri kun alkaa osata sisustaa jonkin tietyn perustyylin mukaisesti ja tehdä kauniin altaan, on moni muu oppinut saman samaan aikaan ja hups! oma allas näyttääkin tusinatavaralta ja koko tyyli muuttuu vanhanaikaiseksi.

Mutta totta on, että kovin moni kilpailuallas toistelee jotain yhtä tiettyä layoutin peruskaavaa, kuten juuri noita tie altaan poikki, vuoristo jne. Tilanne taitaa yksittäisen harrastajan kohdalla olla se, että juuri kun alkaa osata sisustaa jonkin tietyn perustyylin mukaisesti ja tehdä kauniin altaan, on moni muu oppinut saman samaan aikaan ja hups! oma allas näyttääkin tusinatavaralta ja koko tyyli muuttuu vanhanaikaiseksi.
Kolme pientä kalallista kasviallasta
-
- Elite Member
Nyt on ihan pakko..mainostaa ihan vähän: http://www.akvaariotukku.com/images/esi ... ochure.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa altaassa valaisimena toimii Easy-Lifen Paradiso, eli: http://www.akvaariotukku.com/images/esi ... nglish.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ja sitä on nyt mahdollista saada myös kotomaasta (vink vink kaikki AGA-kisaan haikailevat
). Easy-Life esitteli tuon valaisimen tämän kevään Interzoo-messuilla Saksassa ja teki allekirjoittaneeseen vaikutuksen. Auringonnousut ja -laskut, pilvisemmät päivät jne...kaikki on mahdollista ohjelmoida tuohon valaisimeen. Mitä enemmän kasviakvaristi voi toivoa?
Tuossa altaassa valaisimena toimii Easy-Lifen Paradiso, eli: http://www.akvaariotukku.com/images/esi ... nglish.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ja sitä on nyt mahdollista saada myös kotomaasta (vink vink kaikki AGA-kisaan haikailevat
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Minä en ainakaan pääsisi lähellekään tuota osaamisen tasoa, mikä tänä vuonna kilpailussa vallitsi, ei sen puoleen. Mutta kun tuo on kuitenkin jonninmoista taidetta niin kummastuttaa, ettei seassa ole "omapäistä hullua", joka haluaisi tehdä jotain aivan erilaista (ja osaisi toteuttaa sen edes jokseenkin hyvin).
Mari kirjoitti: Tuossa altaassa valaisimena toimii Easy-Lifen Paradiso.
Ja se oli käytössä jo tuolloin 2005 ? Ilmeisesti joku prototyyppi lamppu, kun ei edes näytä samalta?Mari kirjoitti: Easy-Life esitteli tuon valaisimen tämän kevään Interzoo-messuilla Saksassa

~~~~~~~~~~
The Life Aquatic
The Life Aquatic
-
- Elite Member
En itseasiassa tiedä onko täsmälleen sama, vai prototyyppi. Prototyyppi-oletus tuntuisi järkevältä, mutta voin tarkistaa asian maahantuojalta.Zissou kirjoitti:Mari kirjoitti: Tuossa altaassa valaisimena toimii Easy-Lifen Paradiso.Ja se oli käytössä jo tuolloin 2005 ? Ilmeisesti joku prototyyppi lamppu, kun ei edes näytä samalta?Mari kirjoitti: Easy-Life esitteli tuon valaisimen tämän kevään Interzoo-messuilla Saksassa
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Jees, putkien määrä ja teho on ainakin samat kuin 120:ssä mallissa. Kelvinit (6500) ei paljon kerro, kun putket ei kerran kuulu toimitukseen.Mari kirjoitti:En itseasiassa tiedä onko täsmälleen sama, vai prototyyppi. Prototyyppi-oletus tuntuisi järkevältä, mutta voin tarkistaa asian maahantuojalta.
Tarkista jos haluat, ei mun takia tarvitse
Pointtihan tässä oli, että Paradisoa saa nyt Suomestakin ja se on ajatuksena mukava. Siis se, että jotain mitä jossain maailman messuilla esitellään ja yleensä saa vain ihailla Akvaristin artikkeleissa, on löytänyt tiensä tänne Pohjolan perukoillekin.

~~~~~~~~~~
The Life Aquatic
The Life Aquatic
Plääh. Oon varmaan ihan tylsä, mutta ei noi voittajat kyllä ole yhtään mun silmään. Ihan hienoja ehkä tavallaan, mut jotenkin niiiiiin tylsiä ja nähtyjä. Jotain uutta ja rohkeaa alkaa jo kaipaamaan!
Joku sitten vääntämään kaupunkimaisemaa vehreine puistoineen ja pilvenpiirtäjineen ensi vuoden kisaan ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Joka vuosi tulee kauhea innostus osallistua ja aina se vaan jotenkin jää
Pari kertaa on allaskin hankittu ja perustettu ko asiaa varten, mutta hoito ei sitten ole ollut niin 100% malliksasta, että olisi kelvannut kisaan. Milloin on ollut rihmalevää, milloin ei vaan eri kasvien paras ulkonäkö ole osunut ajallisest keskenään yhteen. Ja paljon muita selittelyjä
Tokassa altaassa on nyt nanoriutta 

Juhis90, et varmaan (?) suunnannut mulle tuota kommenttia, mutta jatkanpa kuitenkin aiheesta
Mä en ainakaan tarkoittanut kaipaavani mitään "ihmismäistä" sisustusvillitystä altaisiin, mutta luulisin, tai olen varma, että luonnosta löytyisi uusia, upeita ideoita. Pointsit multa esim. pienten sarjan kunniapalkinnon saaneelle altaalle. Siinä on jo yritystä... Eniten itse kyllä tykkään maisemista jotka kuvaa ihan vedenalaista tilaa, noi niityt ei sinänsä kauheasti iske.

-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Mut hei, Amano oli se omapäinen hullu. Tarttis jo toisen.-Alix- kirjoitti:Minä en ainakaan pääsisi lähellekään tuota osaamisen tasoa, mikä tänä vuonna kilpailussa vallitsi, ei sen puoleen. Mutta kun tuo on kuitenkin jonninmoista taidetta niin kummastuttaa, ettei seassa ole "omapäistä hullua", joka haluaisi tehdä jotain aivan erilaista (ja osaisi toteuttaa sen edes jokseenkin hyvin).
Se lisääntyy mitä katsot ja ruokit.