Viheliäinen pallopartalevä

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Midi
Member
Member
Viestit: 265
Liittynyt: 12:42, 24.11.2005
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Helsinki

Viheliäinen pallopartalevä

Viesti Kirjoittaja Midi »

Hei.
Sanon vain, että villiintynyt pallo muotonsa menettänyt partalevä on sitten vihoviimeinen akvaariossa. Minulla unontui pallopartalevä yhden kasvin juurelle ja siitä se alkoi kasvaa kasvissa ja nyt se kasvaa jokapaikassa. Vaikka kuinka hävitän kaikki kasvit missä sitä nään ja otan palaset pohjalta, niin todella nopeasti tulee uutta alkua. Kantoonkin se on nyt tarttunut. Pallona kun ei kasvanut yhtään niin! Vuoden olen jo taistellut tuo partalevän kanssa.
Amos
Senior Member
Senior Member
Viestit: 710
Liittynyt: 01:35, 01.05.2008
Sukupuoli: Mies

Re: Viheliäinen pallopartalevä

Viesti Kirjoittaja Amos »

Taitaa olla toinen partalevälaji?
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1601
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viheliäinen pallopartalevä

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Mulle kävi samanlailla ja se pilasi mun hienon ruohovesiherneen, jonka olin vaivalla saanut kasvamaan ja leviämään.
Pallopartalevänä ostin täältä , tuli kahtena pitkänä liuskana postissa, eikä ikinä "palloontunut".

Tais olla vaan "levää" :) ?
Hermis
Member
Member
Viestit: 384
Liittynyt: 09:56, 21.07.2006
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Viheliäinen pallopartalevä

Viesti Kirjoittaja Hermis »

Levä kun on, niin kyllä se pallopartaleväkin leviää akvassa. Mulla oli ihan sellainen kunnollinen pallon muotoinen pallopartalevä ja sitä levää alkoi ilmestyä muuallekin altaaseen. Lopulta kyllästyin ja möin pallopartalevän pois, mutta tuolla sitä vielä kasvaa siellä täällä.
PiaF
Junior Member
Junior Member
Viestit: 128
Liittynyt: 15:50, 24.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Viheliäinen pallopartalevä

Viesti Kirjoittaja PiaF »

Ja minulla oli pallo joka hajosi isoksi laataksi, jonka toiveikkaana pilkoin, josko siitä olisi tullut monta uutta palloa. Ei tullut, laatan palaset ovat samanlaisia laatanpalasia kuin silloin keväällä kun pallo laataksi levisi. Ja palat lilluvat virtauksen mukana pitkin akvaarion pohjaa, eivätkä edes yritä kiinnittyä mihinkään.
- ja sukat on sillä makkaralla, ja lentää se päivänkakkaralla, ja kylpee yhdeksän pilven alla, ja pupuja sillä on pöydän alla, ja perhonen korvanlehdellä -
try-out
Senior Member
Senior Member
Viestit: 534
Liittynyt: 11:26, 18.10.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Viheliäinen pallopartalevä

Viesti Kirjoittaja try-out »

Juu on se viheliäinen pallo kun ei pysy pallona. Se kun luonnossa pyörii pitkin hiekkapohjaa, jolloin se muotoutuu palloksi. Mutta altaassa jos kököttää paikallaan, ei se mahdottomia aikoja jaksa pallolta näyttää. Aikaa voi pidentää pyörittelemällä ja samalla pallo saa valoa tasaisesti. Paikallaan alapuoli ei saa valoa ja varmasti alkaa rakenne kärsimään.
Amos
Senior Member
Senior Member
Viestit: 710
Liittynyt: 01:35, 01.05.2008
Sukupuoli: Mies

Re: Viheliäinen pallopartalevä

Viesti Kirjoittaja Amos »

Sorry kun epäilin :) . Itselläni ei ole vielä ainakaan levinnyt, vaikka virtausta on liian vähän. Isommasta leikkasin muutaman pienemmän ja ovat pysyneet koossa nyt puoli vuotta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”