Merivesiharrastajia Jyväskylän seudulla?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Merivesiharrastajia Jyväskylän seudulla?
Olen edelleen suunnittelemassa merivesialtaan perustamista ja ajattelin, että olis mukava yrittää verkostoitua... Onko siis täällä Jyvässeudulla ketään suolaveden parissa puuhailevaa?
Re: Merivesiharrastajia Jyväskylän seudulla?
Sama asia on käväissyt minunkin mielessäni
Tänne JKL:ään tulin opiskelemaan ja nyt aion perustaa vähintäänkin nanon... Juuri olen hankkimassa allasta ja muuta sälää
ne tulee kylläkin helsinkiin mutta tännekkin teen pienen
Onko täällä muita joilla on jo harrastus pidemmällä? 

-
- Junior Member
Kovin tuntuvat olevan vähissä merivesiharrastajat Keski-Suomessa... On tämä näköjään tosiaan aikamoinen marginaaliharrastus, tulee varmasti vaatimaan pioneerihenkeä pitää tonninen allas pystyssä täällä - ei kauppoja, ei muita harrastajia...No, onneksi on Internet ja kyllä multa tuota pioneerihenkeäkin löytyy, sen verran innostunut olen asiasta. Ja täytyy tietysti muistaa, ettei pääkaupunkiseudullakaan taida paljon yli sataa kappaletta alan harrastajia löytyä.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kyllähän se toi PK-seutu on melko keskittynyttä, eli siis täälä "periferiassa" ollaan sitten oman onnen nojassa
Ei siis millään pahalla ketään kohtaan, vaan tässä harrastuksessa tää jakautuneisuus näkyy todella konkreettisesti. Käytännössähän se ei tarkota juuri mitään, sillä posti kulkee kun kusti polkee. Ainoa mihin joutuu varautua on se, että kaiken joutuu sitten aina erikseen oikeen todenteolla hakemaan: akvaario, elävä kivi, kalat jne jne. Mutta siis ku toimii fiksusti ja suunnittelee hyvin, niin ei tuu läheskään niin paljoa ajelemista autolla edestakaisin.
Mä hain ekalla reissulla altaan, putkistot ja vaikka mitä oheislaitteita. Sitten tilailin netistä, jolloin tuli melkein kotiovelle. Sitten seuraavalla "Helsingin reissulla" kävin kolmen eri harrastajan luona tutustumassa heidän altaisiinsa ja lisäksi hain 145kg elävää kiveä. Sitten seuraavan käynnin "vältinkin", kun hankin itselleni kuriirin kaloja kuljettamaan.
Eli suunntittelu on kaiken a ja o
(niin ja jos J-kylästä on kulkua tänne päin (S-joki) niin mun allasta saa kyllä tulla katselemaan
)

Mä hain ekalla reissulla altaan, putkistot ja vaikka mitä oheislaitteita. Sitten tilailin netistä, jolloin tuli melkein kotiovelle. Sitten seuraavalla "Helsingin reissulla" kävin kolmen eri harrastajan luona tutustumassa heidän altaisiinsa ja lisäksi hain 145kg elävää kiveä. Sitten seuraavan käynnin "vältinkin", kun hankin itselleni kuriirin kaloja kuljettamaan.
Eli suunntittelu on kaiken a ja o

(niin ja jos J-kylästä on kulkua tänne päin (S-joki) niin mun allasta saa kyllä tulla katselemaan

Olohuoneessa 800:n litran kalakeitto suolan kera.
-
- Junior Member
Niinpä niin, olen samaa mieltä kanssasi tuosta suunnittelusta ja siksi olenkin jo pitkään sitä tehnyt - ja jatkan edelleen. On totta, että netin välityksellä useimmat asiat hoituvat, mutta on tärkeää päästä juttelemaan harrastajien kanssa ihan livenä ja näkemään tankkeja toiminnassa. Olenkin lukenut todella paljon aiheesta kirjoista ja netistä, mutta yhteenkään harrastajaan en ole vielä päässyt tutustumaan - tosin sekin on kyllä kuulunut suunnitelmiini jo pitkään, kunhan nyt sitten ryhdyn käytännön toimiin. Niinpä saatan hyvinkin tässä joskus tarttua ystävälliseen kutsuusi visiitistä, hauska nähdä että tuollaista henkeä löytyy... 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Viesti:
Pioneerihenkeä täällä pohjoisessaki tarvii, harrastajat todella vähissä, saa hurauttaa varmaan sata kilsaa että ensimmäinen meripytty tulee vastaan. Suomi on onneksi pieni maa, tämän ajaa päivässä päästä päähän.
Siltikään en ole yksin harrastamassa, monia merivesi tuttuja löytyy joiden kanssa poristaan puhelimessa useitakin tunteja viikossa. Jyväskylähän on suht keskellä Suomea joten sieltä ei ole pitkä matka mihinkään, tervetuloa vain käväseen täälläkin.
Siltikään en ole yksin harrastamassa, monia merivesi tuttuja löytyy joiden kanssa poristaan puhelimessa useitakin tunteja viikossa. Jyväskylähän on suht keskellä Suomea joten sieltä ei ole pitkä matka mihinkään, tervetuloa vain käväseen täälläkin.
-
- Junior Member
Kiitos vaan, pidetään mielessä. Hauska kuulla että sielläkin suolavettä löytyy... 

Ja Kyllä Ähtäristäkin yksi suolavesipytty löytyy,ja Alavudelta toinen(30km Seinäjoen suuntaan).
-
- Junior Member
Jaa, sinnekö Pohojammaalle päin ne on kaikki täältä karanneet... 

-
- Member
- Viesti:
mitä mitä onko alavuudellaki? 

-
- Senior Member
- Viesti:
Mitä mitä, kuka on Alavudelta?
-
- Member
- Viesti:
"Alavutelainen merivesiharrastaja villitsi Aqua-Webissä" 

No tää ei nyt onnistu yhtään. Kirjoitan ja muka lähetän, mut ei näy viestit ei. Sen siitä saa kun ei hetkeen tänne ole kirjoitellu, nii ei osaa enäävuorila kirjoitti:Olen edelleen suunnittelemassa merivesialtaan perustamista ja ajattelin, että olis mukava yrittää verkostoitua... Onko siis täällä Jyvässeudulla ketään suolaveden parissa puuhailevaa?

Mutta siis täällä on yksi Jkl:n muija joka on perustamassa nanoa. Tuossa jotai kuukausi tai pari takaperin täältä rautalanganvääntöä kaipailin ja sainkin kiitos uutteralle rautalangan vääntäjälle ( jonka nimi on juuri nyt hukassa muistinystyröissä, sorry
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)

Mitä! onko musta tullu kuuluisa
Joo kyllä täällä alavudella taistellaan tuon 200 litraisen purkin kans.

-
- Senior Member
- Viesti:
Totta toki! Oltais tulossa ensi viikonlopuksi Alavudellejuhal kirjoitti:Mitä! onko musta tullu kuuluisaJoo kyllä täällä alavudella taistellaan tuon 200 litraisen purkin kans.

cmmd kirjoitti:Totta toki! Oltais tulossa ensi viikonlopuksi Alavudellejuhal kirjoitti:Mitä! onko musta tullu kuuluisaJoo kyllä täällä alavudella taistellaan tuon 200 litraisen purkin kans.
Vois käydä paikallista julkkista käydä katsomassa, jos vaan mielestäsi altaassasi on jotain katsomisen arvoista
No ei tuos vielä paljo katsomista oo, mutta käymään voi tulla.
-
- Member
- Viesti:
Mäki mäki! Mä ajan Alavuuden läpi pari-kolme kertaa viikossa
Mäki voisin joskus tulla kattomaan sun purkkia 

Kyllä minäkin voisin poiketa,vaikka"kyläkauppa"reissulla..
-
- Senior Member
- Viesti:
Mä oon ensi lauantaina Alavudella niin tungetaan kaikki yhtä aikaa? 

-
- Member
- Viesti:
*reps* Mahtava idea, varsinkin jos mentäis niin ettei ees ilmoitettais mitään
No ei vaites!
Mutta voitais ihan oikeasti mennä käymään, siis jos vaan kyläpaikkaan käy...?
(samalla reissulla vois käydä kattelemassa keskiseltä metsästysasua...)

(samalla reissulla vois käydä kattelemassa keskiseltä metsästysasua...)
Kuka tuo pullat? ei vaan kai tuolta jotai korppua kahvin kans löytyy. Mä oon töis lauantaina, mutta iltapäivästä vois kattoo.
-
- Member
- Viesti:
Okei, eli siis sovittu? Lauantaina iltapäivällä, kello 14.00 vai? Mä voin kyllä tuoda pullaa
Laitahan YV:nä osoite niin alan puhumaan miestä ympäri 
(anteeksi alkuperäiselle viesti aloittajalle "vähän" OT:stä...)

(anteeksi alkuperäiselle viesti aloittajalle "vähän" OT:stä...)