(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
vege
Member
Member

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vege »

Kiitokset kaikille vierailijoille. Kummasti se aina piristää kun saa jutella muiden samanhenkisten ihmisten kanssa :mrgreen: .
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

vege kirjoitti:Kiitokset kaikille vierailijoille. Kummasti se aina piristää kun saa jutella muiden samanhenkisten ihmisten kanssa :mrgreen: .
Samma på svenska.

Pitää joku kerta ottaa ninniw81:n kanssa tuo Miina-kissa kunnon käsittelyyn..pitää kerätä ite rohkeutta siihen mennessä.

...jospa nyt vaikka jatkossa saisi aktivoitua itsensä enemmän tapaamisiin..

---------------------------

Omaa viestiäni en enää saa muokattua, mutta lisättäköön heti tähän perään, että laitoin tuon olohuoneen pitkän akvan alle tuollaisen muovialtaan ja sinne perhospariskunnan, jos ne vaikka kutisi..sitten jos tuo ihme tapahtuisi, niin äidin vintiltä lainaan 100-litran poikaskasvatusakvaario ja hups, kohta on taloudessa 5 akvaariota + muoviboxi.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Kiitos isännälle (ja emännille) ja vierailijoille antoisasta iltapäivästä.
Suurkiitos f_isulle ihanasta perhoparista, kannattaa satsata viljelyyn, kotimaisilla on taatusti kysyntää, kun ovat niin herkkiä ja kaupassa usein jo puolikuolleita.
Kiitos Kaikulle susbwasstankerosta :mrgreen: vai mikä se oli. Rehvataan taas pikapuoliin, minäkin selvisin henkisesti tästä käynnistä, vaikka hetken istuinkin altaiden edessä syyttelemässä niitä ties mistä :twisted:
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Kiitokset minunkin puolestani! Oli mukava päivä!

Tuo oma allas näyttää kyllä aika säälittävältä niiden teidän hienojen altaidenne rinnalla... Minä varmaan pistän tässä jossain välissä kokeilun pystyyn ja yritän saada ne pikkumonniset kutemaan. Syötän ja lihotan niitä vielä ainakin huomiseen. :mrgreen: Ensin pitäisi saada nuo kasvikset pohjaan tuosta pinnalta kellumasta, mutta se on kyllä huomisen projekti.

Paha-Ninni tulee kyllä joku kerta Miina reippaasti rutistamaan. Harjoittelen tuolla meidän Minnillä, että ote pysyy vakaana. :mrgreen:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
vikki80
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Mä olen ihan varma että mun allas on kutistunut tän päivän aikana.

Kiitokset vegelle ja f_isulle. Todella kauniita altaita teillä.
paxy81
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Kiitokset taas kaikille hyvästä seurasta ja pullasta :mrgreen: Sai taas pientä kipinää omaan harrastukseen, jospa sitä saisi jotain tehtyä noille liejupurkeille :roll: Ja jos vege ja f_isu suunnittelee jossain vaiheessa taas tilausta aquaristik.nettiin niin meikäläinenkin vois olla kiinnostunut..
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

No niin, nyt minäkin kykenen masennukseltani tulemaan taas palstalle. Onhan se toki ennenkin ottanut pannuun käydä toisten upeita altaita kuolaamassa, mutta kyllä nyt vedettiin pohjat - olen aivan satavarma, että noita Vegen ja Fis_un altaita on nuohottu kolme viikkoa tauotta ennen meidän tuloa - olihan ne siis NIIN UPEITA! Kiitokset, että pääsimme ilman pääsymaksua ihailemaan niitä.
Kyllä meinasi itku päästä, kun kotiin tuli ja näki omat viidakkohässäkkänsä. Ei muuta kuin kaikki ulos ja karsintaa raskaalla kädellä - joskus kun on aikaa. Paljon tuli virikkeitä ja ideoita - nehän ei maksa vielä mitään, mutta toteuttaminen alkaa vihlaista lompsasta. Kiitokset vielä Ninnillekin pakasteiden raahaamisesta ja Kaikulle kyydistä ja juttuseurasta! Seuraava uhri saa ilmoittautua, kai me kerran ennen joulua vielä ehditään treffata? Minä varaan isännöintivuoron sitten vasta joulun jälkeen, jos sais siihen mennessä altaansa tyydyttävään kuntoon (alkaa kuumeisesti raaputtaa hankintalistaa...)

t. Tuula
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Liityn joukon jatkoksi (mitenniin hidas hämäläinen [;)] ) kiittelemään isäntiä & emäntiä ja muuta seuruetta! Kivaa oli taas kerran jutustella akvaarioasioista. Kalat arvostivat kovasti pakasteartemiaa, kiitos Ninni! Tiikerilumme (kiitos f_isu) jäi vielä eilen etsimään paikkaansa, vaatii jonkilaisen "operaation", että saan sen johonkin mahtumaan... Ja kyllä niitä roduttomia sukarapusia oli vaan edelleen ihan vilisemällä. Joten jos joku niitä vielä uskaltaa haluta (allablazellahan oli kyllä näppärä konsti liikojen varalle... :twisted: ) niin seuraavilla rehveillä niitä taas on saatavilla...

Tämän reissun jälkeen rima nousi sen verran korkealle, että meille ei taida päästä ainakaan vielä tämän vuoden puolella... :roll: Ensin täytyy tämä nykyinen purkki saada kuntoon ja sitten rupean tosissaan hommaamaan uutta allasta. Eli hyvällä tuurilla ensi vuoden puolella voisi sitten olla jo jotain katsomistakin meillä. Jäämme odottelemaan veronpalautuksia :mrgreen:

Mielenkiinnolla odottelen, kenen luo seuraavaksi suunnistetaan.
Be merrier with a terrier!
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Kiitos hillittömistä kehuista.. :D
DJmohican
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja DJmohican »

MOI KAIKKI !!!

olen uusi täällä mutta on ollut akvaarioita yli 25 vuotta jo asu itse pietarsaaressa ja olis kiva tulla mukaan joskus kun te tavatte !!! terv.Frank B :P
7800L (koi lamikko) 1400L (kulmaprojekti) 840L (tanganjika) 450L (malawi) 660L (jack dempsey) 120L (tetra) 64L (rapu)
paxy81
Junior Member
Junior Member

Tervetuloa joukkoon! Aina mukavempi kun on enempi väkeä ja uusia ajatuksia/ideoita mitä toisille jakaa!

Onko ketään innokasta ottamaan väkeä kotiinsa vielä ennen joulua? Olisi nääs mukava rehvata kun ei ole pitkään aikaan tullut nähtyä ketään, varsinkin kun jäi se edellinen reissu väliin.. Minäkin taidan listata itseni siihen porukkaan joka voi sitten ensi vuoden puolella emännöidä, sitten olen toivottavasti saanut jo useamman altaan toimivaksi muuton jäljiltä.. Pitäisi varmaan käydä ninninkin luona joku päivä tässä mulkoilemassa, oikein hävettää kun ei ole ollut yhteyksissä kehenkään [:I]
vege
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vege »

DJmohican kirjoitti:MOI KAIKKI !!!

olen uusi täällä mutta on ollut akvaarioita yli 25 vuotta jo asu itse pietarsaaressa ja olis kiva tulla mukaan joskus kun te tavatte !!! terv.Frank B :P
Tervetuloa joukkoon tummaan :D . Katsellaan nyt kuka seuraavan tapaamisen haluaa järjestää, niin mun kyydissä kyllä pääsee. Ja meille voi tulla melkein milloin vain katselemaan altaita ja rupattelemaan niitä näitä. Niin ja kiitos kehuista, onhan se mukava kuulla että altaat miellytti.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Meikäläisen levälaarioissa ei ole kyllä näkemistä, kun vertaa teidän hienoihin altaisiin. :roll: Mukava olis kuitenkin treffata vielä ennen joulua.

Meilläkin alkaa olla muuttohässäkät edessä, joten liityn minäkin siihen ensi vuoden kerhoon. Omakotitalossa on hitusen enemmän neliöitä kuin tässä kaksiossa, jossa kolme nopeinta mahtuu istumaan. :mrgreen:
paxy81
Junior Member
Junior Member

Ajattelin tehdä viikon kuluttua vähän tilausta ainakin akvaarioon.fi ja ehkäpä myös coralreef. Eli jos kiinnostaa kaustislaiset ja veteliläiset tilata jotain ja jakaa postareita niin yhteyksiä meikäläiseen. Minä katson vikki ensi viikon alussa mikä on rahatilanne ( voipi olla kehno kunhan tekee tilaukset noihin ensin) ja pitää sitten katsoa se nl-aquan tilaus, siellä olis kyllä muutama mielenkiintoinen tapaus..hmm.. ja sitten me oltiin allablazen kanssa tekemässä myös pakasteruoka tilausta tässä joskus tulevaisuudessa niin siihenkin pääsee mukaan jos kiinnostaapi..
vikki80
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Hienosti pyyhkii. Perhostyttö teki itsarin hyppäämällä altaan taakse, joten jos perhos harrastaja haluaa ylimääräisen ukon hoiviinsa ilmoittautukoon. ____ että harmittaa, oli eka kala joka mulla hypännyt altaasta.

Meinasin ehdottaa, että meillekin saa tulla kahvittelemaan, jos vaan sais jotain kaloja tonne purkkiin kateltavaksi.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Mua vois kiinnostaa ainakin akvaarioon.fi tilaus.

Kurja juttu tuo vikkin perhonen. :( Minä tiirasin noita omia perhosiani nyt suurennuslasin kanssa ja tulin siihen tulokseen, että meillä on neljä urosta ja mahdollisesti yksi tyttö. Ja minä kun kuvittelin ostaneeni Ruotsista kaksi tyttöä! En kyllä itse vaivautunut tarkistamaan pussia, mutta myyjälle sanoin selkeästi vieläpä kahdella kielellä, että kumpaa sukupuolta sieltä olisi tarkoitus haavia sen komean uroksen kaveriksi. [}:)] Alunperin oli tarkoitus ostaa kolme tyttöä, mutta kun se yksi uros oli niiiiiin komea... Pitää ilmeisesti sittenkin alkaa hankalaksi asiakkaaksi ja pyytää haavimaan aina tietty kala, niin voi sitten syyttää vain itseään. Pitää vissiin jostain katsella noille vielä tyttöjä kaveriksi. Ajattelin kokeilla pitää noita parvena tuossa 317-litraisessa. Näyttää niillä vähän nokkapokkaa olevan, mutta kun väkeä on useampi, niin menee töytäisyt aika tasan ainakin vielä toistaiseksi.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Pikkumonniset mulskahtivat kylmävesikylpyyn muoviboksiin. ;) Saas nähdä mitä tulee, vai tuleeko yhtään mitään.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja allablaze »

ninniw81 kirjoitti:Pikkumonniset mulskahtivat kylmävesikylpyyn muoviboksiin. ;) Saas nähdä mitä tulee, vai tuleeko yhtään mitään.
Sinunhan piti odottaa, että ne kasvavat ensin aikuiseksi !!
Ja mitä tuohon rapuongelman tehokkaaseen ratkaisuun tulee, ei pliis puhuta siitä julkisesti, sillä minut luultavasti lynkattais ja bannattais loppuelämäksi täällä aqua-webissä :mrgreen: [:I]
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Sinunhan piti odottaa, että ne kasvavat ensin aikuiseksi !!
No kun ne on mamman vauvoja. *lässyttää* :mrgreen: Näyttää ne kyllä säälittäviltä sinteiltä tuola muovipurkissakin. Sukaravutkin on isompia. :roll: Kaksi varmaa naarasta on joukossa, näyttävät lähinnä pullistuneilta pallokaloilta. Loput lienee poikia.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Heissan ja tervetuloa kaikki uudet sankoin joukoin mukaan tapaamisiin höpöttämään akvaarioista!
Minä haaveilen perhosia tuohon keskikokoiseen altaaseen kunnollisen järjestelyremontin jälkeen, joten pidä Vikki vaan siellä se äijä niin minä otan sen jossain välissä.
IIK löysin eilen isosta paljusta rusomonnisen poikasen - vain yksi, mutta selkeästi sentin mittainen rusomonninen - oi tätä äidin autuutta!!! En elätellyt edes toiveita että noiden lenkkimakkara-levisten sakissa voisi joku pieni päästä sikiämään. Lehtikaloillakin on kutu vahdittavana. Tällaisista tapauksista sitä saa taas virtaa harrastukseen. Kenelle tullaan seuraavaksi?
DJmohican
Starting Member
Starting Member

APUA !!! ei kai joku olis ylimäärästä kasvia joka ne voi lahjoittaa minulle ? mun sebra cikliidit on tällä hetkellä noin 200 kpl poikasia ja ne ovat tuhoutaneet kaikki mun kasvit :twisted: terv. Frank B Pietarsaari
7800L (koi lamikko) 1400L (kulmaprojekti) 840L (tanganjika) 450L (malawi) 660L (jack dempsey) 120L (tetra) 64L (rapu)
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Kannattaa tulla noihin meidän tapaamisiin. Niissä pistetään aina ylijäämäkasvit jakoon. ;)
DJmohican
Starting Member
Starting Member

okei se kuulosta hyvältä...odotan innolla että pääsen katsomaan muiden akvaariot ja saada uudet ideoita omaan.
Mari77
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Mari77 »

Kiitos meidänkin puolesta tapaamisesta... onkohan mulla hitaan piuhat kun nyt vasta kerkeän kirjoittelemaan. Kaikki altaat olivat edelleen yhtä ihania kun viimeeksikin. Meillä haaveillaan kovasti isommasta altaasta.. ehkä joskus [;)]
Kirsikkabarbit ovat kotiutuneet hienosti. Ne on hyvin kasvatettu kun ovat varmasti ruoka-aikaan paikalla. Ahnaita pikku kavereita.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Kirsikkabarbit on yhtä ahneita ku entinen omistajansa. :mrgreen: Meillä ne oli kyllä jatkuvasti esillä kerjäämässä ruokaa. Oikeastaan ne vain söi ja kuti, söi ja kuti... :roll: Jos altaassa on tiheitä pöhikköjä, niin en ihmettele lainkaan, vaikka huomaisit joku päivä, että ovat lisineet. Kolme niistä oli minun omakasvatteja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”