(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset
Valvoja: Moderaattorit
Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset
Kiitokset kaikille vierailijoille. Kummasti se aina piristää kun saa jutella muiden samanhenkisten ihmisten kanssa
.

Samma på svenska.vege kirjoitti:Kiitokset kaikille vierailijoille. Kummasti se aina piristää kun saa jutella muiden samanhenkisten ihmisten kanssa.
Pitää joku kerta ottaa ninniw81:n kanssa tuo Miina-kissa kunnon käsittelyyn..pitää kerätä ite rohkeutta siihen mennessä.
...jospa nyt vaikka jatkossa saisi aktivoitua itsensä enemmän tapaamisiin..
---------------------------
Omaa viestiäni en enää saa muokattua, mutta lisättäköön heti tähän perään, että laitoin tuon olohuoneen pitkän akvan alle tuollaisen muovialtaan ja sinne perhospariskunnan, jos ne vaikka kutisi..sitten jos tuo ihme tapahtuisi, niin äidin vintiltä lainaan 100-litran poikaskasvatusakvaario ja hups, kohta on taloudessa 5 akvaariota + muoviboxi.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Kiitos isännälle (ja emännille) ja vierailijoille antoisasta iltapäivästä.
Suurkiitos f_isulle ihanasta perhoparista, kannattaa satsata viljelyyn, kotimaisilla on taatusti kysyntää, kun ovat niin herkkiä ja kaupassa usein jo puolikuolleita.
Kiitos Kaikulle susbwasstankerosta
vai mikä se oli. Rehvataan taas pikapuoliin, minäkin selvisin henkisesti tästä käynnistä, vaikka hetken istuinkin altaiden edessä syyttelemässä niitä ties mistä 
Suurkiitos f_isulle ihanasta perhoparista, kannattaa satsata viljelyyn, kotimaisilla on taatusti kysyntää, kun ovat niin herkkiä ja kaupassa usein jo puolikuolleita.
Kiitos Kaikulle susbwasstankerosta

Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Kiitokset minunkin puolestani! Oli mukava päivä!
Tuo oma allas näyttää kyllä aika säälittävältä niiden teidän hienojen altaidenne rinnalla... Minä varmaan pistän tässä jossain välissä kokeilun pystyyn ja yritän saada ne pikkumonniset kutemaan. Syötän ja lihotan niitä vielä ainakin huomiseen.
Ensin pitäisi saada nuo kasvikset pohjaan tuosta pinnalta kellumasta, mutta se on kyllä huomisen projekti.
Paha-Ninni tulee kyllä joku kerta Miina reippaasti rutistamaan. Harjoittelen tuolla meidän Minnillä, että ote pysyy vakaana.
Tuo oma allas näyttää kyllä aika säälittävältä niiden teidän hienojen altaidenne rinnalla... Minä varmaan pistän tässä jossain välissä kokeilun pystyyn ja yritän saada ne pikkumonniset kutemaan. Syötän ja lihotan niitä vielä ainakin huomiseen.

Paha-Ninni tulee kyllä joku kerta Miina reippaasti rutistamaan. Harjoittelen tuolla meidän Minnillä, että ote pysyy vakaana.

En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Mä olen ihan varma että mun allas on kutistunut tän päivän aikana.
Kiitokset vegelle ja f_isulle. Todella kauniita altaita teillä.
Kiitokset vegelle ja f_isulle. Todella kauniita altaita teillä.
-
- Junior Member
Kiitokset taas kaikille hyvästä seurasta ja pullasta
Sai taas pientä kipinää omaan harrastukseen, jospa sitä saisi jotain tehtyä noille liejupurkeille
Ja jos vege ja f_isu suunnittelee jossain vaiheessa taas tilausta aquaristik.nettiin niin meikäläinenkin vois olla kiinnostunut..

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
No niin, nyt minäkin kykenen masennukseltani tulemaan taas palstalle. Onhan se toki ennenkin ottanut pannuun käydä toisten upeita altaita kuolaamassa, mutta kyllä nyt vedettiin pohjat - olen aivan satavarma, että noita Vegen ja Fis_un altaita on nuohottu kolme viikkoa tauotta ennen meidän tuloa - olihan ne siis NIIN UPEITA! Kiitokset, että pääsimme ilman pääsymaksua ihailemaan niitä.
Kyllä meinasi itku päästä, kun kotiin tuli ja näki omat viidakkohässäkkänsä. Ei muuta kuin kaikki ulos ja karsintaa raskaalla kädellä - joskus kun on aikaa. Paljon tuli virikkeitä ja ideoita - nehän ei maksa vielä mitään, mutta toteuttaminen alkaa vihlaista lompsasta. Kiitokset vielä Ninnillekin pakasteiden raahaamisesta ja Kaikulle kyydistä ja juttuseurasta! Seuraava uhri saa ilmoittautua, kai me kerran ennen joulua vielä ehditään treffata? Minä varaan isännöintivuoron sitten vasta joulun jälkeen, jos sais siihen mennessä altaansa tyydyttävään kuntoon (alkaa kuumeisesti raaputtaa hankintalistaa...)
t. Tuula
Kyllä meinasi itku päästä, kun kotiin tuli ja näki omat viidakkohässäkkänsä. Ei muuta kuin kaikki ulos ja karsintaa raskaalla kädellä - joskus kun on aikaa. Paljon tuli virikkeitä ja ideoita - nehän ei maksa vielä mitään, mutta toteuttaminen alkaa vihlaista lompsasta. Kiitokset vielä Ninnillekin pakasteiden raahaamisesta ja Kaikulle kyydistä ja juttuseurasta! Seuraava uhri saa ilmoittautua, kai me kerran ennen joulua vielä ehditään treffata? Minä varaan isännöintivuoron sitten vasta joulun jälkeen, jos sais siihen mennessä altaansa tyydyttävään kuntoon (alkaa kuumeisesti raaputtaa hankintalistaa...)
t. Tuula
Liityn joukon jatkoksi (mitenniin hidas hämäläinen
) kiittelemään isäntiä & emäntiä ja muuta seuruetta! Kivaa oli taas kerran jutustella akvaarioasioista. Kalat arvostivat kovasti pakasteartemiaa, kiitos Ninni! Tiikerilumme (kiitos f_isu) jäi vielä eilen etsimään paikkaansa, vaatii jonkilaisen "operaation", että saan sen johonkin mahtumaan... Ja kyllä niitä roduttomia sukarapusia oli vaan edelleen ihan vilisemällä. Joten jos joku niitä vielä uskaltaa haluta (allablazellahan oli kyllä näppärä konsti liikojen varalle...
) niin seuraavilla rehveillä niitä taas on saatavilla...
Tämän reissun jälkeen rima nousi sen verran korkealle, että meille ei taida päästä ainakaan vielä tämän vuoden puolella...
Ensin täytyy tämä nykyinen purkki saada kuntoon ja sitten rupean tosissaan hommaamaan uutta allasta. Eli hyvällä tuurilla ensi vuoden puolella voisi sitten olla jo jotain katsomistakin meillä. Jäämme odottelemaan veronpalautuksia
Mielenkiinnolla odottelen, kenen luo seuraavaksi suunnistetaan.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Tämän reissun jälkeen rima nousi sen verran korkealle, että meille ei taida päästä ainakaan vielä tämän vuoden puolella...

Mielenkiinnolla odottelen, kenen luo seuraavaksi suunnistetaan.
Be merrier with a terrier!
Kiitos hillittömistä kehuista.. 

-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
MOI KAIKKI !!!
olen uusi täällä mutta on ollut akvaarioita yli 25 vuotta jo asu itse pietarsaaressa ja olis kiva tulla mukaan joskus kun te tavatte !!! terv.Frank B
olen uusi täällä mutta on ollut akvaarioita yli 25 vuotta jo asu itse pietarsaaressa ja olis kiva tulla mukaan joskus kun te tavatte !!! terv.Frank B

7800L (koi lamikko) 1400L (kulmaprojekti) 840L (tanganjika) 450L (malawi) 660L (jack dempsey) 120L (tetra) 64L (rapu)
-
- Junior Member
Tervetuloa joukkoon! Aina mukavempi kun on enempi väkeä ja uusia ajatuksia/ideoita mitä toisille jakaa!
Onko ketään innokasta ottamaan väkeä kotiinsa vielä ennen joulua? Olisi nääs mukava rehvata kun ei ole pitkään aikaan tullut nähtyä ketään, varsinkin kun jäi se edellinen reissu väliin.. Minäkin taidan listata itseni siihen porukkaan joka voi sitten ensi vuoden puolella emännöidä, sitten olen toivottavasti saanut jo useamman altaan toimivaksi muuton jäljiltä.. Pitäisi varmaan käydä ninninkin luona joku päivä tässä mulkoilemassa, oikein hävettää kun ei ole ollut yhteyksissä kehenkään![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Onko ketään innokasta ottamaan väkeä kotiinsa vielä ennen joulua? Olisi nääs mukava rehvata kun ei ole pitkään aikaan tullut nähtyä ketään, varsinkin kun jäi se edellinen reissu väliin.. Minäkin taidan listata itseni siihen porukkaan joka voi sitten ensi vuoden puolella emännöidä, sitten olen toivottavasti saanut jo useamman altaan toimivaksi muuton jäljiltä.. Pitäisi varmaan käydä ninninkin luona joku päivä tässä mulkoilemassa, oikein hävettää kun ei ole ollut yhteyksissä kehenkään
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tervetuloa joukkoon tummaanDJmohican kirjoitti:MOI KAIKKI !!!

Meikäläisen levälaarioissa ei ole kyllä näkemistä, kun vertaa teidän hienoihin altaisiin.
Mukava olis kuitenkin treffata vielä ennen joulua.
Meilläkin alkaa olla muuttohässäkät edessä, joten liityn minäkin siihen ensi vuoden kerhoon. Omakotitalossa on hitusen enemmän neliöitä kuin tässä kaksiossa, jossa kolme nopeinta mahtuu istumaan.

Meilläkin alkaa olla muuttohässäkät edessä, joten liityn minäkin siihen ensi vuoden kerhoon. Omakotitalossa on hitusen enemmän neliöitä kuin tässä kaksiossa, jossa kolme nopeinta mahtuu istumaan.

-
- Junior Member
Ajattelin tehdä viikon kuluttua vähän tilausta ainakin akvaarioon.fi ja ehkäpä myös coralreef. Eli jos kiinnostaa kaustislaiset ja veteliläiset tilata jotain ja jakaa postareita niin yhteyksiä meikäläiseen. Minä katson vikki ensi viikon alussa mikä on rahatilanne ( voipi olla kehno kunhan tekee tilaukset noihin ensin) ja pitää sitten katsoa se nl-aquan tilaus, siellä olis kyllä muutama mielenkiintoinen tapaus..hmm.. ja sitten me oltiin allablazen kanssa tekemässä myös pakasteruoka tilausta tässä joskus tulevaisuudessa niin siihenkin pääsee mukaan jos kiinnostaapi..
Hienosti pyyhkii. Perhostyttö teki itsarin hyppäämällä altaan taakse, joten jos perhos harrastaja haluaa ylimääräisen ukon hoiviinsa ilmoittautukoon. ____ että harmittaa, oli eka kala joka mulla hypännyt altaasta.
Meinasin ehdottaa, että meillekin saa tulla kahvittelemaan, jos vaan sais jotain kaloja tonne purkkiin kateltavaksi.
Meinasin ehdottaa, että meillekin saa tulla kahvittelemaan, jos vaan sais jotain kaloja tonne purkkiin kateltavaksi.
Mua vois kiinnostaa ainakin akvaarioon.fi tilaus.
Kurja juttu tuo vikkin perhonen.
Minä tiirasin noita omia perhosiani nyt suurennuslasin kanssa ja tulin siihen tulokseen, että meillä on neljä urosta ja mahdollisesti yksi tyttö. Ja minä kun kuvittelin ostaneeni Ruotsista kaksi tyttöä! En kyllä itse vaivautunut tarkistamaan pussia, mutta myyjälle sanoin selkeästi vieläpä kahdella kielellä, että kumpaa sukupuolta sieltä olisi tarkoitus haavia sen komean uroksen kaveriksi.
Alunperin oli tarkoitus ostaa kolme tyttöä, mutta kun se yksi uros oli niiiiiin komea... Pitää ilmeisesti sittenkin alkaa hankalaksi asiakkaaksi ja pyytää haavimaan aina tietty kala, niin voi sitten syyttää vain itseään. Pitää vissiin jostain katsella noille vielä tyttöjä kaveriksi. Ajattelin kokeilla pitää noita parvena tuossa 317-litraisessa. Näyttää niillä vähän nokkapokkaa olevan, mutta kun väkeä on useampi, niin menee töytäisyt aika tasan ainakin vielä toistaiseksi.
Kurja juttu tuo vikkin perhonen.

![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Pikkumonniset mulskahtivat kylmävesikylpyyn muoviboksiin.
Saas nähdä mitä tulee, vai tuleeko yhtään mitään.

-
- Advanced Member
Sinunhan piti odottaa, että ne kasvavat ensin aikuiseksi !!ninniw81 kirjoitti:Pikkumonniset mulskahtivat kylmävesikylpyyn muoviboksiin.Saas nähdä mitä tulee, vai tuleeko yhtään mitään.
Ja mitä tuohon rapuongelman tehokkaaseen ratkaisuun tulee, ei pliis puhuta siitä julkisesti, sillä minut luultavasti lynkattais ja bannattais loppuelämäksi täällä aqua-webissä

![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
No kun ne on mamman vauvoja. *lässyttää*Sinunhan piti odottaa, että ne kasvavat ensin aikuiseksi !!

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Heissan ja tervetuloa kaikki uudet sankoin joukoin mukaan tapaamisiin höpöttämään akvaarioista!
Minä haaveilen perhosia tuohon keskikokoiseen altaaseen kunnollisen järjestelyremontin jälkeen, joten pidä Vikki vaan siellä se äijä niin minä otan sen jossain välissä.
IIK löysin eilen isosta paljusta rusomonnisen poikasen - vain yksi, mutta selkeästi sentin mittainen rusomonninen - oi tätä äidin autuutta!!! En elätellyt edes toiveita että noiden lenkkimakkara-levisten sakissa voisi joku pieni päästä sikiämään. Lehtikaloillakin on kutu vahdittavana. Tällaisista tapauksista sitä saa taas virtaa harrastukseen. Kenelle tullaan seuraavaksi?
Minä haaveilen perhosia tuohon keskikokoiseen altaaseen kunnollisen järjestelyremontin jälkeen, joten pidä Vikki vaan siellä se äijä niin minä otan sen jossain välissä.
IIK löysin eilen isosta paljusta rusomonnisen poikasen - vain yksi, mutta selkeästi sentin mittainen rusomonninen - oi tätä äidin autuutta!!! En elätellyt edes toiveita että noiden lenkkimakkara-levisten sakissa voisi joku pieni päästä sikiämään. Lehtikaloillakin on kutu vahdittavana. Tällaisista tapauksista sitä saa taas virtaa harrastukseen. Kenelle tullaan seuraavaksi?
-
- Starting Member
APUA !!! ei kai joku olis ylimäärästä kasvia joka ne voi lahjoittaa minulle ? mun sebra cikliidit on tällä hetkellä noin 200 kpl poikasia ja ne ovat tuhoutaneet kaikki mun kasvit
terv. Frank B Pietarsaari

7800L (koi lamikko) 1400L (kulmaprojekti) 840L (tanganjika) 450L (malawi) 660L (jack dempsey) 120L (tetra) 64L (rapu)
Kannattaa tulla noihin meidän tapaamisiin. Niissä pistetään aina ylijäämäkasvit jakoon. 

-
- Starting Member
okei se kuulosta hyvältä...odotan innolla että pääsen katsomaan muiden akvaariot ja saada uudet ideoita omaan.
Kiitos meidänkin puolesta tapaamisesta... onkohan mulla hitaan piuhat kun nyt vasta kerkeän kirjoittelemaan. Kaikki altaat olivat edelleen yhtä ihania kun viimeeksikin. Meillä haaveillaan kovasti isommasta altaasta.. ehkä joskus
Kirsikkabarbit ovat kotiutuneet hienosti. Ne on hyvin kasvatettu kun ovat varmasti ruoka-aikaan paikalla. Ahnaita pikku kavereita.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kirsikkabarbit ovat kotiutuneet hienosti. Ne on hyvin kasvatettu kun ovat varmasti ruoka-aikaan paikalla. Ahnaita pikku kavereita.
Kirsikkabarbit on yhtä ahneita ku entinen omistajansa.
Meillä ne oli kyllä jatkuvasti esillä kerjäämässä ruokaa. Oikeastaan ne vain söi ja kuti, söi ja kuti...
Jos altaassa on tiheitä pöhikköjä, niin en ihmettele lainkaan, vaikka huomaisit joku päivä, että ovat lisineet. Kolme niistä oli minun omakasvatteja.