Vedenparannusaine ja sukaravut
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Vedenparannusaine ja sukaravut
Käytättekö jotain vedenparannusainetta sukarapualtaassa? Minkälaista annosta ja mitä? Olen nyt tullut siihen tulokseen, että alettuani käyttää Seachem Prime vedenparannusainetta, sukarapuja alkoi kuolla tasaisen tappavaan tahtiin. Tätä on nyt tapahtunut n. 2 kuukautta. Tajusin asian nyt vasta, kun aloin lukea akvaariopäiväkirjaani. Kuolemat alkoivat aineen käyttöönottamisen jälkeen. Akvaarion hoitorutiinit eivät ole muuttuneet eikä mikään muukaan.
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Re: Vedenparannusaine ja sukaravut
Minä käytän samaa ja ravut lisääntyvät ja voivat hyvin. Mehiläissukarapuja ovat. Annostelen max 1 ml vedenvaihdon yhteydessä viikottain. Rapulan koko 40 L. En oikeen jaksa uskoa että tuo on syynä sinulla.
Mutta kokeile paluuta entiseen aineeseen ja kerro miten kävi?
Mutta kokeile paluuta entiseen aineeseen ja kerro miten kävi?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Minulla kahdessa altaassa rapuja, mehiläissukia ja kirsikkasukia. Seachem Prime ollut käytössä jo pitkään, yhtään rapua ei ole kuollut. Annostelen ohjeen mukaan. En usko sen olevan syyllinen kuolemiin.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
www.ciklidistit.fi
Minulta löytyy kirsikkasukarapuja sekä käytän samaa Seachemin vedenparannusainetta ja rapuset ovat ihan reippaita.. En tiedä sitten voiko esim. liika-annostus olla haitaksi?
-
- Advanced Member
No, mitään muuta ei ole muuttunut tuolla. Joku selittämätön ilmiö on sitten varmaan tappanut rapuni.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Sama aine täälläkin käytössä, eikä sukarapuihin vaikuta, tai no ainakaan vaikuttanut, meillä kun kävi vähän huonosti altaitten elävien kanssa tuossa ihan muusta syystä kesällä.
Oletko milloin viimeksi hankkinut ns. uutta verta joukkoon? Itse ainakin jossain vaiheessa huomasin kannana olemaan pienenemään päin ja hankittuania erinnäiset uudet yksilöt milloin mistäkin, kannat suorastaan räjähtivät käsiin.
Oletko seurannut vesiarvoja? Tehän muutittekin? Alkoiko kannan pieneneminen ennen vai jälkeen muuton? Onko sulla edelleen rapula erikseen? Koko ja annosmäärä jonka olet laittanut?
Oletko milloin viimeksi hankkinut ns. uutta verta joukkoon? Itse ainakin jossain vaiheessa huomasin kannana olemaan pienenemään päin ja hankittuania erinnäiset uudet yksilöt milloin mistäkin, kannat suorastaan räjähtivät käsiin.
Oletko seurannut vesiarvoja? Tehän muutittekin? Alkoiko kannan pieneneminen ennen vai jälkeen muuton? Onko sulla edelleen rapula erikseen? Koko ja annosmäärä jonka olet laittanut?
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
-
- Advanced Member
Olen hankkinut uusia rapuja kesän ja syksyn aikana --> kuolivat. Seuraan vesiarvoja viikoittain, joskus päivittäin --> ei muutoksia. Muutimme kyllä elokuussa 2007 ja rapukuolemat alkoivat syyskuussa 2008, joten en kyllä mitenkään saa muuttoa syyksi. Akvaario on 63 litrainen ja siellä on neontetroja ja nuolimonneja. Vedenparannusainetta laitan 1 ml vedenvaihdon yhteydessä.
-
- Advanced Member
Lopetin kyseisen vedenparannusaineen käytön rapulassa ja siirryin takaisin AquaSafeen. Olen jo uskaltanut ottaa lisää rapujakin ja kaikki menee hyvin. Tulisukaravut kantavat munia eikä ole mitään ongelmia. En todellakaan tiedä mistä tämä kaikki johtui, mutta en ota enää riskiä vaan käytän tuttua vedenparannusainetta.