Minkälaista kalastoa ehdotatte?
Valvoja: Moderaattorit
Minkälaista kalastoa ehdotatte?
Mulla siis 128l erkkeri akva olohuoneessa.
Sielä tällä hetkellä Kardinaalikaloja 5-7kpl
Platyja 3 omaa kasvattia aika pieniä vielä.
Kaks naaras millistä.
5 täplämonnista ja 1 verkkonuoliainen.
Oon miettiny sateenkaarikala pariskuntaa mut en tiä sopiiko tänne... tai jotain kääpiörihmakalaa tms...
ehdotuksia mitä vois laittaa. Ku käyn akva kaupassa niin tuntuu et vaihtoehtoja on niin paljon.
lämpö 24
sisäsuodatin sera
ja pohjalla englannin jokisoraa.
kiitti vinkeistä...
Sielä tällä hetkellä Kardinaalikaloja 5-7kpl
Platyja 3 omaa kasvattia aika pieniä vielä.
Kaks naaras millistä.
5 täplämonnista ja 1 verkkonuoliainen.
Oon miettiny sateenkaarikala pariskuntaa mut en tiä sopiiko tänne... tai jotain kääpiörihmakalaa tms...
ehdotuksia mitä vois laittaa. Ku käyn akva kaupassa niin tuntuu et vaihtoehtoja on niin paljon.
lämpö 24
sisäsuodatin sera
ja pohjalla englannin jokisoraa.
kiitti vinkeistä...
Elämä on...
Re: Minkälaista kalastoa ehdotatte?
ihan ekaks tarkastasin tuon nykysen kalaston vaatimukset. Eivät taida oikeen sopia yhteen (millikset ja platyt kovaan veteen ja platyja enemmän kun 3)
ahistaa ko ei oo mitää onkelmia
-
Sindi
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Platyt sekä millikset vaati hiukan kovempaa vettä, kuin täplämonniset taikka kardinaalitetrat. Tetroja tietysti voisi olla hiukan enemmän
Sekä monnisiakin![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sekä monnisiakin
Jekolla näytti olevan (ainakin ap. tekstin mukaan) kardinaalikaloja eikä kardinaalitetroja ja kardinaalikalat menevät muun kalaston vaatimuksiin.Sindi kirjoitti:Platyt sekä millikset vaati hiukan kovempaa vettä, kuin täplämonniset taikka kardinaalitetrat. Tetroja tietysti voisi olla hiukan enemmän![]()
Sekä monnisiakin
Tuon verkkonuoliaisen voisit myydä tai lahjoittaa uuteen kotiin, altaasi on sille liian pieni.
Mitkä vesiarvot sinulla jeko on? Lähinnä pH ja GH kiinnostaisivat.
joo Kardinaalikaloja ovat.
ph 6,8
KH3d
GH 3d
ainakin pitäs gh:ta nostaa mut aina sais olla lisäilees mömmöjä... mitähän muuta tähän auttais et ei tarttis koko ajan pelata purkkien kanssa.
Nyt mulla seran KH/ph plussaa.
Nyt just vesi vaihdettu et kraanasta tulee lähes tällästä. Vedenparannus aineen vaan oon lisänny.
Millään en malttais luopua platyista...
Mulla kyl toinenki akva (100l) jossa milliksiä...platyja... mustamolleja ja pohjalla parttis, kääpiömonnisia ja pikkumnnisia ja yks lahjotuksena saatu nuoli imumonni?! en oo nimestä ihan varma.
Näitä ku sais jotenki järkeistettyä... ainaki naaras milliksistä haluisin eroon...etteivät kovaa lisäänny...
Mten voi yhdistellä...
ph 6,8
KH3d
GH 3d
ainakin pitäs gh:ta nostaa mut aina sais olla lisäilees mömmöjä... mitähän muuta tähän auttais et ei tarttis koko ajan pelata purkkien kanssa.
Nyt mulla seran KH/ph plussaa.
Nyt just vesi vaihdettu et kraanasta tulee lähes tällästä. Vedenparannus aineen vaan oon lisänny.
Millään en malttais luopua platyista...
Mulla kyl toinenki akva (100l) jossa milliksiä...platyja... mustamolleja ja pohjalla parttis, kääpiömonnisia ja pikkumnnisia ja yks lahjotuksena saatu nuoli imumonni?! en oo nimestä ihan varma.
Näitä ku sais jotenki järkeistettyä... ainaki naaras milliksistä haluisin eroon...etteivät kovaa lisäänny...
Mten voi yhdistellä...
Elämä on...
Kipsillä nostat tuota GH:ta (10 vois olla aika hyvä kompromissi). Kerran kun opit paljonko kipsiä pitää lisätä, niin ei siinä ihmeempiä läträämisiä tarvita. Testaa ensin ämpäriveteen ja nosta se pikkuhiljaa.
Naarasmiljoonakalat viet eläinkauppaan ja pidät ukot vain itselläsi.
Naarasmiljoonakalat viet eläinkauppaan ja pidät ukot vain itselläsi.
-
Sindi
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
jeko kirjoitti:Kardinaalikaloja
Osaan lukea.com
Erehtyminen on inhimillistä.fiSindi kirjoitti:Osaan lukea.comjeko kirjoitti:Kardinaalikaloja
mistä kipsiä ja mitä tuo 10 tarkoittaa fisu?
miten ämpäriin testataan?
oon ihan umpio näissä asioissa
miten ämpäriin testataan?
oon ihan umpio näissä asioissa
Elämä on...
Kipsiä vaikka täältä. Helppo ja nopea tilata. Tilaat vaikka nyt viikonloppuna, saat viimeistään maanantaina sähköpostia sieltä. Laittavat laskun sähköpostiin jos valitsit niin ja kun maksat sen heti ja laitat kuitin heidän ohjeittensa mukaisesti sähköpostilla, lähtee paketti jo maanantaina ja on sinulla jo tiistaina tai viimeistään keskiviikkona.
Nyt sulla oli GH 3, nosta se 10een. Sanotaan, että 1tl kipsiä per 100 litraa vettä nostaa GH:ta yhdellä asteella, mutta kokeile ensin. Ja älä hujauta kerralla veden GH:ta kymppiin, vaan pikkuhiljaa.
Nyt sulla oli GH 3, nosta se 10een. Sanotaan, että 1tl kipsiä per 100 litraa vettä nostaa GH:ta yhdellä asteella, mutta kokeile ensin. Ja älä hujauta kerralla veden GH:ta kymppiin, vaan pikkuhiljaa.