(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset
Valvoja: Moderaattorit
Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset
Onko kuparitetrat olleet niitten kirsikkabarbien kanssa yhdessä, tulleet toimeen? Onko niitä paljon? Olisin ollut kiinnostunut niistä.
Kupareille on ilmeisestikin uusi koti jo tiedossa, mutta mustatetrat ja kirsikkabarbit on toistaiseksi "vapailla vesillä".
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Mustatetrat taitaa olla liian isoja meille ja niitä kirsikkabarbeja olis tulossa ne 4 naarasta ja 2 urosta.. enempi voi olla liikaa meidän vaatimattomaan 60 litraiseen altaaseen.
Mustatetratkin saavat uuden kodin. Kirsikkabarbit vielä jäljellä.
Täältä Sievistä kans ilmoittaudutaan. Kaks akvaa löytyy täältäkin ja innokkaita harrastajia tai ehkäpä vielä alottelijoita.
Tervetuloa joukkoon! Me ollaan tällä porukalla säännöllisen epäsäännöllisesti treffailtu jonkun harrastajan kotona ja pällistelty altaita. Samalla ovat vaihtuneet kasvit ja kalat sekä tietysti kokemukset.
Juu, meillä on vielä aikalailla opettelu asteella tämä homma ja lajien opettelua pitkälle kasvien ja kalojen osalta. Emännän kanssa hörähdettiin tähän kun oltiin työkaverilla istumassa iltaa niin kauppasivat 40 litrasta muutamalla kympillä tekniikan kanssa joka oli ollut pitkään tyhjillään niin ei mennyt kauaa kun se vaihtu 65 litraseen ja siitä muutama kuukausi eteenpäin niin tuli toinen allas joka on 180 litranen. Nyt alkaa vasta olemaan välttämätön välineistö kasassa, tietämystä jonkin verran sekä tuo kemikaalipuoli hallussa. Kärkkäisellä ylivieskassa on kohtalainen valikoima kemikaaleja akvaan ja sieltä ollaan suurin osa ostettu.
Erityistä kiitosta joutuu antamaan eräälle Vaasalaiselle aktiiviselle aqua veppiläiselle jolla on ollut hermoja opastaa, neuvoa sekä antaa joitakin ylimääräisiä yksilöitä meille. Rahaa on ihan kivasti palanut aloitukseen mutta nyt alkaa pääsemään halvalla. Onneksi vesi sisältyy vuokraan.
Erityistä kiitosta joutuu antamaan eräälle Vaasalaiselle aktiiviselle aqua veppiläiselle jolla on ollut hermoja opastaa, neuvoa sekä antaa joitakin ylimääräisiä yksilöitä meille. Rahaa on ihan kivasti palanut aloitukseen mutta nyt alkaa pääsemään halvalla. Onneksi vesi sisältyy vuokraan.

Tervetuloa minunkin puolesta.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Minulla olisi vielä muutama nuori juonnetatia vailla kotia. Oikein sympaattisia kavereita 140l --> altaaseen. Nämä saisi ihan hymyä vastaan 

Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
No voisin majoittaa ne meille, kun niille toisille tuli pipi. Tuutko sun tapaamiseen? Me ollaan tulossa, fisut voisi siellä vaihtaa koti osoitetta?ninniw81 kirjoitti:Mustatetratkin saavat uuden kodin. Kirsikkabarbit vielä jäljellä.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
Näyttää pahasti siltä, että en pääsekään tulemaan toisen "tärkeämmän" juhlan takia.
Yritetään käydä toiste niitä luonnonkiekkoja katsomassa..
Ja jos joku on innostunut kiekkojen hankkimisesta, niin minulla on kohta luovutusikäisiä
poikasia. Tosin vain 12 kappaletta, joista jätän itselle 2-3 kpl.
Yritetään käydä toiste niitä luonnonkiekkoja katsomassa..
Ja jos joku on innostunut kiekkojen hankkimisesta, niin minulla on kohta luovutusikäisiä
poikasia. Tosin vain 12 kappaletta, joista jätän itselle 2-3 kpl.
Tulossa olen edelleen ja tuo klo 14 kuulostaa hyvälle. Mun kalenterin mukaan kesäaika päättyy sunnuntaina, joten täytyy koittaa olla tarkkana kellon kanssa...
Voin koittaa ottaa taas jotain harvenusjätettä mukaan, kipataan roskiin ne mitä ei kukaan tarvitse. Ja näissä rehuissa on sitten se kotilo- / limaska- / sukaraputartunnan riski...
Niin ja mulle saa laittaa ajo-ohjeen, kun missasin sen edellisen (vai edelliset?) Pietarsaaren reissut. Kokkolasta pääsee mun kyytiin, jos joku on sieltä tulossa.

Niin ja mulle saa laittaa ajo-ohjeen, kun missasin sen edellisen (vai edelliset?) Pietarsaaren reissut. Kokkolasta pääsee mun kyytiin, jos joku on sieltä tulossa.
Be merrier with a terrier!
Vegelle olen jo ilmoittautunut, mutta ilmoittaudutaan nyt vielä tännekin, eli sunnuntaina olen tulossa tapaamiseen.
Viimeeksi, kun oli tapaaminen Pietarsaaressa, tehtiin "pietarsaarikierros", eli käytiin katselemassa myös minun altaani. Jos näyttää, että porukka jaksaa ja ehtii, niin näitä saa nytkin tulla katselemaan - ovat muuttuneet hieman viimekertaisesta.
Teen altaiden viikkoputsailut huomenna/lauantaina ja otan ylimääräisiä rehuja sitten mukaan vegelle, saapi siellä sitten valita haluamiaan, sikälimikäli jotain haluaa ottaa.
Viimeeksi, kun oli tapaaminen Pietarsaaressa, tehtiin "pietarsaarikierros", eli käytiin katselemassa myös minun altaani. Jos näyttää, että porukka jaksaa ja ehtii, niin näitä saa nytkin tulla katselemaan - ovat muuttuneet hieman viimekertaisesta.
Teen altaiden viikkoputsailut huomenna/lauantaina ja otan ylimääräisiä rehuja sitten mukaan vegelle, saapi siellä sitten valita haluamiaan, sikälimikäli jotain haluaa ottaa.
-
- Junior Member
Minäkin pääsen tällä kertaa mukaan ja klo 14 on oikein sopiva. Yritän katsella jotain rehuja tuotavaksi kun olen ollut aina enempi ryöstölinjalla itse.. Eipä tuolla nyt kauheasti ole muuta kuin karvalehteä ja konnanputkea ja niitäkin laitoin vasta ämpärillisen roskiin.. Mutta koitetaan kaivaa jotain..
Jos on jollakulla tarvetta niin löytyy mm. pikkuakvoja 9 litrainen, taitaa olla vielä yksi 20 litrainen ja sitten 60 litrainen. Suodattimia Fluval 1+ ja 2+ sisäsuodattimet. Elektroninen pH-mittari kynämallinen kalibrointinesteineen. Rikkihappoa löytyy jos jollakulla tarvetta. Pillisuodattimia SeraL60 2 kpl. Tetran Betta hiutaleruokaa on pakastimessa avaamattomia purkkeja ja tänä vuonna ostettuja 2 kpl (omat kalani kaikki nyrkkiä isompia joten hieman liian hienoa ruokaa heille). 9 kg akvaariohiekkaa, vaaleanruskeaa ja noin 1mm läpimitaltaan aivan pyöreitä palluroita. Aqualogin Discus & scalare-kirja. Kaikenlaista turhaa tavaraa jota olisi kiva saada pois jaloista ennen tulevaa muuttoa..
Jos on jollakulla tarvetta niin löytyy mm. pikkuakvoja 9 litrainen, taitaa olla vielä yksi 20 litrainen ja sitten 60 litrainen. Suodattimia Fluval 1+ ja 2+ sisäsuodattimet. Elektroninen pH-mittari kynämallinen kalibrointinesteineen. Rikkihappoa löytyy jos jollakulla tarvetta. Pillisuodattimia SeraL60 2 kpl. Tetran Betta hiutaleruokaa on pakastimessa avaamattomia purkkeja ja tänä vuonna ostettuja 2 kpl (omat kalani kaikki nyrkkiä isompia joten hieman liian hienoa ruokaa heille). 9 kg akvaariohiekkaa, vaaleanruskeaa ja noin 1mm läpimitaltaan aivan pyöreitä palluroita. Aqualogin Discus & scalare-kirja. Kaikenlaista turhaa tavaraa jota olisi kiva saada pois jaloista ennen tulevaa muuttoa..
Jos joltakin löytyy nurkista ylimääräisiä kantoja joilla olisi pituutta 30-40cm ja jotka saisi näppärästi pysty asentoon niin mielellään ostaisin muutaman kannon tuonne kiekkoaltaan luolasto rakennelmaan 

-
- Advanced Member
Paxy, laita mulle yks pillisuodin sivuun!
Mites tuo ruokintapuoli, väännetäänkö jotain kahvin/teen/mehun kanssa?
Mites tuo ruokintapuoli, väännetäänkö jotain kahvin/teen/mehun kanssa?
Tuleeko kaustiselta muita kyytille kuin ninni.
Mä ainakin aion leipasta jotain, yleisön vastustuksesta huolimatta.
Mä ainakin aion leipasta jotain, yleisön vastustuksesta huolimatta.
-
- Advanced Member
Myö tullaan paxyn kanssa omilla kyyteillä, kun jos saan taas ottaa juniorin mukaan....
Se 14 on hyvä aika. Ei tartte ohjeita, muistan kait miten perille pääsee.. ja jos eksyn voi aina soittaa Vikille..
Mä voin tuoda ne kirsikkabarbit Mari77:lle, jos ne vain kelpaa.
Minä hyppään Vikkin kyytiin ja jos tuo isäntä on innokkaana, niin sekin voi lähteä. Sitä ei voi etukäteen ennustaa.
------------------------
Meillä isäntä sain niin pimeän idean, että lähdetään tänään ajamaan kohti pohjoista. Lähdetään kuulemma Ikeaan.
Jos mies ehdottaa jotain tuollaista, niin sinne siis... Tuo on vähintäänkin arvaamaton yksilö, mutta veikkaan, että ehditään sunnuntaiksi takaisin. Olen Vikkiin yhteyksissä, jos tuo saa matkalla uusia päähänpistoja...
Minä hyppään Vikkin kyytiin ja jos tuo isäntä on innokkaana, niin sekin voi lähteä. Sitä ei voi etukäteen ennustaa.

------------------------
Meillä isäntä sain niin pimeän idean, että lähdetään tänään ajamaan kohti pohjoista. Lähdetään kuulemma Ikeaan.

Jos jotain syömistä tekisi mukaan niin onko toivomuksia, suolaista vai makeaa?
Be merrier with a terrier!
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Jos tosiaan ehditte takaisin ja sattuu kylmälaukku mukaan niin mielelläni vastaanottaisin siitä saman pihapiirin Ikano-husetin Djurmagasinetista Räkmixiä, Daphniaa ja mustia surviaisia pari laattaa kutakin...jos nyt siis sattuu semmoinen fiilis olemaan sielläpäin pyöriessä. Itse olen sinne pääsemässä vasta kuukauden päästä ja nälkä ehtii tulla ennen sitä.ninniw81 kirjoitti:Lähdetään kuulemma Ikeaan.
Minä otan kylmälaukun mukaan. Tarkotus olis ainakin ehtiä takaisin sunnuntaiksi. Ja vaikka ei ehditäkään, niin säännöllisesti me sielä Kalajoen suunnassa käydään... Ens viikollakin on vähintään Himangalle asti kulkua.
Elikoitakin voin tuoda. Kuulin huhupuhetta, että eilen olis tullu kalalähetystä noille kulmille.
Elikoitakin voin tuoda. Kuulin huhupuhetta, että eilen olis tullu kalalähetystä noille kulmille.
Joo kirsikkabarbit kelpaa kyllä. Näkevät sitten sunnuntaina uuden kotinsa.
Onko kenelläkään ylimääräisiä ottoja eli nuolimonneja, jos on niin saapi tuoda huomenna Vegelle. Sovitaan vaikka YV:llä, millä hinnalla nuolimonnit vaihtavat omistajaa.