Liekkisuu syö seeprakalaparven

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Koopa
Starting Member
Starting Member

Liekkisuu syö seeprakalaparven

Viesti Kirjoittaja Koopa »

Tällainen ongelma olis että tankkiin on vasta laitettu 25 kappaleen seeprakalaparvi. Hetkessä kaloja on kadonnut kymmenkunta ja liekkisuu on saatu kiinni itse teossa. Onko kellään kokemusta siitä, voiko seeprakaloja pitää täysikasvuisina liekkisuiden/samankokoisten affenoiden kanssa? Olen kuullut siitä, että ahvenet herkuttelevat tetroilla ja muilla pikkukaloilla, mutta olin silti hieman yllättynyt. Onko toivoa säästää seeproja siirtämällä ne hetkeksi kasvamaan toiseen pönttöön vai onko kokeilu tuhoon tuomittu?

Jos seeprat ovat liian herkullisia liekkisuille, onko muita parviehdotuksia ja myönteisiä kokemuksia yhteiselosta?

Tankki on 240-litrainen eikä siellä pitäisi olla mitään sopimattomia lajeja. Liekkisuu käyttäytyy huonosti rouvaansa kohtaan, mutta antaa esim. lehtikalojen olla rauhassa ja reviirinahina parin kyhmyotsan kanssa näyttää normaalilta ahvenuholta. Harmittaa, kun yleensä hyvän palvelun akvaarioliikkeessä varoituksetta myytiin kerralla noin iso parvi seeproja, jotka joutuivatkin teuraaksi :(
317 l ja 240 l. Ikisuosikkeina kirjoahvenia, seassa mitä soppaan vaan sopii.
Koopa
Starting Member
Starting Member

Re: Liekkisuu syö seeprakalaparven

Viesti Kirjoittaja Koopa »

Heh heh,

Pitääpäs tässä vielä lisätä että sieltä "hyvän palvelun akvaarioliikkeestä" bongattiin tämä harmitteluni täällä ja soitettiin, että tuohan tänne ne loput seeprat niin vaihdetaan. Pitääpä siis valita sanansa tarkoin ;) Mutta vakavasti ottaen, jos nyt joku liikkeen tunnisti horinastani niin lisättäköön, että luotan kyllä täysin heidän ammattitaitoonsa.

Vaikka edelleen sitä mieltä, että varoituksen sana olis voinut olla paikallaan. Ehkäpä tässä tapauksessa mun oletettiin tietävän, että ahvenet voi tehdä mitä vaan :D
317 l ja 240 l. Ikisuosikkeina kirjoahvenia, seassa mitä soppaan vaan sopii.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”