Paras konsti pyydystää ylimääräiset asukit ulkosuodattimesta
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Paras konsti pyydystää ylimääräiset asukit ulkosuodattimesta
Niin, otsikossa se jo tulikin.
Mulla oli ainakin kolme (ja toivottavasti vain kolme) pientä sukarapua ulkosuodattimen pohjalla. Purin sen osiin ja tunnin pyydystelin niitä. Onko helpompi tapa? Vai miten toimitte? Uskaltaako luottaa että tulevat veden mukana kun avaa hanan?
Ja kuinka kauan elelevät siellä turvassa? Suodatinta kun ei muuten olisi tarvinnut putsata vielä kuukausiin...
Mulla oli ainakin kolme (ja toivottavasti vain kolme) pientä sukarapua ulkosuodattimen pohjalla. Purin sen osiin ja tunnin pyydystelin niitä. Onko helpompi tapa? Vai miten toimitte? Uskaltaako luottaa että tulevat veden mukana kun avaa hanan?
Ja kuinka kauan elelevät siellä turvassa? Suodatinta kun ei muuten olisi tarvinnut putsata vielä kuukausiin...
Kukin taaplaa tyylillään
Re: Paras konsti pyydystää ylimääräiset asukit ulkosuodattimesta
Millainen ulkosuodatin sinulla on? Itse olisin vain sulkenut hanat, kärrännyt pöntön kylppäriin, irroittanut korin ja sisäkorin ja sieltä sitten kipannut veden varovasti tiheäsilmäisen haavin läpi. 

-
- Junior Member
Eheim 2215, ei mitään sisäkoreja, vaan makaronit, levyt ja herneet niin hyvinensä siellä...
Kukin taaplaa tyylillään
Aijaa, se muuttaakin tilannetta kummasti.
Miten ihmeessä onnistuit rapuset sieltä sitten seulomaan?

-
- Junior Member
Sillä mä kysyinkin viisaammilta
Siellä pohjalla on onneksi sellainen levy joka pitää yläosan kurissa eli rapusilla oli siellä hieman tilaa olla, mutta kaiken sisällön kauhoin varovasti pois ja viimeisen rapusen kaadoin loppusisältöineen ämpäriin jotta olisi helpompi saada kiinni. Sen takia mulla tunti menikin ja tuli hiki...

Siellä pohjalla on onneksi sellainen levy joka pitää yläosan kurissa eli rapusilla oli siellä hieman tilaa olla, mutta kaiken sisällön kauhoin varovasti pois ja viimeisen rapusen kaadoin loppusisältöineen ämpäriin jotta olisi helpompi saada kiinni. Sen takia mulla tunti menikin ja tuli hiki...
Kukin taaplaa tyylillään
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Kyllähän ne rapuset siellä suodattimen alaosassa pitkäänkin pärjäilee, viimeksi kun itse putsasin samaista suodatinta, sieltä löytyi parisenttinen helmimonnisen poikanen, joka oli ihan hyvässä kuosissa, eli luulisin että siellä pikku rapusillekin ruokaa riittää.
Mutta helpoin konsti on estää rapujen meno suodattimeen tykkänään, eli virität suodattimen imuputken ritilän päälle sukkahousuista suojuksen, jottei ravut imeydy suodattimeen.

"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
-
- Junior Member
Niinhän se sitten pitää, mieluusti vain olisin jättänyt tuon keinon ihan vihoviimeiseksi. Se nylon vaan jotenkin tuntuu niin "luonnottomalta" materiaalilta.
Kukin taaplaa tyylillään
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Siis täh? Ei kait se muovinen imuputki siellä akvaariossa ole sen luonnollisempi?Kirsikkatetra kirjoitti:Niinhän se sitten pitää, mieluusti vain olisin jättänyt tuon keinon ihan vihoviimeiseksi. Se nylon vaan jotenkin tuntuu niin "luonnottomalta" materiaalilta.

Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Mulla on kokemusta ravuista sisäsuodattimessa. Suodatinta putsatessani kopistin törkyjä lavuaariin ja erehdyin luulemaan, että sinne päätyneet kaksi kirsikkasukarapua ovat vainaita. Pyyhkäisin niitä jo paperilla heittääkseni ne pönttöön, jolloin havaitsin liikettä. Ravut eivät näköjään olleet millänsäkään kovakouraisesta käsittelystä, vaan lähtivät kiireesti liikkeelle takaisin akvaarioon päästyään, ja laskujeni mukaan ne ovat edelleen hengissä. Hento ulkonäkö siis pettää.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Mulla oli eilen sama meininki. Piru vie oli menny samanmoiseen ulkosuodattimeen käärmekala ja pari keisaritetraa. Kyllä sitä ei voi ku ihmetellä, kuin tollo sitä voi olla! Miksi en laittanu sitä suojaa. Blääh! No käärmekala ei ollut moksiskaan suodattimessa olosta, mutta keisarit otti nokkiinsa. Toinen oli jo kuollut (varmaan käärmekala oli mielissään, ku sai evästä. Toinen oli vielä illalla hengissä, mutta aamulla oli kuollut tonne altaaseen.
Itse kiikutin paniikissa koko höskän putkineen päivineen kylppäriin ja mätin kaikki sisukset ämpäriin ja kippasin kalat pohjalta toiseen ämpäriin. Oli mahtavaa haavia niitä sieltä kuravedestä.
Opin kyllä tästä kantapään kautta! Harmi vaan että en etukäteen tajunnut, että ne mahtuu siitä putkesta, vaikka se on aika ohut. Harmittaa!![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Itse kiikutin paniikissa koko höskän putkineen päivineen kylppäriin ja mätin kaikki sisukset ämpäriin ja kippasin kalat pohjalta toiseen ämpäriin. Oli mahtavaa haavia niitä sieltä kuravedestä.
Opin kyllä tästä kantapään kautta! Harmi vaan että en etukäteen tajunnut, että ne mahtuu siitä putkesta, vaikka se on aika ohut. Harmittaa!
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä