Kutu/karanteeniakvaariosta

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
quethania
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Kutu/karanteeniakvaariosta

Viesti Kirjoittaja quethania »

On alkanut ihmetyttää asia jos toinenkin, mutta...
Kertokaa nyt hyvänen aika mulle, miksi uuden akvaarion perustamisessa pitää tarkkailla vesiarvoja ja jos vaikka mitä, mutta sit tuo kutu/karanteeniakvarion perustaminen... Onko senkin perustaminen yhtä työlästä, vai pykätäänkö se pystyyn ihan tuosta vaan???
Voipi olla, että olen ymmärtänyt asiat pahasti väärin, mutta kun tuntuu vaan siltä, että pieneen tankkiin vettä pohjalle ja kalat sinne kutemaan (siis kärjistetysti näin). Kertokaa nyt hyvät ihmiset, miten se oikeasti menee! Pitääkö kutuakva perustaa? Siis tsekata vesiarvot jne. Ja miten sit se karanteeeniallas? Olen ymmärtänyt, että jos jotain tapahtuu, niin se tulee äkkiä. Ei siinä ole aikaa montaa viikkoa odottaa vesiarvojen vakiintumista. Onko teillä valmiina akvaariot akuutteja tapahtumia varten, vai miten toimitte?
Aakkosjärjestyksessä: Ahneet ensin!
Kultu
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Kutu/karanteeniakvaariosta

Viesti Kirjoittaja Kultu »

Ihan samaa minäkin olen ihmetellyt.
AnniM
Senior Member
Senior Member

Re: Kutu/karanteeniakvaariosta

Viesti Kirjoittaja AnniM »

No minä olen ainakin kutuakvaarioihin ottanut osan vedestä vanhasta akvasta, kasveja, jotain sisustaa, mahdollisesti kypsyttänyt suodattimenkin siellä valmiiksi. Sitten vaan heittää ne kutuakvaan ja kala perässä. Kyllä siitä parille kalalle bakteerikantaa riittää. Lisäksi kun poikaset kasvaa niitä ruokitaan niin runsaasti että vettäkin tulee vaihdettua parin päivän välein -ei pitoisuudet kovin kovaksi kasva. Karanteenialtaan kanssa varmaan sama juttu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”