Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
EDIT by millia: muutettu loput kuvat linkeiksi, latasi niin ¤#%¤ kauan.
Valvoja: Moderaattorit
Minä olen ihan väärä ihminen kertomaan näistä mitään, mutta antennimonneihin ja tarkemmin niiden alaheimoon Pimelodinae nämä kuuluvat. Kun tuota tieteellistä nimeä hämmentää vielä Pimelodellalla saa aikaiseksi melkoisen määrän vaihtoehtoja mikä laji kyseessä on ja vielä enemmän suomenkielisiä nimiä. Omat kokemukset rajoittuvat siihen että arkoja ovat ainakin ensin alkuun, kuten plekot. En ole nähnyt niiden syövän mitään, mutta ilmeisesti granulaatit mitä olen antanut ovat ainakin pitäneet ne hengissä. Luultavasti liikuskelevat enemmän öisin ja olenkin koittanut kasvatella pintakasvillisuutta altaaseen. Hagenin valokannesta muuten ei voi poistaa toista putkea tai sytytintä että altaasta saisi hämärämmän.bj kirjoitti:Kertoilkaas joku, mitäs kaloja nämä pimelot on? Monneja nähtävästi, mut mihkä lahkoon tai skaalaan kuuluvat, vai mikäsenytoli, vai ovatko jonkun serkkuja. Mulle nämä on ihan outoja. Sen verran Thompsonin linkistä ymmärsin, että Etelä-Amerikasta on kotoisin. Entäs minkä kokoisia näitä on? Mitä syövät ja ovatko ympäristölleen ystävällisiä.