Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan, pelkään että allas menee lattiasta läpi.
Talo vm. -78, lattiat teräsbetonia (kuulemma), allaskokonaisuudella painoa vesineen hiekkoineen jalustoineen(lecaharkot) n. 550,-600kg.
Joka ainoa ihminen jonka kanssa olen asiasta jutellut on yrittänyt vakuutella että kyllä se lattia kestää, mm. isännöitsijä. En vain usko. Ei mun tuurilla

Allas on keskellä huoneistoa, ei kantavien seinien vieressä. Seinän vieressä toki, muttei ole kantava, vaan joku vaneriviritys josta varmaan heittäisi tennispallonkin läpi...
Pelkään nyt tuota aluetta sikana, ja kierrän sen mahdollisimman kaukaa etten toisi lisäpainoa lattiaan, joka kieltämättä jokseenkin vaikeuttaa altaan huoltotoimenpiteitä, heh.
Olen koko yön säpsähtänyt joka ainoaa ääntä ja rasahdusta, joita riittää koska huushollissa häärää kaksi kissaa. Pelkään oikeasti että löydän altaan pesutuvasta joku kaunis päivä (juu, onneksi alhaalla ei asu ketään).
Olen kontannut vatupassin kanssa koko eilisen illan ja mittaillut että onko lattia kenties painunut kuopalle altaan painosta tai jtn (juu'u, hyvä minä, betoni varmaan joustaa noin)

Mietin myös sitä että miten ajan kanssa, heikkeneekö lattia tai jotain? Entä jos altaan vieressä hyppää, räsähtääkö alakertaan? Jos menee lattiasta läpi, sortuuko koko talo?
Siis tää on ihan tajutonta. Mistä hitosta kehittelen näitä ajatuksia. Sanokaa nyt joku ettei lattia kestä niin puran tuon hökötyksen välitön. Joku saa tästä nyt viikon parhaat naurut ja aamukahvit väärään kurkkuun, mutta ei se mitään, ihan naurettavia(ko?) ajatuksia mun päässä pyörii, mutten silti voi sille mitään että pelottaa oikiasti

Olen lukenut aikaisemmat lattiankestävyystopicit läpi, mutta silti...