Kasvisruoat?
Valvoja: Moderaattorit
Kasvisruoat?
Mulla pohjalla kaks partista ja monnisia.Oon ruokkinut aiemmin vain monni"tabuilla",nyt kiinnostaisi mitä kasviksia noille voi antaa.Oon lukenut ainakin kesäkurpitsasta ja kurkusta.Käytännössä miten?Keitetäänkö?Kuoritaanko?Minkä kokoisia paloja?Tippuuko ne pohjalle?Pitäskö noi kasvikset olla pääruoka ja tabut vaan lisänä vai päinvastoin?Laiskistuuko noi pohjakalat levänsyöjinä ja putsareina,jos niitä ruokkii esim.kerran päivässä?Kiitos neuvoista ja vinkeistä jo etukäteen 

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Kasvisruoat?
Monniset tuskin imuttelevat kasviksia, mutta partikset pitävät niistä.
Tarjoa kurkkua, kesäkurpitsaa, herneitä, pakastekatkaravutkin voisi kelvata. Itse tarjoilen kaikki tuoreeltaan, kuorineen(pesu tietysti ennen tarjoilua), paitsi mikrotan katkaravut ja herneet(nämä kuorin), jotta uppoavat. Kesäkurpitsan ja kurkun tökkään "kurkkutelineeseen" eli vaikkapa lusikan varteen ja viskaan veteen, säilyvät paremmin vedessä, kun niitä ei keitä. Näitä em. riittää sentin siivu, herneitä ja katkarapuja muutamia, laita illalla altaaseen ja jos ei ole kelvanneet niin kerää aamulla pois.
Meillä on lähes joka päivä kasviksia tarjolla(toki paljon enemmän syöjiäkin..) ja tabletteja lisänä, katkarapua vaikkapa kerran viikkoon.
Tarjoa kurkkua, kesäkurpitsaa, herneitä, pakastekatkaravutkin voisi kelvata. Itse tarjoilen kaikki tuoreeltaan, kuorineen(pesu tietysti ennen tarjoilua), paitsi mikrotan katkaravut ja herneet(nämä kuorin), jotta uppoavat. Kesäkurpitsan ja kurkun tökkään "kurkkutelineeseen" eli vaikkapa lusikan varteen ja viskaan veteen, säilyvät paremmin vedessä, kun niitä ei keitä. Näitä em. riittää sentin siivu, herneitä ja katkarapuja muutamia, laita illalla altaaseen ja jos ei ole kelvanneet niin kerää aamulla pois.

Meillä on lähes joka päivä kasviksia tarjolla(toki paljon enemmän syöjiäkin..) ja tabletteja lisänä, katkarapua vaikkapa kerran viikkoon.
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: --
- Sukupuoli: N/A
Re: Kasvisruoat?
itse laitan kesäkurpitsaa tykkäävät todella syövät sitä kuin viimeistä päivääVesiEläin kirjoitti:Monniset tuskin imuttelevat kasviksia, mutta partikset pitävät niistä.

Edit: jatketaan ruokakeskustelua jossain vanhassa haulla löytyvässä. -> hakusanaksi: ruok*, sitten rajaus monnit ja nuoliaiset osioon sekä koskemaan vain otsikkoa, tuloksena kahdeksan sivullista keskusteluja. Lukko.
-Ylläpito
240l
hesan akva keskus
hesan akva keskus