Jalusta edullisesti?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tepi82
Junior Member
Junior Member

Jalusta edullisesti?

Viesti Kirjoittaja tepi82 »

Otin tuossa selvää parista paikasta mitä maksaisi alumiiniputkijalusta. Hinnat olivat n.71-133e :?

Edullisin oli tuo Akvaariopiste turussa. Tekevät myös kaapistoja. Onko kellään kokemuksia tämän liikkeen tuotteista?

Niin ja 100x40 kokoiselle altaalle etsiskellään.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Kaikista edullisimmin jalustan saa aikaiseksi, kun marssii ostamaan liimapuulevyä ja ruuveja. Siitä sitten saha kauniiseen käteen, jos ei sirkkeliä omista (itseasiassa olen saanut levyni myös oikeisiin mittoihin sirkkelöitynä :mrgreen: , kiitokset vaan Palvelumakasiiniin) ja akkuporakoneen käyttöharjoitukset voi alkaa. Hiekkapaperilla ku sitkeästi hinkaa, niin kyllä ne reunat tasottuu... Pintakäsitellä voi sitten just sen väriseksi ku haluaa, mutta käsittelemättäpä nuo omat kötykset on ainakin jääneet, kun on ollu muka niin kiire saada aina allas pystyyn. Omasta mielestäni se puinen on paremman näköinen kuin metallinen, mutta makunsa siis kullakin.

Liimalevystä olen itse kaksi jalustaa kyhännyt ja molemmat on pystyssä pysyneet ja tehtävänsä hoitaneet. (Siitäkin huolimatta, että siihen toiseen taisin itse tehdä sen liimalevynkin...) Nykyisen altaan alla on kertopuusta tehty pöytä, joten sekin käy materiaaliksi. Nyt olen työmaalla jo jemmannut sopivia levyn palasia, joista voin kyhätä seuraavan kyhäelmäni... :roll:

Kestääkö muuten melamiini altaan alla, jos siinä on pinta kunnossa? Tiedän kyllä miten sille käy, kun se kastuu.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Eipäs, vaan halvimmalla jalustan saa ostamalla muutaman lecaharkon rautakaupasta ja siihen vaan joku puulevy päälle ja styroksia altaan alle.

Mutta alumiiniputkijalustat on kalliita, siksipä onkin kummallista kun ihmiset eivät tunnu ymmärtävän että käytetty akvaario jossa on valmiiksi hyvä jalusta on oikeasti rahan arvoista. (Huomasin tämän kun olen yrittänyt myydä kaksi ja puoli vuotta vanhaa hienoa kokolasiallasta pelkän jalustan materiaalikulujen hinnalla, mutta eipä mene kaupaksi. Jääköön sitten kotiin odottelemaan kun ei ilmaiseksikaan viitsi antaa.)
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Santler
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Santler »

Jos kuitenkin haluat alumiinisen tai rautaisen jalustan, niin käänny paikkakuntasi Ammattikoulun puoleen.
He tekevät varmasti sellaisen kuin haluat (Piirrä vaikka paperille :P), kunhan kerrot mitä sen pitäisi kestää / mihin tarkoitukseen se tulee.
Ja varmasti halvemmalla mitä kaupasta saat!
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Ollut yhdessä altaassa lekaharkko-jalusta ja oli hieno sekä edullinen
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Lekaharkoille ääni täältäkin. Verhoilemalla saat juuri sisustukseen sopivan.

Alumiinijalusta on minun mielestäni ruma, ja itselläni sellainen on kahdessa akvassa - tosin toinen on verhoiltu piiloon.

Tässä kuvia 540-litraisen jalustasta:
Ennen: http://kuvablogi.com/nayta/231020/
Jälkeen: http://kuvablogi.com/nayta/248488/
Tuon altaan pohja on 150*60 ja siinä on 10 harkkoa.
Idefix
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Idefix »

Tässä on edullinen jalusta. http://irc-galleria.net/view.php?nick=A ... d=39893254 . Tarvikkeet löytyy kaikilta kotoa. :mrgreen: Kuvassa on ehkä vähän jopa huumoria mukana, mutta näyttää toimivan.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Samalla rahalla ku ostaa pienen harkkojalustan verhoiluvärkit, niin ostaa kyllä kokopuisen jalustankin tekemiseen tarvittavat romut. Isot altaat on tietysti asia erikseen.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Idefix kirjoitti:Tässä on edullinen jalusta. http://irc-galleria.net/view.php?nick=A ... d=39893254 . Tarvikkeet löytyy kaikilta kotoa. :mrgreen: Kuvassa on ehkä vähän jopa huumoria mukana, mutta näyttää toimivan.
Saanen huomauttaa että tuossa on 30 l muovinen faunaboksi kyseessä :mrgreen: . Tuo ämpäriviritys kyllä toimii hienosti pikkiriikkisten altaiden alla, kestävä ja ennenkaikkea halpa. Ruma kuin mikä ja jatkuva kiistelynaihe puolison kanssa tosin... :roll:
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Adrianna kirjoitti:
Idefix kirjoitti:Tässä on edullinen jalusta. http://irc-galleria.net/view.php?nick=A ... d=39893254 . Tarvikkeet löytyy kaikilta kotoa. :mrgreen: Kuvassa on ehkä vähän jopa huumoria mukana, mutta näyttää toimivan.
Saanen huomauttaa että tuossa on 30 l muovinen faunaboksi kyseessä :mrgreen: . Tuo ämpäriviritys kyllä toimii hienosti pikkiriikkisten altaiden alla, kestävä ja ennenkaikkea halpa. Ruma kuin mikä ja jatkuva kiistelynaihe puolison kanssa tosin... :roll:
Jos puolisolla on jotakin valittamista niin puoliso on hyvä ja hankkii enemmän silmää hivelevän jalustaratkaisun :mrgreen:
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

ninniw81 kirjoitti:Samalla rahalla ku ostaa pienen harkkojalustan verhoiluvärkit, niin ostaa kyllä kokopuisen jalustankin tekemiseen tarvittavat romut. Isot altaat on tietysti asia erikseen.
Nuo meidän ison jalustan värkit maksoivat:

laminaatti, paketissa 2 m2: 15,80€
nurkkalista: n. 6€ (pituus taisi olla 3m)
(liimaa/silikoonia/liimamassaa tai sikaflexiä kiinnitykseen)
messinkiruuveja
tepi82
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tepi82 »

Juu no itse olen myös sitä mieltä että se alumiinijalusta pelkästään on ruma. Ja jos sellainen tulis hankittua niin kyllä siihen levyt pitäis ympärille laittaa.

Soitinkin tänään yhteen amikseen puupuolelle ja kyselin oisko he kyhänny mulle soppelia kaappia. Toimitusajasta ei oikein saanut selkoa, kysyttiin vaan että miten ois kesä 8O tänks but nou tänks!
Kyllä tässä sen verran kiire alkaa oleen saada allasta pystyyn :mrgreen:

Tuo itse pöydän väsääminen "vois"ehkä onnistuakki. Jos pinna kestää! Siinä on vaan se ongelma kun haluaisin mielellään ovellisen kaapiston. No niitä ovia en ainakaan ala ite kyhäämään! :x
Ja niitä oviahan saa paikalliselta keittiökaluste valmistajalta.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

http://koti.mbnet.fi/aquat/

Tuolta löytyy minun versioni alumiinijalustan verhoilusta. Alumiinijalusta ei minunkaan mielestäni ole mikään kaunis joten piti tehdä jotakin.

Ovet olisin minäkin jalustaan halunnut, mutta ensi kerralla sitten.
KaisaT
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KaisaT »

Autotallista löytämistäni metalliputkijaloista ja pöytälevystä sain 128-litraiselle jalustan eikä maksanut mitään. Kieltämättä näyttää vähän kotitekoiselta, mutta ajaa asiansa.
miranda
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: TAS

Re:

Viesti Kirjoittaja miranda »

f_isu kirjoitti:Lekaharkoille ääni täältäkin. Verhoilemalla saat juuri sisustukseen sopivan. Alumiinijalusta on minun mielestäni ruma, ja itselläni sellainen on kahdessa akvassa - tosin toinen on verhoiltu piiloon. Tässä kuvia 540-litraisen jalustasta: Ennen: http://kuvablogi.com/nayta/231020/" onclick="window.open(this.href);return false; - Jälkeen: http://kuvablogi.com/nayta/248488/" onclick="window.open(this.href);return false; --- Tuon altaan pohja on 150*60 ja siinä on 10 harkkoa...
...Nuo meidän ison jalustan värkit maksoivat:
laminaatti, paketissa 2 m2: 15,80€, nurkkalista: n. 6€ (pituus taisi olla 3m), (liimaa/silikoonia/liimamassaa tai sikaflexiä kiinnitykseen), messinkiruuveja

Hei, tuo on komea! :)
Miten? Onko lisää kuvia rakentamisesta?
Myynnissä kasveja ja altaita Ylöjärvellä - pienten tuonti esim Lielahteen onnistuu.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Re: Jalusta edullisesti?

Ei ole lisäkuvia, mutta kaikessa yksinkertaisuudessaan (hyvähän se on sanoa, kun mies tuon teki en minä) nuo laminaatit sahattiin oikean mittaisiksi, sitten ne ruuvattiin kiinni liimapuulevyihin, joita on siis 2kpl, toinen lattian ja harkkojen välissä, toinen altaan alla. Laminaattihan vain napsautetaan paikalleen (urospontti/naaraspontti). Lopuksi mies laittoi tavallista kulmalistaa noihin reunoihin.
miranda
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: TAS

Re: Jalusta edullisesti?

Viesti Kirjoittaja miranda »

Kuulostaa yksinkertaiselta - niin kauan, kunnes alan itse väkertämään... ;)
Lisäkysymys: Miten te saitte noitten lekaharkkojen (väliseinäponttien?) yläreunasta sen palleron pois (sen, mikä lukitsee harkot toisiinsa - sen sellasen.. hm, miksi tuota nyt kutsuisi. No, tollanen kaarimainen juttu, tai niin kun U nurin päin... hm)?
- Ei ainakaan kuvassa näkynyt, että päällilevy olisi seissyt niitten Uitten (öh) päällä...?
Nimim. sinkkunainen harkitsee askartelemista (sormi keskellä kämmentä on hyväkin harkita ennen kuin alkaa touhuta) :mrgreen:
Myynnissä kasveja ja altaita Ylöjärvellä - pienten tuonti esim Lielahteen onnistuu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”