Pikkulehtikalat kutivat!
Valvoja: Moderaattorit
Re: Pikkulehtikalat kutivat!
Tässäpä näitä kuvia. Ei kovin hyviä mutta..
http://kuvablogi.com/nayta/1256562/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1256563/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1256564/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1256562/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1256563/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1256564/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä olisi uusi kuvia. Poikasista erottaa jo evien muotoja ja raidat.
http://kuvablogi.com/nayta/1293219/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1293220/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasveilla olevista levistä ei kannata välittää.
http://kuvablogi.com/nayta/1293219/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1293220/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasveilla olevista levistä ei kannata välittää.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Lapin Akvaristit
- Sukupuoli: Nainen
Kylläpä ovat sieväläisiä!
Mulla kaksviikkoa nyt olleet pikkulehtikalat kutivat toissapäivänä. Olisko ollut n. 70 munaa, joista nyt jäljellä pari kymmentä. Kiva on seurata, miten vanhemmat niitä käy leyhyttelemässä. Nyt vain peukut ja varpaat pystyyn, että edes vähän niistä kuoriutuis, on tää sen verran ihanaa!
Allas on 450 litrainen ja pikkulehtikaloja on 12. Ostin paxy81:ltä pari viikkoa sitten. Hyvin meni matka pohjanmaalta Rovaniemelle ja kivasti ovat kotiutuneet. Vähän olivat alussa ujohkoja, mutta kylläpä nyt näyttävät kotiutuneen. Syövät hyvin suht kaikkea, mitä olen tarjonnut, tuomenkehrääjän toukat on kuulemma hyviä ja niin on myös hetaranthera zosterifolia, josta rangat kohta enää jäljellä...
Seuralaisina niillä on nyt safiiritetroja, puna-aavetetroja (joista molemmista aion päästä eroon) sekä albiinoja kuparimonnisia. Vielä siellä asustelee myös seeprakaloja ja tummapiikkisilmiä, jotka odottaa uuden aasialaisen kultakehyksisen altaan kypsymistä.
Mulla kaksviikkoa nyt olleet pikkulehtikalat kutivat toissapäivänä. Olisko ollut n. 70 munaa, joista nyt jäljellä pari kymmentä. Kiva on seurata, miten vanhemmat niitä käy leyhyttelemässä. Nyt vain peukut ja varpaat pystyyn, että edes vähän niistä kuoriutuis, on tää sen verran ihanaa!
Allas on 450 litrainen ja pikkulehtikaloja on 12. Ostin paxy81:ltä pari viikkoa sitten. Hyvin meni matka pohjanmaalta Rovaniemelle ja kivasti ovat kotiutuneet. Vähän olivat alussa ujohkoja, mutta kylläpä nyt näyttävät kotiutuneen. Syövät hyvin suht kaikkea, mitä olen tarjonnut, tuomenkehrääjän toukat on kuulemma hyviä ja niin on myös hetaranthera zosterifolia, josta rangat kohta enää jäljellä...
Seuralaisina niillä on nyt safiiritetroja, puna-aavetetroja (joista molemmista aion päästä eroon) sekä albiinoja kuparimonnisia. Vielä siellä asustelee myös seeprakaloja ja tummapiikkisilmiä, jotka odottaa uuden aasialaisen kultakehyksisen altaan kypsymistä.
720l sekola + 2 pientä kissua pitämässä kaloille seuraa
Elämä on onnellisten maa!
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAS
Paaljon onnea! Toivottavasti kutu onnistuu, ainakin niillä on nyt paremmat mahdollisuudet suojella kutuaan kuin mitä minun altaassani oli. Tuo karttulehti taisi mennä minullakin parempiin suihin, ei tosin ihan rangaksi asti
niinkuin kävi liuskavesisaniaiselle..

-
- Member
Pari päivää jaksoivat viimeksi hoitaa muniaan. Kiva oli katsella, kun kävivät leyhyttelemässä niitä ja hyvin pitivät reviirin rajat, ei ollut muilla sinne asiaa. Sitten kuitenkin söivät kaiken pois...
Nyt on sitten uusi kutu tehty tänään!
Ja taas saadaan jännätä
Mitä kasveja sulla paxy81 altaassa on, mitä eivät syö? Tai mitä jollain muulla on, jolla on pikkulehtikaloja?
Toisessa laidassa mulla on siis noi zosterifoliat (ja siis aika valjun näköistä) ja vähän "jotain" vesikellussaniaista vaimikäseon ja toisessa päädyssä egeria densaa (argentiinanvesiruttoa) ja ceratophyllum demersumia (karvalehteä), ja näiden lisäksi on "jotain" melalehteä ja jotain toista (ehkä) melalehteä. Vain tuota zosterifoliaa ovat syöneet...

Nyt on sitten uusi kutu tehty tänään!

Ja taas saadaan jännätä

Mitä kasveja sulla paxy81 altaassa on, mitä eivät syö? Tai mitä jollain muulla on, jolla on pikkulehtikaloja?
Toisessa laidassa mulla on siis noi zosterifoliat (ja siis aika valjun näköistä) ja vähän "jotain" vesikellussaniaista vaimikäseon ja toisessa päädyssä egeria densaa (argentiinanvesiruttoa) ja ceratophyllum demersumia (karvalehteä), ja näiden lisäksi on "jotain" melalehteä ja jotain toista (ehkä) melalehteä. Vain tuota zosterifoliaa ovat syöneet...
-
- Junior Member
Toivottavasti tällä kertaa onnistaa, ainakin kutevat ahkerasti
Minulla ollessaan ne eivät koskeneet mihinkään isompilehtisiin kasveihin, rauhassa saivat olla miekat, melalehdet, verkkolehdet, anubiaat, jaavansaniaiset, kaikki pintakasvit, rusolehdet, tavan- ja jätti- ja aromivedensuosikki, eusteralis stellata, herttalehti, vesirutto, karvalehti, lumpeet, Eichhornia diversifolia, E. azurea.. Hyvälle maistui karttulehden lisäksi pensasojakaali, liuskavesitähdikki ja jättivesitähdikki.. Sen vain totesin että kun ne jonkun kasvin makuun pääsivät niin ne kyllä sitten sitä myös laidunsivat vaikka olisi kuinka ruokkinut
Karttulehti oli aina kamalan näköinen, pelkät rangat pystyssä, kuten tähdikit myös.. Jätin kuitenkin yhden puskan sellaista kasvia mitä tykkäsivät syödä altaaseen etteivät vaan ala sitten syömään jotain muuta kasvia..

Minulla ollessaan ne eivät koskeneet mihinkään isompilehtisiin kasveihin, rauhassa saivat olla miekat, melalehdet, verkkolehdet, anubiaat, jaavansaniaiset, kaikki pintakasvit, rusolehdet, tavan- ja jätti- ja aromivedensuosikki, eusteralis stellata, herttalehti, vesirutto, karvalehti, lumpeet, Eichhornia diversifolia, E. azurea.. Hyvälle maistui karttulehden lisäksi pensasojakaali, liuskavesitähdikki ja jättivesitähdikki.. Sen vain totesin että kun ne jonkun kasvin makuun pääsivät niin ne kyllä sitten sitä myös laidunsivat vaikka olisi kuinka ruokkinut

-
- Member
Pitääkin sit jättää toi karttulehti niille salaatiksi. 80 litraisesta on hyvä sitä aina lisätä, eipä tartte roskiin heittää, kivasti kun näyttää siellä kasvavan. Ja lisätä muita kasveja... Vesimiekoissa ainakin on kivoja. Pitää (heti kun aikaa taas löytyy) etsiskellä netistä etelä-amerikkalaisia kasveja.
Taidan "tarkistaa" noi, mitä sulla on ollut![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Taidan "tarkistaa" noi, mitä sulla on ollut
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Member
Nyt on neljäs kutu neljän viikon sisään! Ahkeria ovat kyllä. Ensimmäinen pari kuti kaksi kertaa ja nyt on tällä toisella parilla toinen kerta menossa. Vaan eipä nyt enää niin jännitä, mutta toivo silti korkealla. Kaikille edellisillä kerroilla on kutu tullut syödyksi toisen päivän aikana pikkuhiljaa. Joukossa on ollut selväsi ihan valkoisia munia, mutta vain muutamia. Nyt sitten taas Onni ja Toivo vois tulla kylään!
Nyt on alkanut kaloille kelvata ostamani kasviruoka ja odotan, josko karttulehdet sais edes vähän kasvaa. Ja taidan ostaa tutulta miekkakasveja, josko ne siellä sais rauhassa olla.
Toivottavasti saan taas laittaa viestiin mukavia jatkouutisia parin päivän päästä!
Nyt on alkanut kaloille kelvata ostamani kasviruoka ja odotan, josko karttulehdet sais edes vähän kasvaa. Ja taidan ostaa tutulta miekkakasveja, josko ne siellä sais rauhassa olla.
Toivottavasti saan taas laittaa viestiin mukavia jatkouutisia parin päivän päästä!
-
- Member
Väliaikatietoja...
Nyt on tehty kutu 5 kertaa, mutta niin vain nytkin kolmannen yön aikana loppukin kutu on tullut syödyksi. Jos munia on ollut reilu 100, niin toisena päivänä ehkä 70, joista n. 20 ollut valkoisia. Kolmantena yönä ne sitten on häipyneet kaikkinensa. Eli sit olisivatkin jo kuoriutuneet, jos olis ollu mitä kuoriutua. Saapa nähdä, mitä jatkossa seuraa.
Karttulehdet otin kaikki pois, kun olivat niin kamalan näköisiä. Vesimiekkoja oon laittanut 5 erilaista lisää, ovat siis saaneet uusia "kutukasveja". Valoa on tullut myös vähän lisää. Ennen oli 36w (kun toinen 36w lamppu oli palanut, enkä saanut ostettua uutta) ja nyt on 2 lamppua, joissa molemmissa 2x58w... Vähän on eri näköinen allas kuin ennen.
Jatkoa odotellessa
Nyt on tehty kutu 5 kertaa, mutta niin vain nytkin kolmannen yön aikana loppukin kutu on tullut syödyksi. Jos munia on ollut reilu 100, niin toisena päivänä ehkä 70, joista n. 20 ollut valkoisia. Kolmantena yönä ne sitten on häipyneet kaikkinensa. Eli sit olisivatkin jo kuoriutuneet, jos olis ollu mitä kuoriutua. Saapa nähdä, mitä jatkossa seuraa.
Karttulehdet otin kaikki pois, kun olivat niin kamalan näköisiä. Vesimiekkoja oon laittanut 5 erilaista lisää, ovat siis saaneet uusia "kutukasveja". Valoa on tullut myös vähän lisää. Ennen oli 36w (kun toinen 36w lamppu oli palanut, enkä saanut ostettua uutta) ja nyt on 2 lamppua, joissa molemmissa 2x58w... Vähän on eri näköinen allas kuin ennen.
Jatkoa odotellessa

-
- Junior Member
hieno homm että ovat innostuneet kutemaan noinkin tiheään tahtiin. toivottavasti vielä onnistuisi poikasiksi asti. minulla kutu ei tainnut säilyä kuin kerran seuraavaan päivään, aina oli hävinnyt ekana yönä. ajattelin syyllisiksi partiksia mutta kenties silloinkin asialla olivat vanhemmat itse, sinullahan ei tainnut olla altaassa muita kaloja jotka kutua söisivät? harjoitus tekee mestarin ja ainakin he harjoittelevat 

-
- Member
Kyllä, kohtuu ahkerasti harjoittelevat. Ja oletan, että on siis ollut eri parit kyseessä. Tai ainakin kaksi paria. Nyt sitten jo kolmas pari "harjoitteli"... Mutta kutu ei kiinnittynyt kunnolla, vaan tippui melkeen samalla alapuolella odottavian monnisten herkuiksi. Heh, 4 munaa on tuossa lehden päällä ja niitä ne nyt vartioi ja hoitaa!
Toi emäntä ainakin on uusi ennen kutematon, sen pystyn tunnistamaan yhden toisen kalan lisäksi. Saan siis taas jännitää, tuleeko meille neloset vai ei!
Karvalehdet ja vesirutto ainakin kovasti tykkäsivät valon lisäyksestä. Ja vautsikavau, minkä näköisiä noi kalat on: upeita!
Toi emäntä ainakin on uusi ennen kutematon, sen pystyn tunnistamaan yhden toisen kalan lisäksi. Saan siis taas jännitää, tuleeko meille neloset vai ei!

Karvalehdet ja vesirutto ainakin kovasti tykkäsivät valon lisäyksestä. Ja vautsikavau, minkä näköisiä noi kalat on: upeita!
-
- Junior Member
Hyvässä lykyssä tuosta parvesta muotoutuu montakin paria. Minulla ollessani pystyin toteamaan parvesta kolme pariskuntaa myös, toivottavasti niitä muodostuu vielä lisää..
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Seuraton
- Sukupuoli: Mies
Onnea vaan!
-
- Member
Väliaikatietoja: viime viikolla yhtenä päivänä oli kaksi paria kutemassa yhtäaikaa
. Toisen parin munat syötiin jo muistaakseni ekana päivänä, toinen pari sai pidettyä ne toiseen päivään, mutta sitten niistä suurin osa meni valkoisiksi ja häipyivät yön aikana taas.
Nyt on taas yhdellä lehdellä kutua, ei kovin paljoa, mutta siinä parisko taas hoitaa. Nyt saattais olla eri rouva kuin ennen, kun on aika pieni... En ole ihan varma.
Mutta tähänhän alkaa jo tottua, että jossain lehdellä aina kutua on, en varmaan osaa ees tehdä sit mitään, jos niistä poikasia kuoriutuukin
Silti sitä odotellessa...

Nyt on taas yhdellä lehdellä kutua, ei kovin paljoa, mutta siinä parisko taas hoitaa. Nyt saattais olla eri rouva kuin ennen, kun on aika pieni... En ole ihan varma.
Mutta tähänhän alkaa jo tottua, että jossain lehdellä aina kutua on, en varmaan osaa ees tehdä sit mitään, jos niistä poikasia kuoriutuukin

Silti sitä odotellessa...
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Täällä tykättiin kamalan hyvää 70 % vedenvaihdosta ja puolesta levystä survareita: Äippäfisu tupsuttelee munia. Kasvattamaan en noita ala, laitoin kyllä yövalon mutta muuten saavat pärjätä omillaan. Mulla on jo yksi altaallinen noita pikkiriikkisiä raitapaitoja
.

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Member
Adrianna: Minkälaiset vesiarvot sulla on altaassa? Mulla kun kutua tulee (heh, ei tiettykään mulla, vaan kaloilla) n. kerran viikossa, mutta kertaakaan ei ole kuoritumispisteeseen päässeet...
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Jaa-a, kauhen aktiivinen mittailija en ole kun allas on ollut toiminnassa jo vuosia. Jotakuinkin lämpö 25(-26) astetta, NO2 10-15, pH 6.8-7.2, KH todella vaikea tulkita (mitä tahansa 40-80 ppm välillä) ja GH noin 75 ppm. Perusnormaali hanavesi siis@ruusu kirjoitti:Adrianna: Minkälaiset vesiarvot sulla on altaassa?
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Edellisessä altaassa (2 todistettua kutua) oli paljon lämpimämäpää (27 astetta) ja virtaus täysi nolla. Tässä satalitraa suuremmassa on viileämpää, virtausta kolmen ison suodattimen verran ja paljon uintiseuraa, jotka taatusti haittaavat kutua enemmän kuin edellisen altaan pikkuiset tetrat. Silti se kuteminen nyt huvittaa. Kummajaiset

Niin ja raporttia kudusta: Pari munaa on nypitty pois, mutta nyt valojen sytyttyäkin jaavansammaleen lehdellä on noin 70 munaa. Yövaloksi saivat 40 W jalkalampun, siitä taisi olla hyötyä. Sietäisikin, nyt mulla ei ole työpisteessä enää valoja

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
-
- Member
Jaahas, lämpö mulla ainakin on korkeampi, 27c. Virtausta on kyllä jonkin verran, toisessa päässä allasta sisäsuodatin, jonka letku menee toiseen päähän ja toisessa päässä EHEIM 2028 ja sen letku menee sit ristiin tän sisäsuokkarin kanssa.
Turveuutetta olen kyllä miettinyt, kun sitä laitan 80 litraiseen hunajarihmakaloille ja sinineontetroille, mutta en välttämättä haluais tästä isosta altaasta (450l) "tummavetistä". Tummeneeko vesi, kun käytät turvegranulaatteja? Noi Ketapang-lehdet olikin sit uusi tuttavuus. Tammenlehtiä olin ajatellut kokeilla...
Tai jos laittais sukkahousuissa turvetta tuonne ulkosuodattimen yhteen tyhjään koriin.... Vai sotkeeko se vain... Pitää mietustaa tai sit kokeilla...
Turveuutetta olen kyllä miettinyt, kun sitä laitan 80 litraiseen hunajarihmakaloille ja sinineontetroille, mutta en välttämättä haluais tästä isosta altaasta (450l) "tummavetistä". Tummeneeko vesi, kun käytät turvegranulaatteja? Noi Ketapang-lehdet olikin sit uusi tuttavuus. Tammenlehtiä olin ajatellut kokeilla...
Tai jos laittais sukkahousuissa turvetta tuonne ulkosuodattimen yhteen tyhjään koriin.... Vai sotkeeko se vain... Pitää mietustaa tai sit kokeilla...
-
- Member
Vihdoinkin saan kertoa jotain "uutta". Maanantaina kyllä huomasin viikonloppureissulta kotiin palatessa, että kutua taas oli, mutta en sen kummemmin kiinnittänyt huomiota. Koko ajanhan tuolla jossain on kutua ollut
Tänään sitten huomasin, että ne munat "värisee"... APUA huutaa hän
Nyt sit mietin lähinnä sitä, että annanko vanhempien hoitaa vieläkin, vai otanko pienempään altaaseen ne kasvamaan

Tänään sitten huomasin, että ne munat "värisee"... APUA huutaa hän

Nyt sit mietin lähinnä sitä, että annanko vanhempien hoitaa vieläkin, vai otanko pienempään altaaseen ne kasvamaan

-
- Member
Pieniä poikasia on mulla edelleen pienesti. En oo tarkkaa lukua ottanut, vaikka niitä on alle 20. Ja koska niitä niin vähän on, en ole edes artemiaa laittanut kasvamaan. Kananmunan keltuaista olen tarjonnut ja katsotaan, mitä tapahtuu.
Siirsin poikaset 40l altaaseen (ja nyt harmittaa, kun en enää muista minä päivänä), sillon ne oli vielä tiukasti lehdessä kiinni. Eilen siirsin ne kellumaan pieneen astiaan isoon altaaseen takaisin. Mulla ei ole vielä lämmitintä tuolla pienessä, niin on vähän turhan viileät olot. Jos tänään pääsen kauppaan asti, niin sittenpä on! Nyt siis uivat jo.
Nyt sitten mietin, että siirränkö ne takaisin tuonne pieneen, kun saan sinne lämmittimen vai ostaisinko pinnalla kelluvan poikasaltaan tuohon isoon. Poikasallas tuntuis jotenkin helpommalta vielä, kun ovat niin pieniä. Sitten kun kasvavat, niin siirtäisin ne sitten.
Hymyilyttää kuitenkin!
Siirsin poikaset 40l altaaseen (ja nyt harmittaa, kun en enää muista minä päivänä), sillon ne oli vielä tiukasti lehdessä kiinni. Eilen siirsin ne kellumaan pieneen astiaan isoon altaaseen takaisin. Mulla ei ole vielä lämmitintä tuolla pienessä, niin on vähän turhan viileät olot. Jos tänään pääsen kauppaan asti, niin sittenpä on! Nyt siis uivat jo.
Nyt sitten mietin, että siirränkö ne takaisin tuonne pieneen, kun saan sinne lämmittimen vai ostaisinko pinnalla kelluvan poikasaltaan tuohon isoon. Poikasallas tuntuis jotenkin helpommalta vielä, kun ovat niin pieniä. Sitten kun kasvavat, niin siirtäisin ne sitten.
Hymyilyttää kuitenkin!
-
- Junior Member
Onneksi olkoon! 

-
- Member
Väliaikatietoja taas!
Edelleen ovat isossa altaassa kellumassa. Tänään vaihdoin niille 2l altaan, ennen olivat alle litraisessa. Eilen kävin ostamassa vihdoin lämmittimen tuonne 40l ja laitoin sen päällekin, mutta se tuntuu niin isolta, miten ne sinne saa ruokittua? Saavat siis vielä olla noissa pienissä kippoloissa ehkä pari viikkoa vielä tai jonkun aikaa nyt kuitenkin.
Luulin siirtäneeni silloin niitä munia n.20, mutta mene tiedä montako niitä oli, kun nyt laskin poikaset, niitä oli 26 ja muutama on nyt kuollut kuitenkin tässä viikossa. Että ihan hyvä saldo 20sta munasta
Käytän nyt nestemäistä poikasruokaa, joka on ollutkin tosi kätevää. Tiedä sitten miten hyvin sillä loppuviimeksi kasvavat tai miten paremmin kasvaisivat artemialla. Mutta näillä eväillä nyt mennään, huomenna voi taas joku muuttua!
Että terkkuja vaan pohjanmaalle!
Edelleen ovat isossa altaassa kellumassa. Tänään vaihdoin niille 2l altaan, ennen olivat alle litraisessa. Eilen kävin ostamassa vihdoin lämmittimen tuonne 40l ja laitoin sen päällekin, mutta se tuntuu niin isolta, miten ne sinne saa ruokittua? Saavat siis vielä olla noissa pienissä kippoloissa ehkä pari viikkoa vielä tai jonkun aikaa nyt kuitenkin.
Luulin siirtäneeni silloin niitä munia n.20, mutta mene tiedä montako niitä oli, kun nyt laskin poikaset, niitä oli 26 ja muutama on nyt kuollut kuitenkin tässä viikossa. Että ihan hyvä saldo 20sta munasta

Käytän nyt nestemäistä poikasruokaa, joka on ollutkin tosi kätevää. Tiedä sitten miten hyvin sillä loppuviimeksi kasvavat tai miten paremmin kasvaisivat artemialla. Mutta näillä eväillä nyt mennään, huomenna voi taas joku muuttua!
Että terkkuja vaan pohjanmaalle!

-
- Member
Poikaset ovat nyt jo yli 3 vk vanhoja ja ihania tietenkin!
Alussa olivat ihan hassuja ja uivat pakoon, kun tiputin ruokaa, mutta nyt tuntuvat, että eivät muuta teekään kuin ovat syömässä. Pituutta on tullut n.7-8mm ja nyt sitten jo vähän korkeuttakin ja "massaa". Noin viikkoon ei ole tullut enää yhtään kuolemaa ja loput ainakin näyttävät yhtä hyvin voivilta, joten toivoa sopii, että hyvin myös jatkuu.
Lidlin piparkakku laatikossa asuvat, joka kelluu isossa altaassa. Lämpö pysyy näin hyvänä ja itestä ainakin tuntuu, että on hyvä hoitaa tuohon. Vettä vaihdan joka päivä ja vaihdon jälkeen laitan uuden veden seisomaan seuraavaa kertaa varten.
Isossa altaassa asustaa yksinäinen seeprakala, joka harrastaa pikkuisten laatikon alapuolella partiointia. Hää kiertää aikansa siinä kehää nenä kiinni laatikon pohjassa, kuvittelee vissiinkin saavansa herkkupaloja. Hauskaa seurattavaa...
Alussa olivat ihan hassuja ja uivat pakoon, kun tiputin ruokaa, mutta nyt tuntuvat, että eivät muuta teekään kuin ovat syömässä. Pituutta on tullut n.7-8mm ja nyt sitten jo vähän korkeuttakin ja "massaa". Noin viikkoon ei ole tullut enää yhtään kuolemaa ja loput ainakin näyttävät yhtä hyvin voivilta, joten toivoa sopii, että hyvin myös jatkuu.
Lidlin piparkakku laatikossa asuvat, joka kelluu isossa altaassa. Lämpö pysyy näin hyvänä ja itestä ainakin tuntuu, että on hyvä hoitaa tuohon. Vettä vaihdan joka päivä ja vaihdon jälkeen laitan uuden veden seisomaan seuraavaa kertaa varten.
Isossa altaassa asustaa yksinäinen seeprakala, joka harrastaa pikkuisten laatikon alapuolella partiointia. Hää kiertää aikansa siinä kehää nenä kiinni laatikon pohjassa, kuvittelee vissiinkin saavansa herkkupaloja. Hauskaa seurattavaa...
-
- Member
Päivitystä taas...
Poikaset voivat hyvin! Heille syntyi (puhutaanko tässä kohtaa muuten syntymisestä vai kuoriutumisesta) tänään 12 kaverusta seuraavasta kudusta, mitä altaassa on ollut. Oli siis pitkä aika kudutonta aikaa. Poikaset saavat jäädä tuonne isoon altaaseen vanhempien hoidettavaksi, niitä on niin kiva seurata, kun vanhemmat vaihtavat poikasten paikkaa välillä
ja uhittelevat tietenkin kaikille muille kaloille, jotka liian lähelle tulevat.
Poikaset voivat hyvin! Heille syntyi (puhutaanko tässä kohtaa muuten syntymisestä vai kuoriutumisesta) tänään 12 kaverusta seuraavasta kudusta, mitä altaassa on ollut. Oli siis pitkä aika kudutonta aikaa. Poikaset saavat jäädä tuonne isoon altaaseen vanhempien hoidettavaksi, niitä on niin kiva seurata, kun vanhemmat vaihtavat poikasten paikkaa välillä

No huh, huh! Olen tässä säikähdyksestä selviämässä!
Töistä tullessa huomasin pikkulehtisten vihdoin alkaneen hommiin.
Luulin jo ettei meillä koskaan!
Kutu on tehty pikkusuodattimen ulostulo putkeen.
Annanko noiden nyt olla tuossa yön yli?
Saavat kalatkin puuhastella loppuun asti? Tietysti yövalon kanssa!
Aamulla irrotan tuon putken ja laitan kelluvaan poikasaltaaseen...toivottavasti ktua on jäljellä!
Vai otanko talteen heti?
Töistä tullessa huomasin pikkulehtisten vihdoin alkaneen hommiin.

Luulin jo ettei meillä koskaan!
Kutu on tehty pikkusuodattimen ulostulo putkeen.
Annanko noiden nyt olla tuossa yön yli?
Saavat kalatkin puuhastella loppuun asti? Tietysti yövalon kanssa!
Aamulla irrotan tuon putken ja laitan kelluvaan poikasaltaaseen...toivottavasti ktua on jäljellä!
Vai otanko talteen heti?
lumoava vedenalainen maailma