Nuoliaiset ja ravut?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Nuoliaiset ja ravut?
Syövätköhän klovninuoliaiset rapuja? (Syövät kierteisiä ja muunnoslimakotiloita). Mieli tekisi hankkia jotain rapuja altaaseen, mielellään levää syöviä sellaisia
(Altaassa ei ole leväongelmaa mutta joissakin kasveissa on sellaista "karvaista" levää, jota en saa millään pois.)

128 l altaassa ui 1 kardinaalitetraa, 9 kiilakylkeä, 3 klovninuoliaista, 1 partamonni ja 4 piikkisilmää. Altaassa asuu myös 10 leväsukarapua 

-
- Advanced Member
Re: Nuoliaiset ja ravut?
Käsittääkseni eivät. Mulla on kokemusta touhunuoliaisista, eivätkä ne ainakaan syöneet sukarapuja.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
meillä joku 3 senttisiä tiikerinuoliaisia ja 5 senttinen marmorirapu ja ei nuoliaiset oo vielä rapua syönny

-
- Junior Member
Mielenkiintoista, mainitsemanne nuoliaiset on myöskin Botia-sukua, eli ei sitten pitäisi klovninuoliaistenkaan syödä
Sellon Faunattaressa mulle väitettiin että syövät, olen kait liian sinisilmäisesti uskonut ammattilaista
Ystävälläni on jotain sukarapuja, ehkä voisin sitten ottaa pari meille ja kokeilla miten käy

Sellon Faunattaressa mulle väitettiin että syövät, olen kait liian sinisilmäisesti uskonut ammattilaista

Ystävälläni on jotain sukarapuja, ehkä voisin sitten ottaa pari meille ja kokeilla miten käy

128 l altaassa ui 1 kardinaalitetraa, 9 kiilakylkeä, 3 klovninuoliaista, 1 partamonni ja 4 piikkisilmää. Altaassa asuu myös 10 leväsukarapua 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Mulla on kirsikkasukarapuja kääpiönuoliaisten kanssa. Alkuun nuoliaiset jahtas niitä, mutta ajan kanssa ovat lopettaneet ainakin noin näkyvästi. Sukarapukanta ei ole kasvanut, muttei hävinnytkään, en tiedä verottavatko nuoliaiset poikasia.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Sama sekoitus meilläkin ja olen todennut että veroittavat.bj kirjoitti:Mulla on kirsikkasukarapuja kääpiönuoliaisten kanssa. Alkuun nuoliaiset jahtas niitä, mutta ajan kanssa ovat lopettaneet ainakin noin näkyvästi. Sukarapukanta ei ole kasvanut, muttei hävinnytkään, en tiedä verottavatko nuoliaiset poikasia.
"A day without sunshine is like, you know, night."
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
meillä pienet eli vasta liikkeestä tuodut tiikerinuoliaiset kasvoivat terveiksi ja hyvinvoiviksi juurikin syömällä 240L altaasta käytännössä kaikki sukaravut. Parhaiten maistuivat red cherryt
Sukarapuja oli ennen tuota "karanteenia" ongelmaksi asti (useita satoja yksilöitä), eli ne tosissaan maistuivat.

Sukarapuja oli ennen tuota "karanteenia" ongelmaksi asti (useita satoja yksilöitä), eli ne tosissaan maistuivat.
-
- Advanced Member
Ilmeisesti vihersukarapuset ovat huomaamattomampia ja piiloutuvat värinsä puolesta hyvin kasvipöheikköihin, joten eivät niin herkästi pääty syödyksi. Toisaalta, jos rapusia on valtava liuta, ei niiden syöntiä välttämättä havaitse. En nyt luettuani muiden kokemuksia asiasta suosittelekaan niitä pikkurapusia nuoliaisten kanssa, etenkin jos ravut ovat vasta hankinnassa. Mikäli akvaariossa olisi jo runsas rapukanta, tilanne olisi toinen (kuten oma kokemukseni näiden lajien yhteiselosta).
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
Sama yhdistelmä myös täällä, ainakin kirsikkasukaravut lisääntyvät senverran paljon, että hyvä vaan jos pitävät kantaa kurissa.janma kirjoitti:Sama sekoitus meilläkin ja olen todennut että veroittavat.bj kirjoitti:Mulla on kirsikkasukarapuja kääpiönuoliaisten kanssa. Alkuun nuoliaiset jahtas niitä, mutta ajan kanssa ovat lopettaneet ainakin noin näkyvästi. Sukarapukanta ei ole kasvanut, muttei hävinnytkään, en tiedä verottavatko nuoliaiset poikasia.