Punaisten kiekkojen kutu
Valvoja: Moderaattorit
Mites keinoemoruokinta jos siirtäis nuo Melonin pennut siniturkoosien hoidettavaksi? Ilmeisesti uudet adoptiovanhemmat eivät päästäisi poikasia kyljille vaan söisivät suihinsa vai? Sekapoikuevaihtoehto vois toimia, jos olis molemmilla poikaset yhtäaikaa.
Tuo Morphon mainitsema emojen tummentumisen kyvyn puute siis yksilökohtaista ilmeisesti siinä mielessä, että Melonia kuitenkin joku onnistuu viljelemään aina sillon tällöin.
Tuo Morphon mainitsema emojen tummentumisen kyvyn puute siis yksilökohtaista ilmeisesti siinä mielessä, että Melonia kuitenkin joku onnistuu viljelemään aina sillon tällöin.
Varmasti monille tuttu ketju: http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... nokasvatus
<- juttua keinokasvatuksesta
..mahdotonkaan ei siis liene mahdotonta
<- juttua keinokasvatuksesta
..mahdotonkaan ei siis liene mahdotonta

Kuoriutumisen jälkeenhän emot siirtävät poikaset paikasta toiseen useaankin kertaan, joten eivät ne siinä värjöttele, vaan ovat siinä ihan tarkoituksellasisu65 kirjoitti:Täällä kiekonpoikaset ovat kuoriutuneet, mutta en usko niiden selviävän kovinkaan kauaa, koska emokalat eivät ole tummuneet. Poikaset värjöttelevät ulkosuodattimen putken päällä.

* Huvinsa kullakin! *
Re: Punaisten kiekkojen kutu
Eilen oli vielä poikasia,tänään ei.
-
- Junior Member
- Viesti:
Tjohoooo! Nyt täälläkin ovat melonit kuoriutuneet!
http://kuvablogi.com/nayta/1167419/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1167419/" onclick="window.open(this.href);return false;
Intelligence is not having all the answers; it's knowing how to think!
Mitä kiekonpoikasille kuuluu, chanteloup? Ovatko vielä hengissä?
-
- Junior Member
- Viesti:
Valitettavasti ei, olivat ja ovat vielä seura-akvaariossa. Muut kiekot kyttäsivät vieressä ja odottelivat kun pikkuiset lähtivät vähän kauemaks vanhemmilta.. Oolen kyllä hakenut lasia, että saan kuution (50x50x50) siihen viereen, mutta en ole löytänyt,(ei ole ollut aikaa etsiä..)mustaa silikonia mistään, suhtkoht halvalla.. Katsotaan ensi viikolla jos on aikaa hakea jostain ja rakentaa. Pillipumput ovat päällä isommassa kypsymässä.
Täällähän on tuollainen hieno kudetusräkki myytävänä vähän matalampia altaita, mutta poikaset löytävät sitten helpommin ruokansa.chanteloup kirjoitti:Valitettavasti ei, olivat ja ovat vielä seura-akvaariossa. Muut kiekot kyttäsivät vieressä ja odottelivat kun pikkuiset lähtivät vähän kauemaks vanhemmilta.. Oolen kyllä hakenut lasia, että saan kuution (50x50x50) siihen viereen, mutta en ole löytänyt,(ei ole ollut aikaa etsiä..)mustaa silikonia mistään, suhtkoht halvalla.. Katsotaan ensi viikolla jos on aikaa hakea jostain ja rakentaa. Pillipumput ovat päällä isommassa kypsymässä.
Aina kannattaa yrittää tinkailla.
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
-
- Junior Member
- Viesti:
Lasipajan lasku tuli jo... 

-
- Junior Member
- Viesti:
Luin vanhoja viestejä ja jollain oli ollut mustat silikonit ja kiekon poikaset eivät löytänyt emoa kunnolla vaan riippui silikoneissa koko ajan.. niinpä käväsin nyt kaupassa hakemassa tavallista kirkasta, ja pari vanerilevyä kaapeille. Koulusta pääsin tänään ja nyt on vaan duunit, niin kyllä pitäisi ehtiä laittaa kuntoon ensi viikolla ainakin.
chanteloup kirjoitti:Luin vanhoja viestejä ja jollain oli ollut mustat silikonit ja kiekon poikaset eivät löytänyt emoa kunnolla vaan riippui silikoneissa koko ajan.. niinpä käväsin nyt kaupassa hakemassa tavallista kirkasta, ja pari vanerilevyä kaapeille. Koulusta pääsin tänään ja nyt on vaan duunit, niin kyllä pitäisi ehtiä laittaa kuntoon ensi viikolla ainakin.
joo, ei musta silikoonia

poikaset menevät helposti sinne sitten, melkein aina jos pidgeon laji on kyseyssä.
yks vinkki on myös että laitta valkoista paperi (tai jotain muuta) taka ja sivussa

Olen Tanskalainen, joten pyydän anteeksi jos mun suomenkieli ei ole parhasta 

-
- Junior Member
- Viesti:
Kiitos vinkistä! Laitetaan jotain valkoista sivuihin ja taakse kanssa!
Morpho kirjoitti:Täällähän on tuollainen hieno kudetusräkki myytävänä vähän matalampia altaita, mutta poikaset löytävät sitten helpommin ruokansa.chanteloup kirjoitti:Valitettavasti ei, olivat ja ovat vielä seura-akvaariossa. Muut kiekot kyttäsivät vieressä ja odottelivat kun pikkuiset lähtivät vähän kauemaks vanhemmilta.. Oolen kyllä hakenut lasia, että saan kuution (50x50x50) siihen viereen, mutta en ole löytänyt,(ei ole ollut aikaa etsiä..)mustaa silikonia mistään, suhtkoht halvalla.. Katsotaan ensi viikolla jos on aikaa hakea jostain ja rakentaa. Pillipumput ovat päällä isommassa kypsymässä.
Aina kannattaa yrittää tinkailla.
Täällä on edelleen myynnissä "tuollainen hieno kudetusräkki" ja tarjouksia (ei tartte edes olla kovin järkeviä) otetaan vastaan

* Huvinsa kullakin! *
-
- Junior Member
- Viesti:
Plenty->
Tänään ajattelin liimaa akvaarion, mutta mitat eivät ollutkaan kunnossa, pitänee miettiä sun kudetusräkkiä, mutta asutkin vantaalla...
Tänään ajattelin liimaa akvaarion, mutta mitat eivät ollutkaan kunnossa, pitänee miettiä sun kudetusräkkiä, mutta asutkin vantaalla...
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Onpas minunkin pakko kirjoittaa tänne ja ilmoittaa "ylpeänä" että minunkin Red Melonit tekivät kudun ja poikaset ovat kuoriutuneet! Nyt jänskättää että pääsevätkö pienokaiset kyljille asti. Nyt on mennyt puoltoista päivää hyvin ja vanhemmat vahtivat todella tarkasti poikuetta 

-
- Junior Member
- Viesti:
sanna_m--> mites menee poikasilla?
-
- Starting Member
Poikaset menivät toisten kalojen suihin
Koko ajan kalat tekevät uutta kutua sitä mukaan mitä muut syövät poikaset/kudun.. Hupaista vain seurata kun noin 10cm päästä meloneista on siniturkoosipariskunta jolla on myös melkeinpä koko ajan kutua. Välillä nekin kuoriutuvat, mutta menevät kans toisten suihin. Hassua vain että tekevät kutua noin vierekkäin eivätkä välitä toisistaan vaikka muut kalat ajetaan kyllä toiseen päähän allasta!
Harkitsen kyllä vakavasti jos ostaisin toisen altaan jonne saisi laittaa pariskunnan rauhassa kutupuuhiin

Harkitsen kyllä vakavasti jos ostaisin toisen altaan jonne saisi laittaa pariskunnan rauhassa kutupuuhiin

-
- Junior Member
- Viesti:
Sama täällä.. Mutta nyt olen saanut liimattua kaksi kutupurkkia , ovat autotallissa testissä. mutta laitan ne vastan pystyyn loman jälkeen, koska ollaan lähdössä matkalle, katsotaan sitten jos ovat vielä yhtä kutuhalukkaita!
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Seuraton
- Sukupuoli: Mies
Paljon onnea,
Ja hienoja kiekkoja nuo on!
Ja toivottavasti poikasia ei kuole!![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja hienoja kiekkoja nuo on!

Ja toivottavasti poikasia ei kuole!
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Viimeksi muokannut Viktor, 19:46, 05.09.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Starting Member
Olen nyt vihdoin ja viimein saanut ostettua tuon toisen altaan kutualtaaksi. Nyt kysyisinkin viisaammilta, että siirränkö parin tuonne altaaseen vaikkei nyt ole viimeiseen kuukauteen ollut mitään kutupuuhia, vai odotanko että tekevät isoon altaaseen kudun ja siirrän sitten kun nuo poikaset ovat todennäköisesti syöty? Entäs kuinka kauan teillä on mennyt parin siirron jälkeen ennenkuin alkavat puuhastella? Onko kyse päivistä vai viikoista? Vaikka taitaapi tuokin olla yksilöllistä..?? 

Minulla kutivat samana päivänä kun siirsin kutualtaaseen.
Joskus vie kauemmin. Syötä pakasteherkuilla se yleensä laukaisee kudun.
Itse olen tutkinut pääaltaassa olevaa keltaista pariskuntaa joka kutee lähes joka viikko.
Olen säädellyt ph:ta lisäämällä co2 altaaseen ja olen todennut että munat eivät kuoriudu jos ph on yli 6,7.
Parhaan kuoriutumis prosentin olen saanut kun ph on 6,4-6,5.
No en enää jaksa kasvattaa poikasia joten kaikki on ollut kokeilua lähiaikoina, yksi kutu riitti minulle oli se kokopäivä työtä ja ei siitä taloudellista hyötyä tullut.
T. Kari
Joskus vie kauemmin. Syötä pakasteherkuilla se yleensä laukaisee kudun.
Itse olen tutkinut pääaltaassa olevaa keltaista pariskuntaa joka kutee lähes joka viikko.
Olen säädellyt ph:ta lisäämällä co2 altaaseen ja olen todennut että munat eivät kuoriudu jos ph on yli 6,7.
Parhaan kuoriutumis prosentin olen saanut kun ph on 6,4-6,5.
No en enää jaksa kasvattaa poikasia joten kaikki on ollut kokeilua lähiaikoina, yksi kutu riitti minulle oli se kokopäivä työtä ja ei siitä taloudellista hyötyä tullut.

T. Kari
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L