Taistelukala kuihtuu silmissä

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Dirty Hero
Starting Member
Starting Member

Taistelukala kuihtuu silmissä

Viesti Kirjoittaja Dirty Hero »

Terve!

Minulla on 65-litrainen akvaario, josta löytyy 7 Platya ja Taistelukala. Alkuun nuo tulivat hyvin toimeen, mutta nykyään näyttää siltä, että Taistelukala ei saa pidettyä puoliaan. Esimerkiksi ruokaillessa se saa lähinnä sen, minkä Platyparvi sille jättää. Taistelukala on jo melko laiha ja on menettänyt jopa hieman väriään. Mitään merkkejä sairaudesta ei näy, joten luulisin tuon johtuvan vain ruoan puuttesta.

Minulla on joskus poikasakvaariona toiminut n. 30-litrainen muovinen akvaario (Ei suodatinta eikä valoa). Ajattelin, että jos pistäisin Taistelukalan sinne joksikin aikaa, että se saisi syötyä paremmin. Minun käsitykseni mukaan Taistot pärjäävät hyvin hieman pienemmissäkin akvaarioissa. Voisin hankkia sille ruoaksi jotain pakastettuja toukkia tms, kun olen kuullut että Taistelukalat pitävät niistä. Sitten jos se tuosta vähän paranisi ja kasvaisi niin voisin koittaa siirtää takaisin suurempaan akvaarioon.

Onko tässä mitään järkeä? En kuitenkaan ole mikään asiantuntija, niin ajattelin että voisi olla järkevää kysyä täältä ensin..
Garnelen
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Taistelukala kuihtuu silmissä

Viesti Kirjoittaja Garnelen »

Mitkä ovat altaan vesiarvot? Syy voi löytyä myös niistä, sillä taistelukala ei sovi oikein samoihin vesiarvoihin platyjen kanssa. Taisto vaatisi happamampaa, pehmeämpää ja lämpimämpää vettä kuin platyt. Suosittelen että hankkisit taistollesi uuden kodin tai ostaisit sille toisen akvaarion. Tietysti voit myös luopua platyistä ja vaikka hankkia taistollesi sopivampaa seuraa. Muoviakvaarioon laittamista ilman tekniikkaa en suosittele sillä ilman lämmitintä vesi ei todennäköisesti pysy tarpeeksi lämpimänä taistolle.
~144L seura-akvaario, 40L rapula, 21L karanteeniallas & 3 mittelspitziä~
Nightfish
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Taistelukala kuihtuu silmissä

Viesti Kirjoittaja Nightfish »

Meillä oli taistelukala joka eli meillä noin 5 kk. Vesi taisi olla sille liian kylmää (26º), taisi saada uimarakkotulehduksen (en ole tästä aivan varma, mutta epäilen) ja kuoli :(
128 l altaassa ui 1 kardinaalitetraa, 9 kiilakylkeä, 3 klovninuoliaista, 1 partamonni ja 4 piikkisilmää. Altaassa asuu myös 10 leväsukarapua :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”