Miljoonakala naarat hävisivät
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
-
miljoonakala123
- Starting Member

Miljoonakala naarat hävisivät
Mun entiset miljoonakalani katosivat kaikki ei ollu muita oireita kun selkärangankäyristymistä.Nyt oon ostanu uusia niissä ei mitään oireita tietäiskö joku mikä niihi tuli?
Re: Miljoonakala naarat hävisivät
Onkos sulla ollu pelkkiä naaraita sielä akvassa vai onko koiraita myös? Sekä esim. partamonni? Ne syövät kuolleet kalat pois.
Meillä on akkoja kuollut sen jälkeen selittämättömästi muutaman päivän päästä siitä kun ovat tyhjentyneet kokonaan poikasista.
Meillä on akkoja kuollut sen jälkeen selittämättömästi muutaman päivän päästä siitä kun ovat tyhjentyneet kokonaan poikasista.
Millaiset vesiarvot akvaariossa? Selkärangankäyristyminen johtuu yleensä liian pehmeästä vedestä. Kovetatko vettä?miljoonakala123 kirjoitti:Mun entiset miljoonakalani katosivat kaikki ei ollu muita oireita kun selkärangankäyristymistä.Nyt oon ostanu uusia niissä ei mitään oireita tietäiskö joku mikä niihi tuli?
Miksi tehdä samat virheet uudelleen,
kun voi tehdä kymmeniä uusia.
http://kuvablogi.com/blog/5383/1/
http://kuvablogi.com/blog/5383/24/ (myynnissä olevaa tavaraa)
kun voi tehdä kymmeniä uusia.
http://kuvablogi.com/blog/5383/1/
http://kuvablogi.com/blog/5383/24/ (myynnissä olevaa tavaraa)
-
7330
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Selkärangan vääntyminen on jo aika vakavista ongelmista kertova oire. Todennäköiseltä epämuodostumien syyltä kuulostaisi liian pehmeä/hapan vesi. Jos tilanne on edelleen sama (et ole kovettanut vettä) uusillekin miljoonakaloille käy ajan mittaan samoin. Onko altaan vesiarvoja (lähinnä tässä tapauksessa pH, gH ja kH) mitattu ja jos, kerrotko tulokset?miljoonakala123 kirjoitti:Mun entiset miljoonakalani katosivat kaikki ei ollu muita oireita kun selkärangankäyristymistä.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
-
miljoonakala123
- Starting Member

lämpö on 26 ja ph 7ja puolRetuliini kirjoitti:Millaiset vesiarvot akvaariossa? Selkärangankäyristyminen johtuu yleensä liian pehmeästä vedestä. Kovetatko vettä?miljoonakala123 kirjoitti:Mun entiset miljoonakalani katosivat kaikki ei ollu muita oireita kun selkärangankäyristymistä.Nyt oon ostanu uusia niissä ei mitään oireita tietäiskö joku mikä niihi tuli?
--------------------------
Oli siellä koiraitakin ja tietysti se partamonnijonnasu kirjoitti:Onkos sulla ollu pelkkiä naaraita sielä akvassa vai onko koiraita myös? Sekä esim. partamonni? Ne syövät kuolleet kalat pois.