Eheim 2215

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Obelix
Starting Member
Starting Member

Eheim 2215

Viesti Kirjoittaja Obelix »

Moi

Ilmaongelma on.. Kannentiiviste on vaihdettu, ja edelleen saa ilmaa jostain.
Millainen tiiviste on siellä alapäässä, josta vesi tulee sisään?
Voiko sieltä ottaa ilmaa..
Jos vetää töpselin irti, niin ei vuoda vettä kuitenkaa ulos mistään...
Onko muita vaihtoehtoja, mistä voi ottaa ilmaa?
Olis vaan kiva saada toi hiljaiseksi...

T: Leevi
Pirtsakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pirtsakka »

Mulla on saman pömpelin kanssa sama ongelma. Tosin siihen pörinään olen jo niin tottunut, ettei tuo pahasti edes haittaa. Joskus tuntuu siltä, että ilmaa menee enemmän silloin, kun altaassa on veden pinta alempana. Tästä olenkin fiksuna tyttönä päätellyt, että joku letkuliitoksista ei ole täysin ilmatiivis. Tuskin tuo kuitenkaan ainoa paikka on josta "vuotaa". Onneksi vesi ei karkaa systeemistä mihinkään!
Serene and silent sky,
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
ok
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja ok »

Mä luulin aikani, että 2026:n pörinä johtui suodattimessa olevsta ilmasta, mutta syylliseksi meluun osoittautuivat roottorin akselin kuoleutuneet kiinnityskumit. Niiden takia roottori ilmeisesti ei pysynyt ihan keskellä koloaan, vaan hankasi reunoihin. Katselin räjäytyskuvasta, että 2215:ssä on samanlainen rakenne. Jos roottorin akselia kumeineen ei ole koskaan vaihdettu, ja suodatin on muutaman vuoden vanha, niin voi olla vaivan arvoista kokeilla. (Osa 11 manuaalin kakkossivulla: http://www.eheim.de/eheim/pdf/en/anleit ... lassic.pdf)
Obelix
Starting Member
Starting Member

Moi

Ne roottorin akseli ja ne mustat on vaihdettu...
Eli vois kuvitella, et ei tule sieltä...

joppe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja joppe »

Rasuvaa rasuvaa. Uusikaan tiiviste ei välttämättä duunaa jos se ei asetu kasatessa oikein. Liukaste on sitä varten. Sinne voi sutata melkein mitä tahansa syömiskelpoista tököttiä mitä huushollista löytyy. Voita,ruokaöljyä,huulirasvaa tai no viimeksi mainittua ei kande syödä mutta kelpaa siltikin. Jos haluaa vetää nirpaksi niin akvaariokaupassa myydään kamaa just sitä varten.
Alaliittimestä tuskin vuotaa koska silloin tulee yleensä tippa jos toinenkin lattialle. Letkuliitokset olet jo varmaan tarkastanut.
pleco
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pleco »

Voi hyvät hyssykät, kun joku perustais yrityksen Akvan hoito ja huolto !
Tänään olis tarkoitus taas putsata toi Eheim 2026 ja jo alkaa pulssi nousee ja kädet tärisemään.
Olen meinaa tosi onneton teknisten vekottimien kanssa.
Olen ostanut akvaarion käytettynä eikä ole alkuperäisiä kirjallisia ohjeita. Yhdestä kaupasta sain "melkein samanlaiseen suodattimeen" tarkoitetut ohjeet, mutta kun tää raukka ei oo ihan varma ymmärtääkö edes lukemaansa niin...

Kolme kertaa olen suodattimen putsannut ja kasannut kylmä hiki otsalla ja toistaiseksi se on toiminut, mutta olisi kyllä helpotus jos joku tulisi kädestä pitäen näyttämään esim. mihin sitä rasvaa (Eheim, Water neutral maintenance spray) tyrkitään. Nyt olen suhauttanut joka koloon mikä näkyy...

"suodattimen pesun yhteydessä pitää myös roottori ja roottoripesä puhdistaa. Valkoinen akseli on keraaminen, eli menee helposti poikki. Akselin molemmissa päissä olevat mustat kumiholkit tippuvat helposti viemäriin, olehan varovainen."

En löydä mitään valkoista juttua...

"moottorikannen ja suodatuskorin välissä on pieni lyhyt muoviputki..."

En kyllä näe sitä...

"Lisäksi varmistu, että korien välissä olevat kumitiivisteet ovat kunnossa ja paikoillaan..."

Ei, ei... 8O ole kumitiivisteitä siellä...
Elämä on ihanaa
jake91
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jake91 »

http://www.eheim.de/eheim/pdf/de/anleit ... 8_2128.pdf

Onko sulla noi ohjeet? Tuossa on alkuperäset ohjeet tuolle suodattimielle jos noista ois apua sinulle.

Tuon keraamisen akselin löydät roottorin keskeltä. eheim 2224 tuo roottori on sellaisen pyöräytettävän kannen alla en tiiä miten se on tuossa 2026:ssa

Ite rasvaan tuon kannen tiivistimen ja nuo O renkaat letkuliittimissä. Muita kohtia en rasvaa.
Kamariorkesteri soittaa hyvin yhteen,joskus jopa puoli kahteen!
nurkassa pienen pieni 180l
heisku
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Eheim 2215

Viesti Kirjoittaja heisku »

Sama ongelma täällä. Putsasin suodattimen ja vaihdoin hienosuodatus levyn. Käynnistämisen jälkeen rohisee koko ajan, välillä lujempaa ja veden virtaus heikkenee. Olen ravistellut, käännellyt, sammuttanut,aukaissut, mutta mikään ei auta. Roottorin akseli on ehjä. Suodatin on vain noin 4-5kk vanha, joten tiivisteet ovat kunnossa. Rasvaan myös kannen tiivisteet joka kerta kun aukaisen sen.
Mikä neuvoksi? Kuuntelenko vain tuota rohinaa ja toivon että se joskus loppuu...?
kiekkola+pohjan asukit
Obelix
Starting Member
Starting Member

Re: Eheim 2215

Moi

Kiitos vaan neuvojille... Rasvaahan se vaan halus kannentiivisteeseen..
Ei muutaku naisen käsilaukulle ja huulirasvaa kehiin, nyt pelaa...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”