Mikä saattaisi olla vialla kun altaassa 1 platyista vaan laihtuu. Vatsa on täysin hävinnyt ja uloste on ohut ja rihmainen ( ja toisinaan liki 2 x kalanpituus). Uskaltaako allasta edes lääkitä mitenkään kun sieltä löytyy myös 1 kk vanhoja milliksenpoikasia?
Muut kalat (platyt ja miljoonakalat) vaikuttavat ihan normaaleilta ja reippailta. Vesiarvoja en nyt tähän hätään tarkalleen edes muista mutta kovetettu on jne...
Laihtuminen viittaa ekana sisäisiin loisiin. Sisäloisiin tehoavatkin sitten parhaiten suun kautta (eli syötävät) lääkeaineet. Esim. Junglella on ruoka nimeltänsä Pepso Food, joka on tarkoitettu sisäloisten ehkäisyyn ja hoitamiseen. Sitä saa ainakin Faunattaresta.
Mun kuuleman perusteella taas kestää kyllä lääkityksen Mahdolliset loiset voineet tartuttaa koko altaan , joten en lähtisi potilasta missään eri kipossa lääkitsemään, vaan koko pääaltaan.
Toisinaan sitä on tuulilasi. Toisinaan hyönteinen.
Kyllä poikaset kestävät pepso foodin. Olen itse silloin tällöin heittänyt kuurin juuri kyseistä ruokaa, jos joukossa on joku laihemman näköinen yksilö. Ohjeissa lukee, että voidaan käyttää myös ennaltaehkäisevästi kerran viikossa.
Hiukkasen epäilen, että kyseessä olisi se tubi... Osa tubipotilaista nimittäin laihtuu.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).