240L kalastosta, ylikansoitettu?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Savis
Starting Member
Starting Member

240L kalastosta, ylikansoitettu?

Viesti Kirjoittaja Savis »

Minulla tuollainen 240 litrainen akvaario jossa tällä hetkellä:
15 Kardinaalitetraa
10 Seeprakalaa
1+2 Taistelukalaa
2 Helmirihmanaarasta
1 Noitamonni
2 Albiinoa partamonnia

Kuulostaako akvaarioni ylikansoitetulta? Kalat ihan terveen näköisiä ja vilkkaita. Tarkoituksena olisi ostaa vielä helmirihmakaloille koiras. Kuinka monta naarasta tälläisellä kokoonpanolla noita rihmakaloja voisi olla, ja minkäkokoista haaremia yleensä suositellaan? Noihin helmirihmakaloihin olen ihastunut ja muutenkin kaikki labyrinttikalat kiehtovat :)

Kiitokset vastauksista jo etukäteen :)
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Ei kuulosta vielä ylikansoitetulta, ennemminkin pohja vaikuttaa aika tyhjältä. Mikä on altaasi lämpötila? Seeprakalat taitaisivat viihtyä viileämmässä vedessä kuin nuo muut lajit. Itse vaihtaisin ne kardinaalitetroihin, joita olisi sitten jo tosi näyttävä parvi ja samalla ehkä tasapainottuisi tuo pintapainotteinen kalasto, kun saa keskiveteen enemmän liikettä.
Helmirihmoille sopiva haaremi on 1k+2n, enempää en tuon kokoiseen altaaseen laittaisi, kun ovat nuo taistelukalatkin siellä pinnan tuntumassa.
Pohjalle voisin ehdottaa piikkisilmiä (esim. 10 kpl), menisivät hyvin samoissa vesiarvoissa muun kalaston kanssa ja saisit pohjallekin elämää.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
tiinu
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tiinu »

Noitamonneja voisi ottaa pari lisää. Viihtyvät niin paremmin, olen ymmärtänyt.
Savis
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Savis »

Lämpö on 26°C paikkeilla. Seeprakalat toivat mielestäni akvaarioon elämää ja täyttivät tyhjän pinnan. Helmirihmakalat olivat aluksi hyvin ujoja, mutta ovat nyt jo vähän rohkaistuneet. :D Kalakaupassa ihastuin monnisiin. Mitenkäs vaikka vihermonniset sopisivat kalojen kanssa? Ja pohjamateriaalina minulla on 1-3mm mustaa basalttihiekkaa. Onko liian paha monnisille? :)

Entäs jonkinlaiset kotilot tai muut erilaiset oliot? Ovatko liian vaikeita kaltaiselleni aloittelijalle? :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”