Kuinka monta sinineontetraa 60 litraan?
Valvoja: Moderaattorit
Kuinka monta sinineontetraa 60 litraan?
Eli siinähän se kysymys tulikin. Kuinka monta sinineontetraa voin laittaa 60 litran akvaarioon? Siellä tällä hetkellä uiskentelee muutama (viisi) piikkisilmää. Ja mahdollisesti satunnaisesti on taistonaaras tai pari väliaikaisesti jemmassa, muttei kuitenkaan vakituisina asukkeina. (<= vai onko tuo tuhoontuomittu ajatus? Ymmärtääkseni kun sinineontetrat ovat arkoja... Eli hahaa! Hommaanko taistoille taas uuden lasilaatikon?)
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Tässä tapauksessa kannattaa varmaan laittaa ihan sen mukaan että mikä itsestä näyttää sopivalta. Esimerkiksi vaikka alottaa 25-päisellä parvella ja sitten ihan oman maun mukaan nostaa myöhemmin parvikokoa 0-35 kalalla. Saa varmasti sopivan kokoisen parven.
Joka tapauksessa kannattaa huolehtia siitä että kasvillisuutta / muita piilopaikkoja on erittäin runsaasti ja vesi mielellään turpeella värjättyä. Sinineonit viihtyvät näin parhaiten ja ovat toivottavasti rohkeampiakin.
Joka tapauksessa kannattaa huolehtia siitä että kasvillisuutta / muita piilopaikkoja on erittäin runsaasti ja vesi mielellään turpeella värjättyä. Sinineonit viihtyvät näin parhaiten ja ovat toivottavasti rohkeampiakin.
-
- Elite Member
Se 30 jopa 40 menee, mutta taiston kanssa kannattaa olla tarkkana, sillä jotkut taistelukalat saattavat napostella pienempiä kalasia suuhunsa. Sinineontetra mahtuu kevyesti taistelukalan suusta, olenpa todistanut suurempienkin tetrojen joukkotuhoa kiukkuisten taistoyksilöiden kera. Normaalistihan taistelukalat ovat kyllä melko leppoisaa porukkaa eikä tällainen joukkolahtaaminen ole tavallista, mutta kannattaa tosiaan seurailla ettei tule ikäviä ylläreitä.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Elite Member
Juu, yleensä näin, mutta toisinkin voi käydä. Siksi tuosta varoittelin. Sinineontetra on kovin pieni kala ja taistelukalan suu taas on kovin suuri. Olen tosiaan nähnyt vierestä kun taistoukko pistelee päiviltä aikuisia. luvalla sanoen hyvinsyöneitä rubiinitetroja.kimsl kirjoitti:Minulla on 128 litraisessa taistelukalojen kanssa sinineontetroja eikä mitään ongelmia ole ollut, sinineontetrat eivät ole edes akoja! Sukaravut kyllä taistoille maistuvta, mutta taistot eivät välitä sinineontetroista!
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
Kun on tarpeeksi pientä, niin voi.
Minulla on 63 litraisessa pohjakalojen lisäksi 30 pikkuriikkistä hehkurasboraa ja voisi hyvinkin olla vielä reippaasti lisää, ei uskoisi että siellä on tuo lukumäärä sinttejä.
Minulla on 63 litraisessa pohjakalojen lisäksi 30 pikkuriikkistä hehkurasboraa ja voisi hyvinkin olla vielä reippaasti lisää, ei uskoisi että siellä on tuo lukumäärä sinttejä.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
-
- Elite Member
-
- Junior Member
Tuttavani aloittelee akvaharrastusta. No, meni sitten akvan kypsyttyä paikallisesta eläinkaupasta tetroja ostamaan ja kun ei itellä vielä kamalasti tietoa ollut, kysyi myyjältä montako neontetraa voi 128 litraseen akvaan laittaa + muita pieniä tetroja. Arvatkaa mikä oli vastaus??
------Korkeintaan 25 kpl yhteensä !!
Hehheh...sanoin minä. Hän osti kyllä 10 neontetraa, 10 lyhtytetraa ja 10 kiilakylkeä näin alkuun. Kotona huomasi sitten, että kolmelta neontetralta puuttuu puolet pyrstöstä
Valitettavasti en osaa edellä esitettyyn kysymykseen vastata.
------Korkeintaan 25 kpl yhteensä !!

Hehheh...sanoin minä. Hän osti kyllä 10 neontetraa, 10 lyhtytetraa ja 10 kiilakylkeä näin alkuun. Kotona huomasi sitten, että kolmelta neontetralta puuttuu puolet pyrstöstä

Valitettavasti en osaa edellä esitettyyn kysymykseen vastata.
326l, 128l ja 63l
Koira, kaksi hamsteria, kissa, kani, viisi lasta ja mies.
Koira, kaksi hamsteria, kissa, kani, viisi lasta ja mies.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Lapin Akvaristit
Heips miljoonakala84: Mie olen miettinyt ihan samaan. Mulla nyt 80l on 6 pikkumonnista ja niille kaveriksi oon ottamassa 2-3 hunajarihmakalaa ja parven joko sinineontetroja tai ai niin kääpiörasboroita, enkä hehkuja, mutta eni vei, vähän sinne päin kuiten. nooo... Minusta koska hunajarihmakalat on oransseja ja oranssin vastaväri on sininen, niin mie taidan laittaa noita sinineoneita!
Mutta jos päädyt toisin, niin olis kiva sitten nähdä siitä kuvaa. Mie laitan kans kuvan, jahka saan tuonne kauppaan asti autolla mentyä, että pääsevät ajamaan, kun eivät kerta osaa kävellä.
Mutta että ja jotta kuiten, saatan ehkä sittenkin valita toisin, ei voi vielä tietää, mutta hyvät on suunnitelmat!
Mutta jos päädyt toisin, niin olis kiva sitten nähdä siitä kuvaa. Mie laitan kans kuvan, jahka saan tuonne kauppaan asti autolla mentyä, että pääsevät ajamaan, kun eivät kerta osaa kävellä.
Mutta että ja jotta kuiten, saatan ehkä sittenkin valita toisin, ei voi vielä tietää, mutta hyvät on suunnitelmat!
720l sekola + 2 pientä kissua pitämässä kaloille seuraa
Elämä on onnellisten maa!
-
- Elite Member
-
- Member
Eiköhän tuo onnistuis! Tai ei ehkä ruokakaupasta, mutta akvaarioliikkeesta paremmin... (mulla on ollu hyvä aamu ja lääkitys kohdillaan)
Juu juu, tuota miekin mietin, että jos en kerta osaa päättää kumpia otan, niin ottais molempia. Mutta luultavasti otan toisia (... tai molempia...)
Mutta jos ottaa vain toisia, niin saa isomman parven!
Kun pienempi kippo on jo kypsymässä kerta, niin pitäähän sinnekin jotain kivoja pikkufisuja säästä ja eihän kahdessa altaassa voi olla samoja, varsinkin kun ovat vierekkäin
Juu juu, tuota miekin mietin, että jos en kerta osaa päättää kumpia otan, niin ottais molempia. Mutta luultavasti otan toisia (... tai molempia...)

Kun pienempi kippo on jo kypsymässä kerta, niin pitäähän sinnekin jotain kivoja pikkufisuja säästä ja eihän kahdessa altaassa voi olla samoja, varsinkin kun ovat vierekkäin
-
- Elite Member
-
- Advanced Member
En kyllä noin pieneen altaaseen laittaisi kahta pikkusinttien parvea, jotka tarvitsevat monta yksilöä näyttääkseen joltain. 20 hehkurasboraa katoaa tuon kokoiseen altaaseen kuin pieru saharaan ja kohta olisit kuitenkin taas vaihtamassa kalastoa, koska ne rasborat eivät olleetkaan niin kivoja kun niitä ei näe.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
-
- Elite Member
Minulla oli aikoinaan satalitraisessa tuon sinineontetraparven (n. 30 pyrstöä) kanssa 15 hehkurasboraa, eikä ne sieltä kyllä mihinkään hävinneet kasvien sekaan tms. Yleensä sinineontetrat ja hehkurasborat uivat yhtenä suurena parvena ja oli kyllä hienon näköinen.
Mutta jos minun pitäisi päättää, niin ottaisin pelkästään sinineontetroja, kyllä ne on hehkuja hienompia ja tuollaisessa isohkossa parvessa jo varsin rohkeitakin
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mutta jos minun pitäisi päättää, niin ottaisin pelkästään sinineontetroja, kyllä ne on hehkuja hienompia ja tuollaisessa isohkossa parvessa jo varsin rohkeitakin

-
- Elite Member
-
- Elite Member
-
- Member
No sas muuta! Onneks ei elämä ole muuten vaikeaa, kun tämmöisiä pitää kuiten miettiä. Mie oon miettiny intiaanisulkien, sitruunatetrojen, rubiinitetrojen, sinineontetrojen ja rasboroiden välillä.
Huomenna haen ne sinineonit! Ihan varppina haen! juu juu... (tai kääpiörasborat)
Huomenna haen ne sinineonit! Ihan varppina haen! juu juu... (tai kääpiörasborat)