Pohjakalan "pakollisuus"
Valvoja: Moderaattorit
Pohjakalan "pakollisuus"
Noniin, omppula on kypsymässä. Mutta mieleen tulikin, että kannattaako tuohon pieneen altaaseen ottaa jokin/joitain pieniä pohjanputsareita? Litroja tuossa on vain 40. Kasveja ja juurakoita tuolla tulee olemaan niin paljon kuin hyvältä näyttää. Mikä niin pieni tuonne edes mahtuisi? Ja viihtyisi hieman kovemmassa vedessä?
Minsku
Minsku
"jokaisella naisella pitäisi olla minkki vaatekaapissa, jaguaari autotallissa, tiikeri sängyssä ja apina, joka maksaa kaiken"
70l seura-akva + 40l omppula
70l seura-akva + 40l omppula
Mitään kalaa ei tuonne kannata ottaa. Turhan pieni allas. Mietin miksi tahdot monnin pohjalle 'putsaamaan'? Ne omenakotilot ajaa ihan saman asian
Voit toki kalojen sijaa ottaa sukarapuja. Ja jos välttämättä kaloja tahdot niin voit hankkia esim vähintään 100L akvan ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tell me why we build castles in the sky?
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Ei ole pakko ottaa. Kakkiihan pohjakalakin paljon, eli siinä mielessä on ihan turha putsaajista puhua. Pohjakala vaan elää pohjalla, mutta sottaa siinä missä muukin kala. 40-l pohja on kovin pieni, esim perus partamonnia sinne ei kannata ajatella.
Tehokkaimpia putsareita lienevät lopulta itse omput tai sukaravut.
Tehokkaimpia putsareita lienevät lopulta itse omput tai sukaravut.
180-L hohtomiljoonat, 720-L tiikerinuoliaiset
Koikarpit 200-L/lämmin, 720-L viileä ja 72 000-L ulkolammikko
Koikarpit 200-L/lämmin, 720-L viileä ja 72 000-L ulkolammikko
-
- Elite Member
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
- Viesti:
Kyllä sinne pari ottoa mahtuu mahtumisen puolesta minunkin mielestäni, jos tosiaan jonkun monnikalan sinne ehdottomasti haluaa ottaa.
Tosin itse suosittelisin tarkistamaan ottojen vesiarvovaatimukset, että käyvätkö ne yksiin omenakotiloiden vesiarvovaatimusten kanssa
Ennemminkin itse ehkä ottaisin sen sijaan vaikka sukarapuja tuommoiseen altaaseen. Lähinnä siksi, että otot ainakin omassa akvaariossa pitävät kovemmasta virtauksesta, mitä omput taas eivät juurikaan arvosta. Omissa akvaarioissa otot ovat lisäksi pehmeämmässä ja happamammassa vedessä kuin omenakotilot (jotka ovat ihan pelkille kotiloille varatussa 40,5l akvassaan).

Ennemminkin itse ehkä ottaisin sen sijaan vaikka sukarapuja tuommoiseen altaaseen. Lähinnä siksi, että otot ainakin omassa akvaariossa pitävät kovemmasta virtauksesta, mitä omput taas eivät juurikaan arvosta. Omissa akvaarioissa otot ovat lisäksi pehmeämmässä ja happamammassa vedessä kuin omenakotilot (jotka ovat ihan pelkille kotiloille varatussa 40,5l akvassaan).
-
- Junior Member
miljoonakala84 kirjoitti:Eikös tonne mahdu ihan hyvin nuolimonnisia ihan hyvin, jos jotain pohjakaloja haluaa?
"Miljoonakala84" ei kaiketi tarkoittanut nuolimonneja eli ottoja, vaan nuolimonnisia.Kisu74 kirjoitti:Kyllä sinne pari ottoa mahtuu mahtumisen puolesta minunkin mielestäni, jos tosiaan jonkun monnikalan sinne ehdottomasti haluaa ottaa. Tosin itse suosittelisin tarkistamaan ottojen vesiarvovaatimukset, että käyvätkö ne yksiin omenakotiloiden vesiarvovaatimusten kanssa
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
- Viesti:
Ohos, niinhän siinä näköjään luki.. Noooo.. Sattuuhan sitä, paremmissakin piireissä.Salama-Santeri kirjoitti:miljoonakala84 kirjoitti:Eikös tonne mahdu ihan hyvin nuolimonnisia ihan hyvin, jos jotain pohjakaloja haluaa?"Miljoonakala84" ei kaiketi tarkoittanut nuolimonneja eli ottoja, vaan nuolimonnisia.Kisu74 kirjoitti:Kyllä sinne pari ottoa mahtuu mahtumisen puolesta minunkin mielestäni, jos tosiaan jonkun monnikalan sinne ehdottomasti haluaa ottaa. Tosin itse suosittelisin tarkistamaan ottojen vesiarvovaatimukset, että käyvätkö ne yksiin omenakotiloiden vesiarvovaatimusten kanssa